سرمربی تیم فوتبال روسیه با تمجید از تماشاگران ایرانی گفت: با توجه به تماشاگرانی که دارید می‌توانید فوتبالی بهتر، قشنگ‌تر و باکلاس‌تر ارائه دهید.

سرمربی تیم فوتبال روسیه با تمجید از تماشاگران ایرانی گفت: با توجه به تماشاگرانی که دارید می‌توانید فوتبالی بهتر، قشنگ‌تر و باکلاس‌تر ارائه دهید. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، والری کارپین پس از تساوی یک ـ یک تیمش مقابل ایران در نشست خبری گفت: تیم ما مدت‌ها بود تمرین خاصی نداشت و به‌لحاظ هماهنگی وضعیت خوب و کاملی نداشتیم اما نتیجه بدی رقم نخورد. وقتی گل زدیم مسلماً خوشحال شدم ولی پس از گل ایران بازی به‌سمت دیگری رفت و بیشتر حملات از سوی آنها بود، در ادامه برنامه ما روی ضدحملات بود.

وی در مورد حضور تماشاگران و فضای ورزشگاه آزادی تصریح کرد: قطعاً حضورشان به گرمی بازی کمک کرد، تصور نمی‌کردم چنین تماشاگران پرشوری داشته باشید، حضور هواداران باعث شد هر دو تیم فوتبال خوبی ارائه دهند. با توجه به تماشاگرانی که دارید می‌توانید فوتبالی بهتر، قشنگ‌تر و باکلاس‌تر ارائه دهید و فکر کنم تیم ایران تیم خوب و قدرتمندی است.

سرمربی روسیه در پاسخ به این سؤال که میانگین سنی تیمش زیر ۳۰ سال بود و آیا به‌دنبال جوانگرایی است، گفت: برخی بازیکنان داریم که لژیونر هستند ولی مصدوم بودند. باید کمک کنیم نسل فوتبال روسیه عوض شود و به بازیکنان دیگر اعتماد کرد. به بازیکنانی میدان دادیم که بتوانند تجربه بیشتری کسب کنند و آینده روسیه را تضمین کنیم.

کارپین در خصوص تفاوت ایران در زمان کارلوس کی‌روش با تیمی که امروز امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت داشت، خاطرنشان کرد: وقتی ۱۰ روز پیش یک مربی انتخاب می‌شود نمی‌توانستیم آنالیز قوی از او داشته باشیم. امروز سیستم بازی ایران ۱-۲-۳-۴ یا ۲-۲-۲-۴ می‌شد اما در مجموع آنالیز قوی نداشتیم چون در زمان کی‌روش سبک دیگری اجرا می‌کردند و الآن با قلعه‌نویی با سبک دیگری بازی می‌کنند.

وی در مواجهه با سؤال خبرنگار روسی که پرسید چه تفاوتی بین فوتبال روسیه و ایران وجود دارد، گفت: تفاوت آن‌چنانی بین دو تیم نیست، مخصوصاً که از این پس می‌خواهیم با کشورهای آسیایی شروع کنیم و قرار است این بار با عراق بازی کنیم. قصد داریم به ترکیب جدیدی دست پیدا کنیم و بدانیم در چه شرایطی قرار داریم، می‌خواهیم در صورت حضور در آسیا خودمان را با این قاره انطباق بدهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه درباره اینکه چقدر دور بودن تیمش از اروپا به‌ضرر آنها خواهد بود، تصریح کرد: بودن یا نبودن ما در اختیار من نیست و اطلاعی ندارم و تصمیمی است که باید فدراسیون روسیه بگیرد.

کارپین در واکنش به اینکه نمایش خوب ایران شاید باعث انتقادها از او در تیم ملی روسیه شود، گفت: بازیکنان جدیدی دعوت می‌کنیم و ترکیب جدیدی را امتحان می‌کنیم، از طرفی مدت‌هاست که بازی رسمی انجام نداده‌ایم، نفراتی مثل برادر دوقلوی میرانچوک را در اختیار نداشتیم، با این شرایط با چنین جوی در ورزشگاه آزادی بازی بدی انجام ندادیم.

وی در پاسخ به این سؤال که شانسی برای روسیه قائل بود تا مقابل ایران به پیروزی برسد، چون در نیمه دوم تیمش سعی می‌کرد بازی را متوقف کند و دروازه‌بانش حتی کارت زرد هم دریافت کرد، گفت: اگر برای خودمان شانسی در نظر نمی‌گرفتیم، حتماً با ایران بازی نمی‌کردیم.

سرمربی روسیه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه "برای تیمش مفید است که دوباره با ایران و امثال این تیم بازی کند؟" خاطرنشان کرد: بازی کردن مقابل تیمی که چند دوره در جام جهانی حضور داشته است باعث افتخار است. تیم‌های آسیایی ضعیف نیستند، کره‌جنوبی، ژاپن و عربستان تیم‌هایی هستند که در جام جهانی حضور داشتند. این شانس را به خودمان می‌دهیم مقابل تیم‌های قدرتمندی مثل عربستان، کره‌ و ژاپن بازی کنیم تا تجربه بازیکنان‌مان افزایش پیدا کند.

کارپین در واکنش به این موضوع که گل روسیه از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و در جریان بازی تیمش باز هم در گلزنی ناکام بود، عنوان کرد: مسلماً اتفاقات خاصی در بازی می‌افتد. ایران یک خطا کرد و داور برای ما پنالتی گرفت و ما هم خطایی انجام دادیم و آنها پنالتی زدند، در سایر دقایق هر دو تیم شانس‌های گلزنی داشتند که با بدشانسی برای هر دو تیم از بین رفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.