مربی تیم تراکتور تبریز بر این اعتقاد است که هر تیمی امکان دارد با یک اتفاق در جریان مسابقه غافلگیر شود.

مربی تیم تراکتور تبریز بر این اعتقاد است که هر تیمی امکان دارد با یک اتفاق در جریان مسابقه غافلگیر شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از تبریز، ارطغرول ساغلام در نشست خبری پیش از دیدار مقابل پرسپولیس در هفته بیست‌و‌هشتم لیگ برتر اظهار داشت: از صمیم قلب می‌گویم، چون اینجا و در این هتل هستم، خوشحالم که میزبان شما هستم. امروز برنامه تمرینی‌مان را انجام دادیم و بعد بازی تیم جوانان‌مان را مقابل تیم سپاهان نگاه کردم. پس از مسابقه به باشگاه برگشتیم، یک برنامه آنالیز داشتیم و در ترافیک خودمان را به اینجا رساندیم و صحیح و سالم، در خدمت شما هستیم.

وی افزود: با توجه به هشت امتیازی که در چهار هفته اخیر گرفتیم، خودمان را از تیم‌های پایین جدول و جایی که خطر سقوط را احساس می‌کردیم، جدا کردیم. الان یک فاصله هشت امتیازی با قعر جدول داریم و سه بازی تا پایان فصل خواهیم داشت. این مسئله را به بازیکنانم گفتم که در فوتبال هر لحظه ممکن است با یک اتفاق غافلگیر شویم و به همین دلیل نباید ریلکس باشیم و فکر کنیم کار آسان است، بلکه باید تمرکز بیشتری داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور، خاطرنشان کرد: ما فردا یک بازی خواهیم داشت که بازیکنانم برای این بازی، انگیزه لازم را دارند. سعی ما این بود، بازی آخر مقابل ذوب‌آهن را ببریم تا روی کاغذ، ماندن‌مان را در لیگ تمام کنیم و به بازی‌های پیش رو و فصل آینده فکر کنیم. اینطور نشد و بعد از سعی و تلاشی که انجام دادیم، بازی مساوی شد، اما خوشبختانه حریفان‌مان هم امتیاز از دست دادند و این اتفاق برای ما خوب بود. از لحاظ محاسبات امتیازی و روی کاغذ، می‌خواهیم با بازی فردا و بردی که مقابل پرسپولیس به دست می‌آوریم، این فصل پر دردسر و پر از مشکل را که همیشه دنبال راه‌حل برای حل این مشکلات بودیم، با خوبی به پایان برسانیم.

ساغلام ادامه داد: ما جو مساعدی داریم و در هفته‌های اخیر، از نظر روحی و روانی شرایط خوبی داشتیم. از طرفی، حریف ما هفته گذشته شکست خورد و استقلال با پیروزی، به قهرمانی رسید که از نظر روحی و روانی به هم ریخته‌اند و فکر می‌کنم باید به فکر معجزه باشند تا قهرمان شوند. شما بهتر از من می‌دانید که همیشه بازی‌های میان تراکتور و پرسپولیس، جدا از امتیازات و جایگاه‌شان در جدول، همیشه اهمیت و حساسیت بالایی دارد.

وی با اشاره به هواداران تراکتور، خاطرنشان کرد: بازیکنان ما شرایط را درک می‌کنند و ان‌شاالله فردا با مسئولیت پذیری به زمین می‌روند و با حداکثر توان، با کمک هواداران‌مان به دنبال پیروزی هستیم. روی کاغذ باید کار را برای ماندن در لیگ و فاصله امتیازی با منطقه سقوط، تمام کنیم. یک مسئله هم باید بگویم، بعد از مدت زمان طولانی از بازی مس رفسنجان، هواداران ما به ورزشگاه آمدند و آنجا با آنها روبه‌رو شدیم. با کمک هواداران به سریال نبردن ۱۳ مسابقه پایان دادیم و اولین بردمان را با حضور آنها به دست آوردیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور، خاطرنشان کرد: در بازی مقابل هوادار هم که اول نیمه اول و اوایل نیمه دوم، از تیم عقب افتادیم، اما باز آنها به ما از نظر روحی و روانی کمک کردند تا پیروز بازی شویم. فردا هم خواهش می‌کنم از شروع بازی تا سوت پایان، کاملاً تیم خود را حمایت کنند. خواهش می‌کنیم، کمکی که به تیم می‌کنند، تیم را به نحوی تشویق کنند که جوانمردانه و مثبت باشند و با احترام این کار را انجام دهند.

ساغلام در خصوص اینکه صحبت از تماشای بازی جوانان مقابل سپاهان انجام داد و آیا بازیکنی از این تیم می‌تواند به زودی در تیم اصلی تراکتور بازی کند، گفت: اول از همه، به هر دو تیم تبریک می‌گویم. با وجود این همه حریف سفت و سخت، وقتی این دو تیم به فینال رسیدند، باید از آنها تقدیر شود. در نگاه به تیم‌های پایه، یک سری معیارها دارم و تمام انتظارم در این جهت است که بازیکنان از تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان بیایند. نگاه نتیجه گرایی به این مسئله ندارم و در فوتبال پایه، نگاه نتیجه گرا، فایده‌ای برای فوتبال ایران ندارد. اگر قهرمان شوید، اما حتی یک بازیکن هم نتوانید به تیم بزرگسالان بیاورید، این قهرمانی هیچ ارزشی ندارد.

