مربی تیم فوتسال واین آلبالی اسپانیا با بیان اینکه بازیکن ایرانی این تیم هنوز در حال سازگاری با شرایط جدید است، گفت: لیگ ایران را زیر نظر داریم و هر احتمالی برای جذب یک ایرانی دیگر باز است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتسال واین آلبالی والدپنیاس یکی از ۱۶ تیم حاضر در لیگ دسته اول فوتسال اسپانیا است که در پایان هفته بیست و سوم در رده هفتم جدول قرار دارد. از آنجا که هشت تیم برتر لیگ اسپانیا صاحب سهمیه حضور در مرحله پلی آف می‌شوند، آلبالی هم امیدوار است که به این مرحله راه یابد.

آلبالی این فصل برای رقابت بیشتر با حریفانش در اسپانیا اقدام به جذب سعید احمدعباسی آقای گل لیگ برتر فوتسال ایران و بازیکن راس تیم ملی کرد. سعید هرچند به خاطر مشکلات اداری و طولانی شدن پروسه صدور ویزا دیر به اسپانیا رفت اما به تدریج با گلزنی در این کشور به ویژه گلزنی به تیم بارسلونا توانایی‌هایش را بار دیگر ثابت کرد.

خبرنگار مهر برای بررسی وضعیت این بازیکن ایرانی و همچنین پی بردن به برنامه‌های تیم آلبالی در هفته‌های باقیمانده به سراغ «دیوید راموس» سرمربی آلبالی رفت. راموس که پس از پیروزی مهم این تیم برابر پالما با خبرنگار مهر گفتگو داشت، اظهار امیدواری کرد که احمدعباسی بازهم عملکرد بهتری در آینده داشته باشد. به گفته راموس، چالش یادگیری زبان بزرگترین مسئله برای این بازیکن ایرانی است.

احمدعباسی با پیراهن واین آلبالی سرمربی اسپانیایی آلبالی همچنین تاکید کرد که چیزهایی از فرهنگ ایران را از زبان بازیکن ایرانی اش شنیده است اما چیز زیادی درباره عید نوروز نمی‌داند؛ با این حال سال نو را به بازیکن و مردم ایران تبریک گفت.

مشروح مصاحبه دیوید راموس در ادامه می‌آید:

* خبرنگار مهر- ابتدا درباره کسب پیروزی مقابل پالما صحبت کنید. شما سه هفته باخته بودید و پالما چهار برد متوالی داشت. چه عاملی باعث پیروزی شما در این بازی شد؟

- دیوید راموس: ما برای این دیدار تمرکز زیادی داشتیم و بازیکنانمان رقابتی ظاهر شدند. برای این مسابقه زیاد تمرین کرده بودیم. با بازیکنان در مورد نقاط قوت پالما صحبت کردیم. می‌دانستیم که اگر حواسمان باشد و توانایی‌های آنها را به حداقل برسانیم، می‌توانیم جشن پیروزی بگیریم.

* حضور آلبالی هنوز در پلی آف قطعی نیست. چقدر شانس برای تیمتان و صعود به این مرحله قائل هستید؟

- من به امکانات و تیمم اعتماد و باور دارم اما باید راه و روش را درک کنیم و بدانیم برای رسیدن به آن روزانه به چه چیزهایی نیاز داریم.

* باوجود اینکه بارسلونا با اختلاف در صدر جدول است اما رقابت بین دیگر تیم‌های بالای جدول زیاد است. فکر می‌کنید امسال هم بارسلونا قهرمان اسپانیا بشود و یا اتفاق دیگری می‌افتد؟

- سطح تیم‌ها بسیار بالا و به هم نزدیک است. تیم‌هایی هستند که می‌توانند هر حریفی را دچار چالش کنند. ما قبلاً آن را در جام حذفی اسپانیا دیده بودیم … هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. البته بارسا بیشترین شانس را برای قهرمانی خواهد داشت.

* درباره سعید احمدعباسی به ما بگویید. او چقدر توانسته انتظارات شما را برآورده و خودش را در آلبالی و بازی در اسپانیا سازگار و هماهنگ کند؟

- سعید هنوز در مرحله سازگاری است. شاید چیزی که بیش از همه برای او هزینه دارد یادگیری زبان باشد، اما همانطور که او به درک بهتر مسائل ادامه می‌دهد، مطمئناً چیزهای بیشتری به ما خواهد داد.

دیوید راموس * آیا از طریق سعید چیزی درباره ایران، فرهنگ کشورمان شنیده‌اید؟ اینکه ایرانی‌ها سنت‌های خاص خودشان را دارند و به عنوان مثال فردا سه شنبه روز اول سال جدید را جشن می‌گیرند؟

- بله؛ سعید یک چیزهایی به ما می‌گوید ولی از این سنت (عید نوروز) خبر نداشتم. این عید را به سعید تبریک می گویم و برای شما و مردم ایران بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

* این فصل سه بازیکن ایرانی در لیگ اسپانیا هستند. طیبی و اولادقباد در پالما و احمدعباسی در آلبالی. به عنوان یک کارشناس فوتسال، سطح بازیکنان ایران را چطور می‌بینید؟ آیا ممکن است شما بازهم بازیکنی از ایران جذب کنید؟

- ما همیشه به روی هر احتمالی باز هستیم. لیگ فوتسال ایران را زیاد دنبال می‌کنیم و می‌دانیم که بازیکنان با استعداد، زیاد هستند. پیچیده‌ترین و کندترین کار، بوروکراسی اداری برای منظم کردن موقعیت‌هاست و همچنین پروسه سازگاری و تطبیق اما ما تسلیم نمی‌شویم. اگر چیزی متفاوت ببینیم که بتواند به ما چیزهایی اضافه کند، برایش ارزش قائل هستیم (آن را جذب می‌کنیم).

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.