سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با انتقاد از داوری‌ها در مسابقات این تیم گفت: اتفاقاتی رخ داده که واقعاً خسته شده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با انتقاد از داوری‌ها در مسابقات این تیم گفت: اتفاقاتی رخ داده که واقعاً خسته شده‌ایم. به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جواد نکونام در نشست خبری بعد از تساوی بدون گل تیمش مقابل مس کرمان گفت: بهتر است درباره بازی صحبت نکنم؛ چون واقعاً خسته شده‌ایم. تنها تیمی که در زمین خودمان مقابل ما فوتبال بازی کرد، تراکتور بود که آن هم زود به گل رسیدیم. سه بازی در ورزشگاه شهدای فولاد هر طور که خواستند با ما رفتار کردند و اتفاقاتی در زمین افتاد که اگر تیم من انجام بدهد، باید ببینید چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

وی با انتقاد از توقف مکرر در جریان بازی تصریح کرد: داور در دقیقه ۳۵ به دروازه‌بان حریف کارت زرد داد که اگر تکرار شد، او از زمین اخراج شود. ما با هم دوستانه صحبت کردیم و گفتم شما هم قسمتی از فوتبال هستید. اگر قرار است اینگونه باشد، همه تیم‌ها بازی‌های ما را می‌بینند و اینگونه بازی می‌کنند. آنها هم اجازه نمی‌دهند کسی اینجا فوتبال بازی کند و با یک تساوی و با خوشحالی از زمین بیرون می‌روند.

سرمربی فولاد خاطرنشان کرد: از دقیقه یک تا ۹۰ روی زمین می‌خوابند و کسی نیست که در باشگاه فولاد اعتراض کند. همه کارها را یک نفره انجام می‌دهم. به خداداد افشاریان گفتیم داور خوبی برای ما انتخاب کند. داور بازی امروز قضاوت خوبی داشت، اما نمی‌توانست شرایط را کنترل کند تا بازی در جریان باشد. داور می‌گوید شاید بازیکن مصدوم شود، اما بازیکنان جای دیگری حمله می‌کنند و دروازه‌بان جای دیگری زمین می‌خورد.

نکونام با انتقاد از رئیس کمیته داوران گفت: دوست نداریم به هیچ جوانی در فوتبال آسیب برسد و می‌خواهیم بازی جوانمردانه رعایت شود. با این حال جای دیگری حمله می‌شود و فرد دیگری تیر می‌خورد! مگر ما مدعی نیستیم؟ ما اصلاً می‌خواهیم در جدول پنجم شویم، اما آقای افشاریان! شما اجازه نمی‌دهید. داوران خوبی برای دیدارهای فولاد انتخاب کنید.

وی از جریمه خودش با حکم کمیته انضباطی نیز گلایه و عنوان کرد: بهترین داوران را برای تیم‌ها می‌گذارند که این باشگاه‌ها بیانیه می‌دهند و می‌گویند داوری قوی برای ما بگذارید. پس ما باید چه بگوییم؟ ما در فوتبال چه کسی هستیم؟ در هفته اول به این مسئله اعتراض کردیم که ما را جریمه کردند؛ چون از حق فولاد دفاع می‌کنم. وقتی کمیته انضباطی نمی‌تواند جلوی تیم‌های بدهکار را بگیرد، نمی‌خواهد ما را جریمه کند. سال‌ها طلبکار هستیم و فدراسیون فوتبال پول مرا نداده است.

سرمربی فولاد با بیان اینکه به سود فوتبال صحبت می‌کند، گفت: به داوری اعتراض می‌کنیم، اما انگار نه انگار. مگر اینکه به‌خاطر تیم‌های دیگر برای بازی ما داور خوبی انتخاب کنند. باشگاه فولاد در این زمینه خیلی ضعیف است و ما زور نداریم. پس از بازی با مس رفسنجان یک تیم واقعاً محلی و بسیار بی‌برنامه بودیم. اینجا فولاد است و من باید به احترام بزرگی باشگاه کار کنم. کسی نباید هر کاری دلش می‌خواهد، انجام دهد و همه باید زحمت بکشند.

نکونام با بیان اینکه همه باید به او کمک کنند، اظهار داشت: تیم من زحمت می‌کشد، اما اگر حمله کنیم یا نکنیم یا حتی حریف حمله کند، روی زمین می‌خوابند. آقای افشاریان! بازی ما را ببین و بررسی کن چه اتفاقاتی می‌افتد. وقتی بازیکنی در دقیقه ۳۰ روی زمین می‌افتد، در صورت تکرار باید از زمین اخراج شود. با این حال این بازیکن هنگام دریافت اخطار مطمئن می‌شود که اخراج نمی‌شود!

وی در ادامه انتقاداتش نسبت به داوری تصریح کرد: متأسفانه بیهوده کنار زمین می‌دوند. چیزهای خنده‌داری در فوتبال می‌بینیم و فوتبال ما با این شرایط درست نمی‌شود. اگر روزی اتفاقی برای من بیفتد، بدانند که ما هم یاد می‌گیریم و اگر این کارها را انجام دهیم، کسی حق اعتراض ندارد. به‌جز دیدار با تراکتور که به گل زودهنگام رسیدیم، ببینید سایر تیم‌ها در خانه ما چگونه بازی کرده‌اند. به حریفان فشار می‌آوریم و طوری بازی می‌کنیم که همه بخوابند و یک امتیاز بگیرند.

سرمربی فولاد خوزستان به صحبت‌ها درخصوص هزینه‌های بالای این باشگاه در لیگ بیست‌ودوم نیز اشاره کرد و گفت: فوتبال ارتباطی به هزینه ندارد و همه چیز در زمین رخ می‌دهد. اسم و رسم‌ها در زمین بازی نمی‌کنند و برای پیروزی باید زحمت بکشید. می‌گویند فولاد هزینه کرده؛ بله. باشگاه هزینه کرده و بهترین بازیکنان را به خدمت گرفته‌ایم. فوتبال ما باید درست شود که اینگونه درست نمی‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.