سرمربی تیم فوتبال لیورپول به انتقاد اخیر یکی از مقامات دولت انگلیس از هواداران این تیم واکنش نشان داد.

سرمربی تیم فوتبال لیورپول به انتقاد اخیر یکی از مقامات دولت انگلیس از هواداران این تیم واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، فینال جام حذفی انگلیس که شنبه شب میان تیم‌های چلسی و لیورپول برگزار شد با یک حاشیه سیاسی همراه بود که به مذاق دولتمردان انگلیسی خوش نیامد. گروهی از هواداران لیورپول - تیمی که در نهایت با پیروزی در ضربات پنالتی پیروز و قهرمان شد - مطابق رسمی که از دهه ۸۰ داشته‌اند، زمانی که شاهزاده ویلیام وارد ورزشگاه ومبلی لندن شد، هنگام پخش شعار «خدا ملکه را حفظ کند» سوت زدند و هو کردند. این حرکت آنها واکنش لیندسی هویل سخنگوی دولت بوریس جانسون را به همراه داشت و او به نشریه دیلی‌میل انگلیس گفت که حرکت هواداران لیورپول شرم‌آور بوده و رفتار آنها در قبال شاهزاده انگلیس را محکوم کرد.

اظهارات سخنگوی دولت انگلیس با واکنش یورگن کلوپ سرمربی لیورپولی‌ها همراه شد و او از هواداران تیمش دفاع کرد. او گفت: خب قطعاً من هم نظر خودم را دارم اما در این جور مواقع بهتر است پرسیده شود که چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد. هواداران ما بی‌دلیل چنین کاری را انجام نمی‌دهند. من آن‌قدر در انگلیس زندگی نکرده‌ام که دلیل این حرکت آنها را درک کنم. قطعاً این اتفاق ریشه در یک مسئله تاریخی دارد. این‌ها سؤالاتی است که شما خبرنگاران بهتر می‌تواند پاسخ دهید. هواداران تیم ا اغلب افرادی فوق‌العاده و باهوش هستند و امکان ندارد که آنها کاری را بدون دلیل انجام دهند.

ریشه تاریخی در ترژادی هیلزبورو

نارضایتی هواداران لیورپول از دولتمردان انگلیسی ریشه در اتفاقی که دارد که ۱۵ آوریل سال ۱۹۸۹ در تراژدی معروف هیلزبورو رخ داد. در آن روز در مصاف تیم‌های لیورپول و ناتینگهام فارست در مرحله نیمه نهایی جام حذفی انگلیس ۹۷ نفر از هواداران به خاطر ازدحامی که پشت فنس‌های ورزشگاه شفیلد رخ داد جان‌شان را از دست دادند. در حقیقت انتخاب این ورزشگاه با وجود گنجایش کم آن از سوی دولت وقت به ریاست مارگارت تاچر به منظور کسب محبوبیت در میان شهروندانی که دل خوشی از حزب محافظه‌‌کار نداشتند، سبب شد که این حادثه رخ دهد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )