مدیر دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت که عوامل مختلف برای مسائل حوزه هواداری باید دست به دست هم بدهند.

مدیر دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت که عوامل مختلف برای مسائل حوزه هواداری باید دست به دست هم بدهند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین علی احدی در مورد برگزاری نشست بررسی علل و پیامدهای رفتاری هواداران و ارائه راهکارها جهت بهبود فرهنگ هواداری در ورزش (فوتبال)، در گفت‌وگو با سایت سازمان لیگ فوتبال ایران اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در فوتبال، مسئله هواداران است که در همه دنیا مبحث هواداران از مهم‌ترین موضوع‌هاست و باشگاه‌ها برنامه‌های ویژه‌ای برای تماشاگران خود دارند. از طرفی هم کانون‌های هواداری در باشگاه‌های مختلف در حوزه‌های مسئولیت‌های اجتماعی، برنامه‌های ویژه‌ای را طراحی می‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در فوتبال کشورمان به دلیل بی‌برنامگی‌هایی که در حوزه هواداری بوده، این موضوع دچار مشکلات جدی شده و گاهی اوقات رفتارهایی شکل می‌گیرد که خیلی خوشایند مردم و جامعه ما نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با شروع لیگ برتر فوتبال، برنامه‌هایی طراحی کنیم تا در حوزه هواداری، مقداری از مشکلات و بحران‌های موجود را کاهش بدهیم.

مدیر دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: یکی از راه‌ها، برگزاری جلسه‌های علمی با حضور اساتید دانشگاه، مسئولان و معاون‌های فرهنگی باشگاه‌ها و فدراسیون‌هاست تا در این زمینه هم‌اندیشی کنیم و راهکارهای قضیه را بیابیم. خودمان هم طرح خیلی خوبی آماده کرده‌ایم. نگاه ما در حوزه هواداری این است که برای حل مشکلات باید عوامل دخیل دست به دست هم بدهند و همه به نوبه خودشان کارهایی انجام بدهند.

احدی تأکید کرد: دستگاه‌های مختلف را شمرده‌ایم و بررسی کرده‌‌ایم. هر دستگاه باید وظیفه خود را انجام بدهد و با این دستگاه‌ها نشست‌های مشترکی داشته‌ایم. جلساتی هم خواهیم داشت تا همکاری‌های لازم صورت بگیرد. نتایج خوبی از این جلسه امروز (دوشنبه) گرفتیم و امیدوارم موثر باشیم.

در جلسه امروز، مسئولان فرهنگی ۴۱ فدراسیون و مسئولان فرهنگی باشگاه‌های اکثر باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال، مسئولان فرهنگی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ حضور داشتند. احمدی مدیر کل حوزه وزارت، سرهنگ موسوی از یگان ویژه و ذکایی هم از دیگر حاضران در این نشست بودند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.