مدیر روابط عمومی سابق فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با شبکه تلوزیونی عربی زبان الساحات مدعی شد رقیبان ایران خصوصا دو کشور انگلیس و آمریکا به دنبال سیاسی کردن معادلات این گروه خصوصاً در بازی مقابل ایران بودند.

مدیر روابط عمومی سابق فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با شبکه تلوزیونی عربی زبان الساحات مدعی شد رقیبان ایران خصوصا دو کشور انگلیس و آمریکا به دنبال سیاسی کردن معادلات این گروه خصوصاً در بازی مقابل ایران بودند. جام جهانی قطر - محمدجواد پاینده در گفت‌وگو با این شبکه تلویزیونی به زبان عربی ابتدا درباره شرایط تیم ملی ایران به منظور دیدار امروز مقابل آمریکا گفت: ما شاهد دو نمایش متفاوت از تیم ملی در بازی‌های اول و دوم بودیم، اما دوستداران تیم ملی امیدوارند تیمی را ببینند که در بازی دوم با قدرت ولز را شکست داد و با تکرار همان نمایش می‌تواند برای اولین بار به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی صعود کند. در واقع ما در بازی دوم شجاع‌تر بودیم و همین موضوع موجب کسب نتیجه و موفقیت تیم ملی شد.

پاینده در پاسخ به سؤال یاسمین عبید خبرنگار لبنانی این شبکه و سیاسی بودن معادلات این گروه گفت: آنچه مسلم است حریفان ما این جو سیاسی را در گروه آغاز کردند. از ابتدا خبرنگاران شبکه‌های انگلیسی و آمریکایی از بازیکنان و سرمربی ایران در مورد موضوعات غیرورزشی و سیاسی سؤال می‌کردند در حالی که طبق قوانین تنها مجاز هستند در مورد بازی و فوتبال سؤال کنند نه در مورد سیاست. در آخر هم دیدیم حساب رسمی فدراسیون فوتبال آمریکا نماد الله در پرچم ایران را حذف کرد، اقدامی که توهین به یک ملت محسوب می‌شود. سرمربی آمریکا عذرخواهی کرد، اما این اقدام حساب رسمی فدراسیون ایالات متحده بود. پرچم و سرود بخشی از هویت هر ملتی است و اقدام آمریکایی‌ها بر خلاف پروتکل‌ها و قوانین بین‌المللی خصوصاً فیفا و جام جهانی است. در واقع این توهین به یک ملت و توهین به جهان اسلام است، چرا که نام خداوند در وسط پرچم ایران قرار دارد. مثلاً شما در پرچم عراق کلمه الله اکبر را می‌بینید، آیا کسی اجازه دارد این کلمه را حذف کند؟ سیاسی کردن معادلات این گروه شیطنت دو حریف ما انگلستان و آمریکا بود همانطور که در سال ۱۹۹۸ بیل کلینتون رئیس جمهور وقت آمریکا گفت ایران را در همه زمینه‌ها از جمله فوتبال شکست می‌دهیم، اما در همان بازی هم شکست خوردند.

پاینده در پاسخ به سؤالی پیرامون خواندن سرود ملی در آغاز بازی‌های این دوره گفت: فشارهایی روی بازیکنان تیم ملی در بازی اول وجود داشت تا سرود را نخوانند و این فشار از جانب برخی افراد در فضای مجازی بود. کسانی که شعار خودشان را آزادی می‌دانند چطور می‌توانند بازیکنان تیم ملی یک کشور را تهدید کنند یا مورد فحاشی و توهین قرار بدهند و از آنها بخواهند سرود ملی کشور را نخوانند؟ این فشارها قطعاً روی تمرکز بازیکنان تیم ملی تأثیر گذاشت و ما دیدیم که در بازی اول دچار اشتباهات متعدد بودند و از نظر روحی برای این مسابقه آماده نبودند. در بازی دوم بعضی از بازیکنان سرود خواندند و بعضی نخواندند. اگر به فیلم بازی‌های تیم ملی در سال‌های گذشته رجوع کنید در همه بازی‌ها هستند بازیکنانی که سرود را نمی‌خوانند و این مسئله عجیبی نیست. ممکن است یک بازیکن بخواهد در دلش سرود بخواند و با صدای بلند فریاد نزند آیا کسی به بازیکنان اجبار می‌کرد که باید سرود را بخوانی؟ آزادی که در مورد آن صحبت می‌کنند همین است که اگر بازیکنان سرود کشورشان را خواندند از جانب بعضی افراد در فضای مجازی مورد توهین و تهدید و تحت فشار قرار نگیرند. یا وقتی بازیکنان تیم ملی مثل همه سال‌های گذشته به دیدار رئیس جمهور کشور می‌روند چرا برخی افراد باید به این بازیکنان توهین کنند و آنها را تحت فشار بگذارند در حالی که همه جای دنیا تیم‌های ملی قبل از اعزام به دیدار رئیس جمهور یا نخست وزیر می‌روند. سرود هویت یک ملت است مگر می‌شد کسی ایرانی باشد و به سرود کشورش بی‌احترامی کند؟ این اقدامات بیشترین آسیب را به تیم ملی ما وارد کرد و تمرکز را از بازیکنان گرفت هرچند در بازی دوم به شرایط مناسب خودمان برگشتیم و یک نتیجه فوق‌العاده را رقم زدیم.

مدیر سابق روابط عمومی فدراسیون فوتبال در پایان گفت: آرزوی همه ما صعود به مرحله بعدی برای نخستین بار است و فکر می‌کنم بیش از آمریکا برای این موفقیت شانس خواهیم داشت، چرا که یک تساوی هم برای ما کافی است. طبیعی است که احتمالاً ایران بازی هجومی در این مسابقه انجام ندهد و با امید داشتن به ضدحملات و استفاده از سرعت و هوش طارمی به دنبال ضربه زدن به حریف خواهد بود. در سوی مقابل آمریکایی‌ها احتمالاً هجومی‌تر بازی می‌کنند، چرا که تساوی برای آنها با شکست تفاوتی ندارد و از جام کنار خواهند رفت. به اعتقاد من اگر با آرامش و تمرکزی که مقابل ولز داشتیم بازی کنیم در این مسابقه هم موفق خواهیم شد و به مرحله بعدی صعود می‌کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )