باشگاه بارسلونا به نظر می‌رسد هافبک خود را بابت موضوع تمدید قراردادش در سال ۲۰۲۰ تهدید کرده است.

باشگاه بارسلونا به نظر می‌رسد هافبک خود را بابت موضوع تمدید قراردادش در سال ۲۰۲۰ تهدید کرده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرنکی دیونگ که تا سال ۲۰۲۶ با بارسلونا قرارداد دارد، همچنان آینده حرفه‌ای‌اش در هاله‌ای از ابهام است، این در حالی است که گفته می‌شود باشگاه بارسلونا به دنبال فروش او است و منچستریونایتد مشتری اصلی‌اش است. پیش از این رسانه‌های مختلف انگلیسی و اسپانیایی از توافق دو باشگاه بارسلونا و منچستریونایتد برای انتقال این هافبک ۲۵ ساله به جمع شیاطین سرخ در ازای بسته‌ای ۸۵ میلیون یورویی خبر داده بودند، اما این هافبک هلندی همچنان مصرانه به دنبال ماندن در بارسا است.

پایگاه خبری «اتلتیک» انگلیس در تازه‌ترین مورد با انتشار گزارش مفصلی مدعی شد؛ مدیران باشگاه بارسلونا به فرنکی دیونگ گفته‌اند که می‌خواهند قرارداد فعلی او را فسخ کنند و مفاد قرارداد را به وضعیت قبلی‌اش (به وضعیت پیش از تمدید قراردادش در سال ۲۰۲۰) بازگردانند، با این ادعا که امتیازهایی که هیئت مدیره قبلی باشگاه به او داده، تخلف بوده و زمینه را برای پیگرد قانونی علیه افراد دخیل فراهم می‌کند.

طبق این گزارش؛ باشگاه بارسلونا با مشکلات مالی جدی دست و پنجه نرم می‌کند و یکی از راه‌هایی که برای بهبود اوضاع اقتصادی‌اش در نظر دارد، فروش دیونگ یا توافق با او برسر حقوق معوقی است که به فرنکی بدهکار است. تاکنون هیچ نشانه‌ای از سازش بین این هافبک ۲۵ ساله و مدیران باشگاه بارسلونا دیده نشده است.

در ادامه گزارش «اتلتیک» آمده است؛ همانطور که در تاریخ ۱۴ جولای (۲۳ تیر) گزارش شد، پیشنهاد باشگاه منچستریونایتد برای جذب دیونگ از جانب بارسلونا پذیرفته شد، اما مسائل مربوط به این بازیکن از جمله موضوع دستمزد معوقه وی و اینکه آیا او می‌خواهد به من‌یونایتد برود یا خیر، حل نشده باقی ماند.

به گفته منابعی در اسپانیا، بارسلونا در تاریخ ۱۵ جولای (۲۴ تیر) به دیونگ نامه‌ای رسمی ارسال می‌کند و در آن مدعی می‌شود که شواهدی مبنی بر اقدامات مجرمانه از جانب طرفینی که تمدید قرارداد او را در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ امضا کرده‌اند، یافته است.

این تمدید قرارداد دو ساله بود و این بازیکن خود را تا سال ۲۰۲۶ به کاتالان‌ها متعهد کرد که طبق گزارش‌ها دستمزد او را برای فصول ۲۱-۲۰۲۰ و ۲۲-۲۰۲۱کاهش داد و رقم ۱۸ میلیون یورو (۱۵.۲ میلیون پوند/ ۱۸.۳ میلیون دلار) روی دستمزد او در مجموع چهار فصل بعدی اضافه شد.

تمدید قرارداد د‌یونگ در آن زمان همراه با تمدید سه بازیکن دیگر بارسلونا یعنی جرارد پیکه، مارک آندره تِراِشتگن و کلمنت لنگله اعلام شد و این یکی از تصمیمات نهایی خوسپ ماریا بارتومئو رئیس وقت بارسلونا پیش از کناره‌گیری او و کل اعضای هیئت مدیره آن زمان باشگاه بارسلونا از سمت‌های خود بود.

گمان می‌رود نامه‌ای که ماه گذشته به دیونگ ارسال شد، به اطلاع این هافبک هلندی رسانده‌اند که باشگاه بارسلونا فکر می‌کند در موقعیتی است که می‌تواند پرونده‌های کیفری را در این مورد باز کند تا مشخص شود که در رابطه با امضای قرارداد او چه اتفاقی افتاده است و مشخص شود که مسئولیت این تخلف برعهده چه کسی است.

اعتقاد بر این است که بارسلونا به دنبال فسخ قرارداد فعلی دیونگ و ادامه همکاری با او با همان شرایط مشابه هنگام پیوستنش از آژاکس با بارسلونا در ماه ژانویه ۲۰۱۹ است.

«اتلتیک» دریافته که هیئت مدیره قبلی باشگاه بارسلونا به قانونی بودن قراردادی که با دیونگ در سال ۲۰۲۰ بسته، اطمینان دارد و اصرار دارد که این قرارداد پس از تأیید طرف‌های قانونی و سازمان لالیگا به توافق رسیده است. بارتومئو رئیس پیشین باشگاه بارسلونا سال گذشته در مصاحبه‌ای با روزنامه «موندو دپورتیوو» بارسلونا تأکید کرده بود که مدیریت قبلی باشگاه در دوره‌ای که روی کار بوده، جدی و مسئولیت‌پذیر بوده است.

منابع نزدیک به باشگاه بارسلونا می‌گویند گفت‌وگوهای بیشتری بین این باشگاه و اطرفیان دیونگ صورت گرفته است که در آن هیئت مدیره فعلی، مدیران قبلی را به انجام تخلف و اقدامی مجرمانه متهم کرده و هشدار داده است که دیونگ و مدیر برنامه‌هایش نیز ممکن است در این پرونده درگیر شوند.

این می‌تواند اظهارات اِوگنی لِوچنکو رئیس اتحادیه بازیکنان هلند در مورد دیونگ که گفته بود این بازیکن ممکن است قربانی اخاذی شود را تقویت کند، تصوری که خوان لاپورتا رئیس فعلی باشگاه بارسلونا آن را رد می‌کند. اتحادیه جهانی بازیکنان (فیف‌پرو) به دقت وضعیت دیونگ و تلاش‌های بارسلونا برای وادار کردن این بازیکن به پذیرش کاهش بسیار زیاد دستمزد معوقه ۱۸ میلیون یورویی‌اش را زیرنظر دارد.

فرنکی دیونگ که تاکنون در ۱۳۹ بازی برای بارسلونا به میدان رفته و آمار ۱۳ گل زده و ۱۷ پاس گل را از خود بر جا گذاشته است، گفته می‌شود در صورتی که بخواهد این تیم را ترک کند، ترجیح می‌دهد به چلسی یا بایرن مونیخ ملحق شود تا منچستریونایتد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.