سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: موقعیت‌های زیادی را خلق کردیم، اما در فوتبال به موقعیت‌ها گل نمی‌دهند.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: موقعیت‌های زیادی را خلق کردیم، اما در فوتبال به موقعیت‌ها گل نمی‌دهند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از آبادان، رضا پرکاس در نشست خبری پس از دیدار خانگی تیمش مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: متأسفانه بازی را واگذار کردیم. امتیازات این بازی از چند جنبه برای ما حائز اهمیت بود. با توجه به نتایج هفته دوم، می‌توانستیم با کسب سه امتیاز این بازی صعود خوبی در جدول رده‌بندی داشته باشیم و امتیازات خانگی را نیز جمع کنیم، اما باختیم. در مجموع به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. موقعیت‌های زیادی را خلق کردیم، اما در فوتبال به موقعیت‌ها گل نمی‌دهند. ما در نیمه اول خوب نبودیم و ضعیف کار کردیم.

وی افزود: بازیکنانم آن نکات تاکتیکی را که مرور کرده بودیم، نتوانستند پیاده کنند و یک نیمه‌ای را شاهد بودیم که طرفین به تساوی راضی بودند. در نیمه دوم با تغییراتی که به وجود آوردیم، بازی را تهاجمی کردیم. حتی در حین بازی ۱۰ دقیقه از مسابقه را با سیستم ۲-۵-۳ بازی کردیم و اینگونه نبود که بخواهیم به بازی مستقیم رو بیاوریم، چون حریف بسته بازی می‌کرد. ارسال‌های بازیکنان ما همگی هدفمند به کناره‌های محوطه جریمه حریف بود، ولی باید قدر موقعیت‌ها را می‌دانستیم. اگر از موقعیت‌ها استفاده نکنید، با کوچکترین موقعیتی که به حریف بدهید، گل می‌خورید. اصولاً در فوتبال اگر گل نخورید، می‌توانید گل بزنید و این امکان برای‌تان وجود دارد.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره بازی محتاطانه تیمش در این دیدار خانگی گفت: ما محتاط نبودیم، بلکه بچه‌ها یک مقدار جدی بازی نمی‌کردند، البته نه به این معنا که جدی بازی نمی‌کردند، بلکه باید محکم بازی کنند. محکم بازی کردن با جدی و سریع بازی کردن شاید در مجموع یکسان باشد، ولی ما مسابقه را با قدرت بازی نکردیم. در همان صحنه‌ای که تبدیل به گل حریف شد، سه بازیکن ما نزدیک به توپ بودند و خواستند که توپ را خیلی ساده و راحت دفع کنند که این درست نبود. در واقع ما در یک سوم دفاعی خودمان نباید به هیچ وجه اجازه بدهیم که حریف فکر کند. اگر محکم‌تر روی توپ رفته بودیم، این اتفاق نمی‌افتاد.

وی ادامه داد: بعد از گل، قطعاً تیم حریف عقب می‌نشیند، ولی بازیکنان صنعت نفت این توانایی را دارند که جلو بروند. وقتی یک تیم می‌تواند روی زمین کار کند و در چهار دقیقه سه موقعیت گلزنی به وجود بیاورد و پس از آن نیز به تحت فشار قرار دادن حریف ادامه بدهد، این بدان معناست که ما می‌توانستیم به هدف‌مان برسیم، اما به گل نرسیدیم. تیم حریف عقب کشید، ولی می‌توانستیم از همان اول این فشار را بیاوریم تا آنها عقب بروند. به نظرم در نیمه اول خوب نبودیم و بچه‌ها جدی و محکم بازی نکردند، نه اینکه نخواهند بازی را جدی بگیرند. استراتژی ما این است که بازی را آرام نگه داریم و بعد از گل خوردن جلو برویم. در فوتبال هیچکس چنین اجازه‌ای را به شما نمی‌دهد و نخواهد داد.

پرکاس درباره آماده نبودن بازیکنان صنعت نفت به لحاظ ذهنی تصریح کرد: این دقیقاً همان چیزی است که گفتم. من عنوان کردم که یکی از عواملی که باعث شد بیشتر به حریف فشار وارد کنیم، عقب رفتن آنها بود. صنعت نفت این توانایی را دارد، ولی ما در نیمه اول بد بازی کردیم، یعنی نخواستیم آن فشار لازم را به حریف بیاوریم. حریف دوست داشت که روی هوا بازی کنیم و بازیکنان ما این شرایط را برای آنها ایجاد کردند. کسب یک امتیاز برای حریف در دیداری خارج از خانه مثل یک برد است، آنهم در جو و شرایط آبادان. در نیمه دوم تیمی که توانایی لازم را نداشته باشد، پس از گل زدن به صورت اتوماتیک به عقب می‌رود، اما اگر قدرت لازم را داشته باشد، به بازی‌اش ادامه می‌دهد. ما نباید این اجازه را به حریف بدهیم که بخواهد برای ما استراتژی تعیین کند، بلکه ما باید این استراتژی را به حریف تحمیل کنیم و بچه‌های ما این توانایی را دارند. ما هر تاکتیکی که در فوتبال است از جمله ارسال از جناحین، پاس عمقی، پاس ترکیبی، شوت از راه دور، پاس رو به عقب و ... را نشان دادیم. پس بازیکنان می‌توانند این شرایط را ادامه بدهند.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره عدم حضور یک رهبر در ترکیب تیمش گفت: ما تا امروز هم منتظر بودیم که طالب ریکانی برسد، اما کادر پزشکی توصیه کرد که برای استفاده از او ریسک نکنیم. وقتی این توصیه می‌شود که کل فصل را فدای یک بازی نکنیم، ما به تصمیمات کادر پزشکی احترام می‌گذاریم. بر همین اساس ترجیح دادیم که طالب در این بازی به میدان نرود، ولی قطعاً نقاطی را که ضعف تیم می‌دانیم، بررسی می‌کنیم. تا جایی هم من امروز دیدم، تفاوتی در لیگ برتر وجود ندارد که بگوییم کدام تیم کاملاً مسلط است و برنده می‌شود. گاهی اوقات نتایج گویای کیفیت مسابقه نیست. در مجموع امیدوارم که تیم این باخت را فراموش کند، این شکست را تجربه قرار بدهد و از نکات مثبتی که در بازی بود، بیشتر استفاده کند و نکات منفی را برطرف سازد.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا با بازگشت نفرات مصدوم و اضافه شدن نفرات خارجی این وعده را می‌دهید که شرایط تیم در آینده بهتر شود؟»، گفت: قطعاً همین است. ما ترکیبی را که انتخاب می‌کنیم و پنج تعویض هم در اختیارمان است، مجبور هستیم با بضاعتی که روی نیمکت داریم، انجام بدهیم و تطبیق بدهیم. قطعاً اگر بازیکنان مصدوم تیم که باتجربه و باکیفیت هستند و همچنین بازیکنان خارجی که در خط تهاجمی تیم هستند، به ترکیب اضافه شوند، شرایط بهتر و فاز تهاجمی قوی‌تر خواهد شد. با این وجود این مسئله احتیاج به زمان دارد. یکسری کارها درباره بازیکنان خارجی از دست باشگاه خارج است و قوانین کشور یکسری محدودیت‌ها دارد که شاید تیم‌های دیگر به موقع درباره آن قوانین عمل کرده‌اند و شاید یک پروسه‌هایی را انجام می‌دهند که ما انجام نداده‌ایم. به هر حال باشگاه ما تمام توان خود را به کار بسته تا بازیکنان خارجی به دیدارهای‌مان برسند. اگر این اتفاق بیفتد و بازیکنان مصدوم نیز برگردند، ما قطعاً در فاز تهاجمی قوی‌تر خواهیم شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.