مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال اطمینان دارد مسئولان این باشگاه تصمیمی درست برای آینده آبی‌پوشان خواهند گرفت.

مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال اطمینان دارد مسئولان این باشگاه تصمیمی درست برای آینده آبی‌پوشان خواهند گرفت. حمید عزیززاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عدم انتخاب سرمربی جدید برای تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: استقلال تیمی است که همه چیز آن روی حساب و کتاب پیش می‌رود. البته مشکلاتی وجود دارد که به مرور زمان حل می‌شود. اگر به مدیریت مصطفی آجورلو در زمان پاس برگردید، متوجه می‌شوید برای آن تیم چه اتفاقات خوبی افتاد و پس از رفتن آجورلو چه بلایی سر تیم خوب پاس آمد. طبیعی است هواداران نگران باشند، ولی مطمئن باشند تصمیم درستی برای استقلال گرفته می‌شود تا فصل آینده با قدرت در لیگ و در ادامه در آسیا شرکت کند. اگر خاطرتان باشد در مقطعی که استقلال برای رسیدن به قهرمانی تلاش می‌کرد، همه می‌گفتند این تیم بد بازی می‌کند. در فوتبال دنیا همه به آخر کار نگاه می‌کنند که تیم قهرمان شده است یا نه. امروز کسی که ۳۰ سال فوتبال بازی کرده است، نظرش دیده نمی‌شود و کسی که شغل دیگری دارد و مربی شده است، نظر می‌دهد.

وی با اشاره به ناکامی تیم فوتبال امید در بازی‌های مقدماتی زیر ۲۳ سال آسیا تصریح کرد: همیشه این دغدغه را داریم که تیم امید از مراحل ابتدایی بالا بیاید و به المپیک صعود کند، ولی در رقابت‌های آسیا از گروهش بالا نمی‌آید. در فوتبال دنیا مهمترین بخش کار در تیم‌های پایه است. نمی‌خواهم توهین کرده یا شخصیت‌ها را روبه‌روی هم قرار دهم، اما به دلیل بحث هزینه‌ها در رده پایه‌ها هر کسی به‌عنوان سرمایه‌گذار آمده و مربی شده است. این شخص به‌عنوان مربی چطور می‌خواهد به بازیکن آموزش دهد که چگونه بغل پا بزند؟ برخی مربیان ما به کنترل توپ می‌گویند «استپ»، آیا بازیکن جوان می‌تواند با این شرایط آموزش درستی ببیند؟ آیا می‌توان توقعی داشت؟ رود فان نیستلروی مهاجم هلندی سابق منچستریونایتد در رده پایه پای بازیکن را می‌گیرد و به او یاد می‌دهد که چطور ضربه بزند، ولی در فوتبال ایران کسانی مربی تیم‌های پایه هستند که سررشته‌ای از فوتبال ندارند.

بازیکن پیشین تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان خاطر نشان کرد: زمانی که بازیکن تیم امید بودم در آن مقطع هشت یا ۹ بازیکن عضو تیم ملی بزرگسالان بودند و بازی می‌کردند، ولی به المپیک نرفتیم. اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که به ترکمنستان می‌بازیم. آیا مشکل مهدوی‌کیاست؟ خیر، چون او هر کاری که می‌توانست، انجام داد. مشکل ما از پایه خراب است، از هیئت‌های فوتبال خراب است، هیئت فوتبالی که به ۴۰۰، ۵۰۰ تیم در رده پایه مجوز می‌دهد. هر کسی از راه رسیده زمین پنج در پنج گرفته و تیم فوتبال راه انداخته است.

عزیززاده در مورد کناره‌گیری محرم نویدکیا از سرمربیگری تیم فوتبال سپاهان گفت: محمدرضا ساکت یکی از اسطوره‌های سپاهان را سرمربی سپاهان کرد. کاری به نتایج محرم با سپاهان ندارم، چون مربیانی داریم که ۱۰ سال است نتیجه نمی‌گیرند و هنوز تیم دارند. ساکت کارش را در سپاهان بلد است. درست است که کارخانه فولاد مبارکه پشت سپاهان است، ولی مطمئن باشید ساکت می‌تواند تصمیم درستی برای این تیم بگیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.