در شرایطی که عنوان شده بود علیرضا بیرانوند برابر ولز بازی می‌کند، فدراسیون جهانی فوتبال به ایران هشدار جدی داده تا از این دروازه‌بان مصدوم در بازی دوم خود استفاده نکند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در بازی نخست در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل انگلیس دچار آسیب دیدگی شد. بیرانوند بعد از برخورد سرش با مجید حسینی از ناحیه سر و بینی دچار مصدومیت جدی شد و باوجود اصرار به بازی بعد از حضور پزشکان داخل زمین، یک دقیقه بعد با درخواست خودش تعویض شد.

بیرانوند در تمرینات دو روز اخیر تیم ملی غیبت داشت تا گمانه زنی‌ها بابت عدم حضورش در ترکیب بازی با ولز شدت بگیرد. طبق اعلام خبرنگاران حاضر در قطر، بیرانوند شخصاً اعلام کرده مشکلی برای دیدار با ولز ندارد و می‌خواهد در این بازی هم به میدان برود.

این دروازه بان امروز با یک ماسک محافظ در تمرین ایران حضور یافت تا بر خلاف دو روز گذشته، شائبه بازگشتش به ترکیب ایران شکل بگیرد.

با این حال طبق اعلام خبرگزاری PA، فیفا به ایران گفته است از پروتکل‌های ضربه مغزی برای دروازه بان علیرضا بیرانوند پیروی کند

این خبرگزاری نوشت: «به ایران گفته شد که نباید در بازی مقابل ولز، علیرضا بیرانوند که در بازی مقابل انگلیس دچار مصدومیت شد، بازی کند. بیرانوند ابتدا با هم تیمی خود مجید حسینی برخورد کرد و برای دقایقی نیاز به مداوا داشت. به طور باورنکردنی، قبل از ترک زمین با برانکارد، به او اجازه داده شد تا برای مدت کوتاهی ادامه دهد. بیرانوند در نهایت زمین بازی را ترک کرد. خبرگزاری PA دریافته است که فیفا از زمان مصدومیت روزانه با فدراسیون ایران در تماس بوده و به آنها گفته است که باید پروتکل ضربه مغزی را رعایت کنند و به بیرانوند اجازه بازی ندهند. پزشک تیم ایران حرف آخر را می‌زند، اما فیفا این موضوع را به شدت جدی گرفته و با جدی ترین لفظ به فدراسیون تاکید کرده که بیرانوند نباید بازی کند.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.