با منتفی شدن بازی دوستانه تیم ملی ایران مقابل اکوادور و سنگال، تیم ملی فوتبال ایران در شرایط سختی برای آماده سازی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در وضعیت بحرانی قرار گرفته است. ایران در فیفادی ماه می و ژوئن که از ۹ خرداد آغاز می‌شود و ۲۴ خرداد به پایان می‌رسد تاکنون تنها یک مسابقه دوستانه را نهایی کرده است.

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال، تیم ملی ایران روز ۱۶ خرداد در کانادا به مصاف تیم ملی این کشور می‌رود و به جز این بازی، هنوز مسابقه دیگری قطعی نشده است.

پیش از این قرار بود ایران روز ۲۱ خرداد و بعد از رویارویی با کانادا، یک دیدار تدارکاتی دیگر را در همین کشور مقابل اکوادور برگزار کند. با این حال، انجام این مسابقه به دلیل مشکلات مختلف از جمله پیدا نشدن زمین بی نتیجه ماند.

اولین نشانه‌های لغو بازی ایران و اکوادور توسط حمید استیلی مدیر تیم ملی ایران در روز جمعه پدیدار شد. او در مصاحبه‌ای اعلام کرد که احتمال لغو این بازی وجود دارد و در نهایت همین اتفاق هم افتاد.

استیلی البته در این مصاحبه تاکید کرده بود که فدراسیون فوتبال با کمک وزارت خارجه در حال مذاکره با سنگال است تا این تیم را برای بازی دوستانه به تهران دعوت کند. قرار بود این بازی بعد از بازگشت ایران از بازی با کانادا در ورزشگاه آزادی برگزار بشود اما تقویم تیم سنگال برای این فیفادی از قبل پر شده بود و ایران این بازی را هم نتوانست نهایی کند.

این خبری است که بازهم توسط استیلی و در گفتگو با یکی از برنامه‌های شبکه «العالم» رسانه‌ای شد. به این ترتیب، می‌توان گفت شرایط برای «دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی ایران پیچیده‌تر از قبل شده است. برگزاری بازی با تیم‌های اروپایی ممکن نیست و دیگر کشورهای جهان هم تا اندازه زیادی تقویم بازی‌های تدارکاتی خود را با مسابقات دیگر پر کرده‌اند.

اگر این شرایط پابرجا بماند، ایران یکی از بهترین فرصت‌های آماده سازی در راه جام جهانی را که ۱۶ روز تعیین شده بود، از دست می‌دهد و تنها با انجام یک مسابقه با کانادا آن‌هم با انجام یک سفر طولانی و خسته کننده، فیفادی اصلی خود را از دست می‌دهد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۵ )