کارشناس فوتبال با بیان اینکه مهدی قایدی در اولین حضورش توانست استقلال را صاحب سه امتیاز کند، گفت: ریکاردو ساپینتو باید مراقبت شود و رفتار او در بازی با ملوان حرفه‌ای نبود.

عبدالعلی چنگیز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پیروزی ۳ بر ۱ استقلال برابر ملوان گفت: استقلال در نیمه اول بازی خوبی از خود ارائه نداد و گل خورد. در نیمه دوم ساپینتو دست به تغییرات زد و همین باعث شد تا بتواند بازی باخته را با برد عوض کند. می‌توان گفت نیمه مربیان را ساپینتو از مازیار زارع گرفت و توانست به پیروزی دست پیدا کند.

چنگیز در ادامه خاطرنشان کرد: مهدی قایدی که به تازگی به استقلال پیوسته با حضورش در زمین کفه ترازو را به سود استقلال سنگین کرد. او در این دیدار یک گل خوب به ثمر رساند و توانست در ۱۵ ثانیه پایانی بازی هم یک پنالتی هم برای استقلال بگیرد و در واقع تیم را نجات داد.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: استقلال هنوز تیم کاملی نشده است. خط دفاع این تیم نیاز به تمرینات بیشتری دارد. اگرچه با آمدن مرادمند و یزدانی قدرت دفاعی استقلال بهتر خواهد شد اما در حال حاضر کادر فنی باید تمرینات ویژه ای را برای مدافعان استقلال در نظر بگیرد تا راحت گل نخورند. در گل ملوان، حسین حسینی دروازه بان استقلال بی تقصیر بود و این اشتباه مدافعان بود که باعث شد یک بار دیگر دروازه استقلال باز شود.

وی تاکید کرد: دریافت سه گل در دو بازی برای استقلال خوب نیست؛ تیمی که فصل گذشته کمترین گل خورده را داشته در دو بازی سه گل دریافت کرده است و این نشان می‌دهد عملکرد خط دفاع خوب نبوده است. این بر می‌گردد به تمریناتی که آنها در طول هفته انجام می‌دهند. بنابراین باید کار بیشتری بر روی خط دفاع صورت بگیرد تا استقلال در بازی‌های آینده تا آنجا که می‌تواند گلی را دریافت نکند.

چنگیز در مورد صحنه‌ای که تلویزیون در مورد لگد زدن ساپینتو به برانکارد مسئولان پزشکی تیم زد و باعث درگیری لفظی ساپینتو و عوامل پزشکی شد، گفت: در اینکه ساپینتو مرد خوش اخلاقی نیست، شکی نیست. او بسیار عصبی و تندخو است و مطمئناً اگر بخواهد این رفتارهایش را ادامه بدهد استقلال ضربه خواهد خورد. نبود سرمربی کنار خط به سود تیم نیست. ساپینتو هم باید آستانه تحملش را بالا ببرد و خودش را کنترل کند. این رفتار در شأن یک مربی باتجربه اروپایی نیست. ضمن اینکه با آمدن ساپینتو وظیفه بیژن طاهری هم سنگین‌تر شده است. او باید هم حواسش به امور تیم باشد و هم مراقب سرمربی که با این رفتارها باعث نشود هم استقلال جریمه شود و هم تیم از داشتن مربی کنار خط محروم شود.

مهاجم پیشین تیم استقلال در پایان خاطرنشان کرد: هفته اول بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شد و هفته دوم بازی‌ها با تماشاگر آغاز شد، تنها تیمی که در هفته اول و دوم نسبت به نبود تماشاگرانش متضرر شد استقلال بود. حضور هواداران می‌تواند به سود آبی پوشان باشد. اما در هفته‌ای که همه تیم‌ها صاحب تماشاگر هستند، استقلال مجبور شد به دلیل مشکلاتی که گفته می‌شد از بودن هوادارانش محروم باشد. باید امیدوار بود در هفته‌های آتی طرفداران استقلال بتوانند وارد ورزشگاه شده و با حمایت از تیم شأن یکی از دلایل اصلی پیروزی این تیم برابر حریفانشان باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.