سرمربی تیم ملی سوئیس با وجود شکست تحقیر‌آمیز این تیم برابر پرتغال و حذف از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از عملکرد شاگردانش دفاع کرد.

سرمربی تیم ملی سوئیس با وجود شکست تحقیر‌آمیز این تیم برابر پرتغال و حذف از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از عملکرد شاگردانش دفاع کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مورات یاکین پس از شکست ۶ بر یک سوئیس برابر پرتغال و حذف در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قطر به شبکه SRF سوئیس گفت: بسیار متأسف و ناراحتم. بازی را به خوبی آغاز کردیم اما در ادامه موفق نشدیم کاری که می‌خواستیم را انجام دهیم. با این حال نمی‌توانم تیم و بازیکنانم را سرزنش کنم چون آنها هر چه در توان داشتند گذاشتند.

سرمربی ترکیه‌ای‌الاصل تیم ملی سوئیس درباره تغییر سیستم بازی تیمش در قیاس با بازی‌های مرحله گروهی، تأکید کرد: این سیستم بازی را هم می‌شناسیم. در واقع تیم می‌داند که چطور باید با این سیستم بازی کند. مشکل این بود که هرگز نتوانستیم بازی را تحت کنترل بگیریم و در اجرای تاکتیک‌های‌مان بیش از اندازه عجول بودیم. خیلی شتاب‌زده سعی در تغییر فاز بازی به حمله به سمت دروازه حریف داشتیم.

یاکین اظهار داشت: باید اعتراف کنیم که حریف از هر لحاظ از ما بهتر بود. سعی‌مان را کردیم که فوتبالی زیبا را به نمایش بگذاریم اما نشد. برای بازیکنان و برای مردم سوئیس متأسفم اگرچه معتقدم این تیم هنوز هم تیمی فوق‌العاده‌ است و می‌توان به آن به خاطر دستاوردهایش افتخار کرد. قطعاً باید بررسی کنم ایراد کار و اشتباهات‌مان کجا بوده که این نتیجه رقم خورد. فعلاً اما چاره‌ای جز پذیرش شکست نداریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.