سرپرست فدراسیون فوتبال با حضور در مراسم افتتاحیه دوره دانش‌افزایی داوران فوتسال کشور نسبت به لزوم حفظ احترام و جایگاه داوران در داخل و خارج از زمین مسابقه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون فوتبال، خداداد افشاریان در آغاز دوره دانش‌افزایی داوران فوتسال کشور گفت: بسیار خوشحالم خدمت سرپرست فدراسیونی هستیم که ۲۰ سال در بالاترین سطح فوتبال کشور یعنی لیگ برتر و همچنین تمامی رده‌های ملی بازی کرده است. میرشاد ماجدی کسی است که نه تنها در فوتبال که حتی در فوتسال هم بازی کرده است و علاوه بر آن فوتسال کشور تایلند هم توسط او ایجاد شده است. این شخص کاملاً از خانواده خود ما است و در کاملی از صحبت‌های ما دارد.

وی در ادامه خطاب به سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: چانه داوری فوتسال در هر مسئله‌ای کوچک است. همه زحمات برای داوران است و لذتش برای دیگران. فقط یک چیز می‌خواهیم و آن هم احترام و عزت است. فوتبال و امکاناتش برای خودشان اما اگر ماجدی در آینده فدراسیون باشید، هیچ چیز جز احترام و عزت نمی‌خواهیم.داوران فوتسال مظلوم تر از همه داوران کشور هستند. از شما می‌خواهیم نقشه راهی در نظر بگیرید تا اگر فردا همه نبودیم، لذت به داوران فوتسال بازگردد.

وی ادامه داد: با امضای خود اعضای هیأت رئیسه حق الزحمه داوران را چهار برابر کردید اما اگر ۱۰ برابر هم شود باز هم به اندازه زحمات و فشارهایی که داوران تحمل می‌کنند نیست.

افشاریان افزود: باید حقوق داوران فوتسال افزایش یابد. باز هم نسبت از همه برگزار کنندگان کلاس داوری جانانه تشکر کنم.

در ادامه این مراسم میرشاد ماجدی گفت: خیلی خوشحالم که درخدمت داوران فوتسال هستم. از برادرم افشاریان و حاضرین این جلسه که از اساتید داوری کشور هستند سپاسگزارم. سال ١٩٩٢ برای اولین بار وارد جام جهانی فوتسال شدیم و در گروه هلند، اروگوئه و ایتالیا قرار گرفتیم. روی کاغذ هیچکس روی توانایی آن تیم حساب نمی‌کرد و فکر می‌کردند ٣ بازی انجام می‌دهیم و برمیگردیم.

سرپرست فدراسیون ادامه داد: همه کسانی که در فوتسال و فوتبال ساحلی کار می‌کنند برای عشق و علاقه‌شان است. اما باید تلاشمان را چندبرابر کنیم تا فوتسال و فوتبال ساحلی ما که جزو بزرگان جهان هستند، در جایگاهشان باقی بمانند.

ماجدی افزود: در سال ١٩٩٢ برای اولین بار مقام چهارم جهان کسب شد. حسین عسگری در آن سال به عنوان داور در کنار ما بود و شاید خودش هم باور قضاوت در فینال آن سال را نداشت. ایران در فوتسال شاید قهرمان جهان نیست اما جزو قدیمی‌های جهان است و این رشته در ایران یک ریشه تاریخی دارد. اگر به تیم‌های حاضر در جام جهانی این سال‌ها دقت کنیم تیم‌هایی را می بی نم که قدمت زیادی ندارند اما در ایران در همین کوچه و خیابان‌ها از سال‌های بسیار دور بدون قوانین جهانی، فوتسال در حال برگزاری بود.

وی خطاب به گالان مدرس بزرگ داوری فوتسال جهان گفت: حداقل توقع ما برای جام جهانی آینده حضور یک کوبل داوری از ایران است. در قرعه‌کشی جام جهانی به اینفانتینو گفتم که آمده‌ایم تا صدای مظلومیت مردم ایران را برسانیم تا در مباحث غیر مالی به عنوان بک انسان آزاده نگاه ویژه‌ای به ایران داشته باشید. در خصوص مسائل مالی با وجود همه محدودیت‌های موجود، حرکت متوقف نشده است و اعزام‌ها و دوره‌ها همه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: خودم بازیکن فوتبال و فوتسال بودم و میدانم مربی فوتسال، داور فوتسال و دروازه‌بان فوتسال سه رکن بازی هستند که فشار بسیار زیادی رویشان قرار دارد و باید بیشتر به آنها پرداخت. روانشناسی حین بازی برای داوران در حین مسابقه بسیار مهم است. از نظرم بررسی جو سالن و روانشناسی افراد حاضر در مسابقه مسئله بسیار مهمی است و در شرایط سخت نیاز است ضمن حفظ قانون، برخی شرایط را لحاظ کرد.

ماجدی همچنین تصریح کرد: قطعاً نیاز و لزوم پرداختی بیشتر به شما را می دانیم‌. اما شما برای دل خودتان با وجود این ارقام کم کار می‌کنید. مانند گلاره ناظمی که با وجود همه کم لطفی‌ها نام ایران را در جهان بار دیگر به گوش همه رساند.

سرپرست فدراسیون در خصوص تلاش‌هایی که برای حفظ جایگاه و شخصیت داوران در دستور کار فدراسیون قرار گرفته است، بیان کرد: هفته گذشته اعضای کمیته‌های اخلاق و انضباطی را فراخواندم. دنبال مقرراتی هستیم که از پرخاشگری مربی و بازیکن در زمین مسابقه جلوگیری کنیم. باید سد بسیار خوبی را با حمایت کمیته‌های قضائی ایجاد کنیم تا مثالا پس از یک کارت یا پنالتی دیگر بحثی نباشد.

از نظرم پیشنهادی که به کمیته‌های اخلاق و انضباطی دادیم و پیرو آن تأیید مقررات در هیأت رئیسه فدراسیون به زودی مانع از برخی پرخاشگری‌ها نسبت به داوران عزیز شویم.

در پایان مراسم افتتاحیه این دور با حضور میرشاد ماجدی (سرپرست فدراسیون)، خداداد افشاریان (رئیس کمیته داوران)، حسین زرگر، اسماعیل صفیری، علی خسروی و حسین نیرویار (اعضای کمیته داوران)، محمد جواد پاینده (رئیس روابط عمومی فدراسیون) پدرو گالان (رئیس کمیته داوران فوتسال فیفا) از ابراهیم مهرابی افشار و گلاره ناظمی داوران آخرین دوره جام جهانی فوتسال تقدیر شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )