اتحادیه فوتبال اروپا ممکن است باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم کند.

اتحادیه فوتبال اروپا ممکن است باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه فرانسوی «اکیپ» خبر داد؛ باشگاه پاری‌‌سن‌ژرمن به همراه باشگاه مارسی به دلیل نقض بازی جوانمردانه مالی یوفا (FFP) از سوی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) جریمه خواهند شد. این دو باشگاه که قرار است نماینده فرانسه در فصل پیش‌روی لیگ قهرمانان اروپا باشند، به دلیل کسری که در تراز مالی داشتند، زیر ذره‌بین یوفا قرار گرفتند. پس از محرز شدن نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی از سوی این باشگاه‌ها، کمیته کنترل مالی باشگاهی یوفا اکنون تصمیم گرفته است که علیه این باشگاه‌های فرانسوی اقدام کند.

بر اساس این گزارش؛ دو باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و مارسی از این پس تحت تحریم‌های مالی یوفا قرار خواهند گرفت. اگر این دو باشگاه نتوانند وضعیت خود را طی سه سال آینده بهبود ببخشند، انتظار می‌رود که مجازات‌‌ شدیدتری در انتظارشان باشد. هر دو باشگاه می‌توانند به این تصمیم اعتراض کنند و به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) اعتراض کنند.

پاری‌سن‌ژرمن برای تمدید قرارداد سه ساله کیلیان امباپه ۱۳۰ میلیون پرداخت کرد. این ایده هم که منچسترسیتی، ارلینگ هالند را با هزینه نسبتاً ناچیز ۵۰ میلیون یورویی به خدمت گرفت، خنده دار است چون به دلیل عدم ارائه تصویر روشن از نقل‌وانتقالت و عدم شفافیت در مورد قراردادها حقایق روشن نمی‌شود.

طبق این گزارش؛ پاری‌سن‌ژرمن یافته‌های هیئت حاکمه یوفا را ناعادلانه دانسته چون این باشگاه مدعی شده مجبور بوده با شکست حق پخش موسسه رسانه‌ای «مدیاپرو»اسپانیا مقابله کند. علاوه بر این، پاریسی‌ها همچنین اشاره کردند که لیگ فوتبال حرفه‌ای فرانسه (LFP) نسبت به سایر لیگ‌های فوتبال در اروپا مشمول بار مالیاتی بالاتری است. اگر پاری‌سن‌ژرمن نتواند ترازنامه خود را اصلاح کند، ممکن است از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم شود.

در سوی دیگر، هشت باشگاه دیگر در سراسر اروپا نیز اخطاریه‌هایی از سوی یوفا مبنی بر نقض بازی جوانمردانه مالی یوفا دریافت کرده‌اند. اوایل تابستان امسال، یوفا از ۳۰ باشگاه درخواست دریافت اطلاعاتی درباره حساب‌های مالی‌شان کرده است.

تاکنون، پاری‌سن‌ژرمن بیش از ۱۰۰ میلیون یورو برای جذب بازیکنان جدید هزینه کرده است. بر این اساس پاریسی‌ها در این تابستان بازیکنانی همچون وییتینا، رناتو سانچس، هوگو اکیتیکه، نوردی موکیله و نونو مندز را به ترکیب تیم تحت‌هدایت کریستوفر گالیته اضافه کرده‌اند، این در حالی است که PSG در حال حاضر سه بازیکنی را در اختیار دارد که بیشترین دستمزد دریافتی را در جهان فوتبال دارند که عبارتند از کیلیان امباپه، لیونل مسی و نیمار.

گفته می‌شود امباپه دستمزد سالیانه ۹۰.۹۱ میلیون یورویی، مسی دستمزد سالیانه ۶۳.۶۴ میلیون یورویی و نیمار دستمزد سالیانه ۵۶.۳۶ میلیون یورویی در پاری‌سن‌ژرمن دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.