وی درباره حساسیت بازی با پرسپولیس و اینکه آیا مقابل این تیم احتیاط خواهد کرد یا طبق خواسته هواداران بازی تهاجمی را انجام می‌دهد، اظهار داشت: فصل رو به اتمام است و برخی بازیکنان مصدوم به ما اضافه شده‌اند. سعید واسعی را در بازی قبلی استفاده کردیم و اکبر ایمانی هم به تمرینات برگشته که اگر نیاز شد، از او استفاده می‌کنیم. یک بازیکن هم مشکل جزئی داشته که امشب وضعیتش مشخص می‌شود و رازق‌پور هم محروم است و بازیکن غایب دیگری نداریم. ما برای این بازی، فکرهای خوبی داریم و بازیکنانی را آماده برای این بازی داریم تا با تمام قدرت در این بازی کار کنند و مؤثر باشند. باید اعتراف کنیم که تیم پرسپولیس، از نظر جذب بازیکن این فصل خوب عمل کرد و قوی‌تر از ما بسته شده‌اند و ضعف تیم ما از آنها بیشتر است. فردا هم سعی می‌کنیم، نقاط ضعف تیم را بیشتر پوشش بدهیم و نقاط قوت را قوی‌تر کنیم تا بهتر عمل کنیم. تیم ما در بسته شدن تیم با مشکل مواجه بود، اما حتم دارم بازیکنان من با تلاش و دویدن بیشتر، تیم را در مسیر پیروزی قرار خواهند داد.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در خصوص اینکه تقابل این تیم با پرسپولیس همیشه حیثیتی بوده، اما در پنج بازی اخیر مقابل این تیم شکست خورده است و تیمش را از نظر روحی و روانی چطور آماده بازی فردا خواهد کرد، گفت: این صحبت‌ها را با بازیکنان انجام دادیم. دقیقاً بعد از بازی ذوب‌آهن و در رختکن، صحبت‌های ما با بازیکنان آغاز شد و تا الان ادامه داشته است. مسابقاتی مشابه این بازی، برای روحیه دادن یک مربی به بازیکنان، یکی از راحت‌ترین کارهاست. به نظرم یک بازیکن مسئولیت پذیر، باید برای این بازی‌ها انگیزه مضاعف داشته باشد، اما این بازیکن مسئولیت پذیر باید برای همه بازی‌ها انگیزه مضاعف داشته باشد. ما در چهار بازی اخیر، نتایج خوبی گرفتیم و جو خوبی در تیم ما حاکم است و اصلاً قصد نداریم برای بازی فردا یا بعد از آن، جو تیم‌مان را خراب کنیم.

ساغلام در واکنش به اینکه بازیکنانش انگیزه خاصی دارند و آیا این انگیزه در وجود خودش هم وجود دارد یا نه و آیا نتیجه این بازی در آینده کاری‌اش تأثیر خواهد داشت، گفت: کاملاً درست یادتان هست که در زمان حضورمان در تبریز یا این فصل، با تیم استقلال یا پرسپولیس بازی نکردیم و این برای اولین بار است که با یک تیم بزرگ مثل خودمان بازی می‌کنیم. البته سپاهان هم تیم بزرگی است، اما بازی با پرسپولیس و استقلال برای اولین بار برای ما خواهد بود و این بازی برای ما مهم خواهد بود. سعی می‌کنیم فردا با پیروزی خارج شویم، اما درباره آینده کاری که گفتید، نتیجه بازی فردا، برای آینده کاری من خیلی مهم نیست، بلکه مسائل دیگری داریم.

