مربی پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: امیدوارم ریکاردو ساپینتو هر چه زودتر به ایران بازگردد و روی نقل‌وانتقالات نظارت داشته باشد.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: امیدوارم ریکاردو ساپینتو هر چه زودتر به ایران بازگردد و روی نقل‌وانتقالات نظارت داشته باشد. مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره انتخاب ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال، اظهار داشت: به شخصه شناخت آنچنانی روی ساپینتو ندارم اما در تیم‌هایی مثل اسپورتینگ و براگای پرتغال مربیگری کرده است که تیم‌های مطرحی هستند. با این حال، مربی باید کار کند و پس از آن می‌توان متر و معیار درستی درباره قضاوت مربی بدست بیاوریم.

وی در مورد وضعیت استقلال در نقل‌وانتقالات تصریح کرد: استقلال خیلی دیر وارد بازار نقل‌وانتقالات شد. زمان یارگیری مهمترین و اصلی‌ترین زمان برای مشخص شدن شرایط هر تیمی است. در این یک ماه هر تیمی بتواند خودش را خوب تقویت کند فصل موفقی خواهد داشت. استقلال یک مقدار دیر شروع کرد اما امیدوارم خوب به پایان برساند. تیمی که قهرمان شده است، باید شاکله خودش را حفظ کند و نقاط ضعفش را پوشش دهد. امیدوارم این اتفاق بیفتد.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: عدم حضور سرمربی جدید در ایران موجب نگرانی هواداران استقلال شده است و امیدوارم هر چه زودتر بیاید و روی بازار نقل‌وانتقالات نظارت کند. اگر استقلال به خوبی تقویت نشود، ممکن است فصل پرحاشیه‌ای را سپری کند.

نامجومطلق با اشاره به جدایی محمد دانشگر از استقلال یادآور شد: دانشگر بازیکنی بود که خیلی به درد استقلال می‌خورد چون در چند پست متفاوت می‌توانست بازی کند. روز گذشته هم شنیدم وریا غفوری مورد تأیید ساپینتو قرار نگرفته است. سوالم این است که آیا ساپینتو از نظر فنی این بازیکن را تأیید نکرده یا مشکلات دیگری وجود داشته است؟ این موضوع برای من جای تعجب دارد و امیدوارم جدایی غفوری فنی باشد چون به شخصه فکر نمی‌کنم مسئله فنی باشد. این طرز برخورد با بازیکن قدیمی و کاپیتان استقلال نیست و باید شأن و جایگاهش حفظ شود.

وی ادامه داد: نقل‌وانتقالات پیش فصل، مهم‌ترین دوران یک تیم است و در این چند وقت کیفیت فنی یک تیم در فصل نقل‌وانتقالات تعیین می‌شود. استقلال فصل قبل قهرمان شد و دیدیم خوشحالی هواداران را در برداشت. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و سال بعد هم جزو مدعیان اصلی قهرمانی باشیم.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال در خصوص ارقام بازیکنان در نقل‌وانتقالات و اینکه سازمان لیگ به دنبال تعیین سقف قراردادها است، گفت: خیلی وقت است درباره این مسائل صحبت می‌شود. متأسفانه رقم‌ها هیچ تناسبی با هم ندارد. با توجه به شرایط فوتبال‌مان و کیفیت بازیکنان، این ارقام سنخیتی ندارد. حواشی فوتبال ایران باعث قیمت‌های کاذب بازیکنان شده است.

نامجومطلق در مورد عدم انتخاب دستیار ایرانی برای ساپینتو گفت: مربی خارجی شناختی روی تیم ندارد و بازیکنان را خوب نمی‌شناسد و چند ماه طول می‌کشد که با همه چیز آشنا شود. حضور مربی ایرانی در کنار ساپینتو می‌تواند به شناخت او کمک کند و امیدوارم زودتر این اتفاق بیفتد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )