ستاره سابق تیم ملی کامرون از رفتار ناشایست خود با یک هوادار الجزایری در حاشیه یکی از بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قطر ابراز پشیمانی کرد.

ستاره سابق تیم ملی کامرون از رفتار ناشایست خود با یک هوادار الجزایری در حاشیه یکی از بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قطر ابراز پشیمانی کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، ساموئل اتوئو ستاره سابق تیم ملی کامرون و رئیس فعلی فدراسیون فوتبال این کشور به خاطر درگیری خشونت‌آمیز با یک هوادار در حاشیه بازی شب گذشته (دوشنبه) تیم‌های ملی برزیل و کره‌جنوبی در ورزشگاه ۹۷۴ عذرخواهی کرد.

پس از پیروزی برزیلی‌‌ها، اتوئو که ورزشگاه را ترک کرده بود، قصد داشت با چند تن از دوستانش عکس بگیرد که یک رهگذر که هویتش مشخص نیست اما گفته می‌شود یک الجزایری فعال در سایت یوتیوب است، با گفتن جملاتی خطاب به اتوئو، برنده چهار عنوان بازیکن سال آفریقا را از کوره به در برد. در نتیجه اتوئو با حالتی خشونت‌آمیز این فرد را دنبال کرد و ضرباتی را به او زد که این حرکت او توسط افراد دیگری که در محل حضور داشتند ضبط شد و ساعاتی بعد سایت «La Opinion» فیلم این صحنه را منتشر کرد.

اتوئو بیانیه‌ای منتشر و در آن بابت رفتارش عذرخواهی کرده است. او در بیانیه با اشاره به اینکه هواداران الجزایری از زمان مصاف تیم ملی کشورشان با کامرون در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ او را بارها مورد اهانت قرار داده‌اند، در این بیانیه نوشت: "عذرخواهی صمیمانه مرا بپذیرید. روز پنجم دسامبر پس از بازی برزیل - کره جنوبی، با فردی که گویا هوادار الجزایری بود، درگیری خشونت‌آمیزی داشتم. کنترلم را از دست دادم و به شیوه‌ای رفتار کردم که برازنده شخصیتم نبود و به همین دلیل از همه افرادی که تحت تأثیر این حادثه ناخوشایند قرار گرفتند، عذر می‌خواهم. قول می‌دهم که بعد از این بیشتر در مقابل رفتار‌ها و اهانت‌های تحریک‌آمیز برخی از هواداران الجزایر خویشتن‌داری کنم.

اتوئو ادامه داد: در واقع از زمان مسابقه کامرون و الجزایر در روز ۲۹ مارس در شهر بلیدا، هدف انواع توهین‌ها قرار گرفته‌ام و به خیانت متهم شدم در حالی که هیچ مدرکی برای اثبات آن وجود نداشت. در جام جهانی نیز هواداران کامرون از سوی الجزایری‌ها مورد توهین واقع شدند. درک می‌کنم که قبول باخت مقابل کامرون در مرحله انتخابی برای الجزایری‌ها سخت بود اما هیچ گونه تخلفی در آن صورت نگرفت و کاملاً مطابق موازین اخلاقی و ورزشی به ثبت رسید. تمام اعتراض‌هایی هم که از سوی فدراسیون فوتبال الجزایر به مراجع قضایی ذی‌ربط ارائه شد، رد شدند. از این رو از مقامات الجزایری و فدراسیون فوتبال این کشور می‌خواهم که مسئولانه رفتار کنند و به این جو ناسالمی که شکل گرفته پایان دهد تا از وقوع تراژدی‌های جدی‌تر جلوگیری شود. به هواداران الجزایر هم می‌گویم که امیدوارم بتوانند بر ناراحتی ناشی از باخت دردناک غلبه کنند چرا که الان دیگر همه چیز تمام شده است."

پس از دیدار برگشت تیم‌‌های ملی کامرون و الجزایر در پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، که با شکست الجزایری‌ها به پایان رسید، مسئولان فوتبال این کشور در اعتراض به قضاوت پرحرف و حدیث بازی به فیفا شکایت کردند که البته رد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.