وی ادامه داد: شاید وقت آن رسیده و حالا که این مسئله مطرح شد، باید بگویم از زمانی که ما آمدیم، تیم مدت‌ها بود نمی‌توانست برنده شود و هیچکس از فوتبالی که ارائه می‌شد، راضی نبود. اینجا نمی‌خواهم از کسی انتقاد کنیم، اما مسائلی که تیم داشته را اینجا تجزیه و تحیلی می‌کنیم. اعتماد به نفس بازیکنان ما کاملاً از بین رفته بود و دیدگاه و نگاهی که هوادارمان نسبت به باشگاه و بازیکنان داشت، کاملاً منفی بود. اعتماد بازیکنان به باشگاه کاملاً از بین رفته بود و مشکلات اقتصادی، به صورت خیلی جدی شرایط ما را تهدید می‌کرد. شاید سخت‌ترین زمان را در تاریخ تراکتور، تجربه کردیم. اول فصل هم این محدودیت‌ها و ممنوعیت بازیکنان را داشتیم که برای ما مشکل‌ساز شد، چون بازیکنان بزرگ و تأثیر گذار رفتند و بازیکنانی که آمدند، نتوانستد تیم را بالا بکشند. شما این را بهتر از من می‌دانید و وضعیت تیم در جدول هم کاملاً مشهود بود. نیامدیم بی جهت هواداران را امیدوار کنیم، اما وقتی به اینجا آمدیم، یک هدف داشتیم و آن هم این بود که تیم را در لیگ برتر نگه داریم تا بتوانیم برای فصل بعد، تیم بهتری داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور درباره اینکه گفته بود بعد از بازی با ذوب‌آهن لیست مورد نظر خود را به باشگاه می‌دهد، اظهار داشت: ما باید مطمئن شویم که با امتیازاتی که گرفتیم، روی کاغذ در لیگ برتر مانده‌ایم. ما باید این کار را فردا انجام دهیم و زمانی که خیال‌مان از ماندن در لیگ راحت شد، با زنوزی صحبت خواهیم کرد که بدانیم برنامه و هدف ما چیست. کار زیاد است، اول باید خیال‌مان از این بابت راحت شود.

ساغلام در خصوص اینکه آیا گلی که تیمش در بازی قبلی مقابل ذوب‌آهن آفساید بود یا نه، اظهار داشت: این سؤال را بعد از بازی هم از من پرسیدند که آنجا شرایط را ندیده بودم و نتوانستم نظر بدهم، اما بعداً که دیدم، آن گل آفساید نبود. با این حال، از این اتفاقات برای همه تیم‌ها رخ می‌دهد. در همین فصل برای ما و سایر تیم‌ها رخ داده است و شاید اگر تمام موارد را کنار هم بگذاریم، اتفاقاتی که برای ما یا علیه ما رخ داده، باز هم شرایط علیه ما بیشتر بوده است.

وی در خصوص اینکه تیمش گردش توپ خوبی دارد و با این شرایط چطور باید موقعیت گل بیشتری ایجاد کند، خاطرنشان کرد: این واقعیت را باید قبول کنیم که در حال حاضر، از نظر کلی تیم، در شرایطی نیستیم که در حمله و دفاع، خوب ظاهر شویم و همه کارها را خوب انجام دهیم. یک خوش شانسی داریم که باعث خوشحالی ماست و از روزی که آمدیم، بازیکنان ما از نظر هماهنگی با تفکرات فنی ما و عمل کردن به سود تیم، خیلی خوب عمل کردند. شما خیلی واضح شاهد این بودید که تیم ما بازی به بازی خودش را بهتر کرد و به اینجا رسیدیم. این موضوع هست که یکی از مهم‌ترین مسائل، دویدن، سعی و تلاش و خوب دفاع کردن است. یک بُعد دیگر فوتبال که بازی تهاجمی است، نیاز به کار و کارکشتگی بیشتر دارد تا بدانید در فاز حمله چطور عمل کنید. اینکه وقتی به محوطه جریمه حریف رسیدید، چطور عمل کنید و این نیاز به کار بیشتر دارد. خدا را شکر ما در این فاز هم خوب عمل کردیم و در ضربات کرنر و ایستگاهی به گل رسیدیم. عباس‌زاده به شرایط خوبی رسیده و برای ما گلزنی کرد و امیدوارم در بازی فردا، عباس‌زاده، پیمان بابایی، سامان نریمان جهان و سایر بازیکنان هجومی ما هم بتوانند گلزنی کنند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در مورد اینکه دیدار این تیم مقابل پرسپولیس همیشه شبیه یک بازی فینال است و چه پیامی برای هواداران تیمش دارد، گفت: هواداران ما برای ما خیلی مهم هستند و از نظر عملکرد تیم در زمین، نیرویی بزرگ برای تیم ما محسوب می‌شوند. بازی آخر در خانه مقابل هوادار، با وجود اینکه دو بار عقب افتادیم، اما با کمک آنها به بازی برگشتیم. انتظار ما این است، فردا از سوت آغاز تا پایان، هواداران به تیم کمک کنند، مسئله‌ای منفی را مطرح نکنند و فقط پشت بازیکنان خود باشند. چیزی را به زمین پرتاب نکنند و این مسائل مورد تأیید ما نیست و هواداران‌مان باید شایسته اسم بزرگ تیم خود رفتار کنند و فقط با حرکت مثبت، به تیم کمک کنند. ما هیچ جایی از زندگی‌مان این مسائل منفی را دوست نداشتیم. فردا در زمین خواهیم رفت و ما خودمان به عنوان تیم، هر چقدر در چارچوب قوانین بازی به ما اجازه دهد، محکم بازی می‌کنیم و از هواداران هم می‌خواهیم پشت تیم باشند و جو را در چارچوب جوانمردانه، برای تیم حریف مشکل کنند. امیدواریم فردا طوری باشد که بازیکنان و مربیان و هواداران تیم تراکتور، از هر نظر مثبت، مورد تأیید و مثال‌زدنی باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.