تنها نماینده آفریقایی باقی مانده در جام بیست‌و‌دوم با حذف ماتادورها در جمع ۸ تیم برتر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار گرفت.

تنها نماینده آفریقایی باقی مانده در جام بیست‌و‌دوم با حذف ماتادورها در جمع ۸ تیم برتر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در هفتمین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز (سه‌شنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران تیم‌های ملی اسپانیا و مراکش در ورزشگاه اجوکیشن سیتی برابر یکدیگر به میدان رفتند که این بازی پس از تساوی بدون گل در وقت‌های معمول و اضافه، در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر صفر به سود مراکش خاتمه یافت.

اسپانیایی‌ها نیمه نخست را بهتر از مراکش آغاز کردند اما تملک توپ این تیم راه به جایی نبرد. رفته‌رفته روند بازی تغییر کرد و این مراکشی‌ها بودند که از زیر فشار حریف اروپایی خارج شدند و چندین بار دروازه ماتادورها را تهدید کردند که این حملات هم به دلیل کم دقتی در ضربات پایانی به جایی نرسید.

نیمه دوم بازی کسل کننده‌تر از نیمه اول آغاز شد و تا ۱۰ دقیقه پایانی هم هیچ یک از دو تیم خطری جدی روی دروازه حریف ایجاد نکردند. در این میان اسپانیا حتی ضعیف‌تر از مراکش ظاهر شد و در یکی دو صحنه خوش‌شانس بود که دروازه‌اش باز نشد. در نهایت در نیمه دوم نیز با وجود تلاش‌های نصف و نیمه دو تیم، توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و به این ترتیب برای تنها دومین بار در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی بیست‌‌و‌دوم، کار به وقت‌‌های اضافه کشیده شود اما در ۳۰ دقیقه اضافه این بازی هم با وجود خطرناک‌‌تر شدن موقعیت‌ها گلی رد و بدل نشد و به این ترتیب ناگزیر ضربات پنالتی تفاوت میان دو تیم را رقم زد.

در ضیافت پنالتی‌ها، عبدالحمید سبیری، حکیم زیاش و اشرف حکیمی ضربات اول، دوم و چهارم مراکش را به گل تبدیل کردند اما بدر بنون ضربه‌اش را هدر داد. در سمت مقابل سه پنالتی‌زن اسپانیا؛ پابلو سارابیا، کارلوس سولر و سرخیو بوسکتس ضربات‌شان را به هدر دادند که دو ضربه را یاسین بونو سنگربان مراکش گرفت. با این نتیجه اسپانیا همچون جام جهانی قبلی در روسیه، با قبول شکست در ضربات پنالتی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی حذف شد.

به این ترتیب مراکش به عنوان هفتمین تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد جایی که باید به مصاف برنده آخرین بازی مرحله یک هشتم نهایی یکی از دو تیم پرتغال و سوئیس برود که از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در آخرین بازی مرحله یک هشتم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )