یوفا مجازات باشگاه‌هایی که قانون بازی جوانمردانه مالی را در بازه زمانی تعیین شده از سوی این سازمان رعایت نکرده‌اند، مشخص کرد که در این میان منچسترسیتی با همه ولخرجی‌هایش جریمه نشده است.

یوفا مجازات باشگاه‌هایی که قانون بازی جوانمردانه مالی را در بازه زمانی تعیین شده از سوی این سازمان رعایت نکرده‌اند، مشخص کرد که در این میان منچسترسیتی با همه ولخرجی‌هایش جریمه نشده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) مجازات هشت باشگاه تخطی‌کننده از قانون بازی جوانمردانه مالی را اعلام کرد، اما برای باشگاه‌هایی مانند ناپولی، لاتزیو، بارسلونا، چلسی و از همه مهمتر منچسترسیتی جریمه‌ای در نظر نگرفت.

طبق بیانیه یوفا هشت باشگاه اروپایی که دخل و خرج‌شان مطابق معیارهای این سازمان تراز نبوده است، مجموعاً ۱۷۲ میلیون یورو جریمه شده‌اند که قرار است این جریمه از پاداش‌های آنها از بابت حضور و احیاناً کسب افتخار در رقابت‌های اروپایی کسر شود. البته تنها ۲۶ میلیون یورو از این مبلغ در مرحله اول از حساب باشگاه‌ها کسر خواهد شد و مابقی آنها به صورت تعلیقی و بسته به شروطی است که یوفا برای آنها در یک بازه زمانی مشخص کرده است؛ به طوری که اگر در این بازه باشگاه‌های خاطی شروط تعیین شده از سوی یوفا برای هر کدام از آنها را محقق نکنند، باید مابقی جریمه را هم بپردازند.

این بدان معناست که میلان تنها دو میلیون از ۱۵ میلیون یورو، یوونتوس ۳.۵ میلیون یورو از ۲۳ میلیون یورو، اینتر چهار میلیون از ۲۶ میلیون یورو و رم پنج میلیون از ۳۵ میلیون یورو جرایم تعیین شده را باید در همین فصل پرداخت کنند. بیشترین جریمه در نظر گرفته شده اما برای باشگاه پاری‌سن‌ژرمن است که ۶۵ میلیون یوروست، اما باشگاه فرانسوی اکنون تنها ۱۰ میلیون یوروی آن را می‌پردازد. موناکو (۳۰۰ هزار یورو از دو میلیون یورو)، المپیک مارسی (۳۰۰ هزار یورو از دو میلیون یورو) و بشیکتاش ترکیه (۶۰۰ هزار یورو از چهار میلیون یورو) دیگر باشگاه‌هایی هستند که یوفا آنها را جریمه کرده است.

یوفا بسته به میزان تخلف هر یک از باشگاه‌ها برای آنها شروطی در نظر گرفته است که تحقق آنها مانع از محکومیت‌شان به پرداخت مابقی جرایم تعیین شده خواهد شد. همچنین بازه زمانی که هر کدام از این باشگاه‌ها در آن باید از نقض شروط یوفا خودداری کنند، متفاوت است. به‌عنوان مثال تیم‌های یوونتوس و میلان در یک بازه زمانی سه ساله و تیم‌های اینتر و رم در بازه زمانی چهار ساله ملزم به رعایت شروط تعیین شده از سوی یوفا هستند. در این میان برای دو باشگاه اینتر و رم هم به خاطر بالاتر بودن میزان تخلفات‌شان، یک مجازات مضاعف هم درنظر گرفته شده که آن محدود شدن لیست اروپایی‌شان از ۲۵ نفر به ۲۳ نفر است.

نکته جالب در مورد احکام انضباطی یوفا تبرئه شدن باشگاه‌هایی مانند منچسترسیتی و چلسی است. این دو باشگاه انگلیسی همچون باشگاه‌های کم‌بضاعت‌تری مانند ناپولی، لاتزیو، بارسلونا (این باشگاه به خاطر بحران مالی اخیرش شرایط ویژه‌ای داشته است)، لسترسیتی و وستهام مشمول تبصره‌ای شدند که یوفا برای کاهش ضرر مالی باشگاه‌ها در نتیجه شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته بود و هرچند طبق اعلام اتحادیه فوتبال اروپا، تمامی این باشگاه‌ها از امسال با دقت و سختگیری بیشتری زیر ذره‌بین یوفا قرار خواهند گرفت. بوروسیا دورتموند، بازل سوئیس، یونیون برلین، فنرباغچه، فاینورد، لیون، گلاسکو رنجرز، رئال بتیس،‌ آنتورپ بلژیک، سویا، ترابزون اسپور و ولفسبورگ باشگاه‌های دیگری هستند که با وجود تخطی از قانون بازی جوانمردانه مالی یوفا تبرئه شده‌اند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )