صحبت‌های یحیی گل‌محمدی درباره دلایل ناکامی پرسپولیس در بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر سؤالاتی را در ذهن ایجاد می‌کند.

صحبت‌های یحیی گل‌محمدی درباره دلایل ناکامی پرسپولیس در بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر سؤالاتی را در ذهن ایجاد می‌کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، نگاه اولیه به صحبت‌های شب گذشته یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس تداعی کننده این نکته است که با توجه به هجمه‌های اخیر در فضای مجازی علیه او و دستیارانش طبیعی است که یک مربی تحت فشار قرار گیرد و به دنبال توجیه شرایط پیش آمده باشد. اینکه یک سرمربی بخواهد توضیح دهد که چه بر تیمش گذشته تا قهرمانی از دست برود کاملاً طبیعی است اما اینکه این توضیحات رنگ توجیه بگیرد یا بوی تبرئه کردن یک مربی از مشکلات فنی تیمش بدهد در هیچ منطقی نمی‌گنجد.

پرسپولیس امسال تیمی نبود که در قواره قهرمانی باشد. وقتی تیمی در حد و اندازه قهرمانی نباشد دلایلش فقط مربوط به یک نفر نمی‌شود. پس اینکه صددرصد یحیی گل محمدی را مقصر اول و آخر این شرایط سرخپوشان بدانیم دور از دایره انصاف است. مجموعه‌ای از تلاش‌های بیرون و درونی در مستطیل سبز باعث موفقیت یک تیم می‌شود. این مسائل چیزهای پنهان و غیر قابل دیدی نیست که قرار باشد در موردش مدام توضیح داد.

باشگاهی که در یک فصل سه مدیرعامل به خودش می‌بیند تکلیفش روشن است. باشگاهی که با پنجره‌های بسته روبه‌رو می‌شود و تأمین پول در آن مثل جان کندن می‌ماند مسیرش مشخص است. با این حال صحبت‌های شب گذشته گل محمدی گاهی از دایره منطق خارج می‌شد. اینکه او می‌گوید بهترین خریدها را داشته از آن دست مواردی است که می‌گویند نمک به زخم پاشیده است. گل‌محمدی خودش کلاهش را قاضی کند. آیا تمیروف، صفروف و هنانوف کار را برای تیمش درآوردند؟ هنوز گل محمدی و دستیارانش پاسخ روشنی درباره جذب مهدی مهدی‌خانی ارائه نکرده و نگفته‌اند علیرضا ابراهیمی چرا نیمکت نشین است؟ آیا فرجی و نعمتی توانستند به اندازه‌ای که باید، انتظارات را برآورده کنند؟ جذب سنگربانی ضعیف‌تر از حامد لک ان هم در سالی که دروازه‌بان اصلی قرمزها روزهای خوبی را سپری نکرد دلیل قانع کننده‌ای دارد؟

یحیی گل محمدی شب گذشته خیلی بی‌پروا گلایه‌هایش از باشگاه و توقعاتی که داشته را عنوان کرد. شاید در برخی موارد باید به او حق داد. پیگیری وضعیت مالی تیم و برطرف کردن نیازهای اولیه تیم برعهده سرمربی نیست اما او مدعی شده که باشگاه برای کاهش محرومیتش کاری نکرده درحالی که درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس روز گذشته در تماس تلفنی با دبیرکل فدراسیون پیگیر وضعیت او بوده است. بر فرض که محرومیت او کاهش پیدا کند آیا گل محمدی این روزها تسلطی بر اعصابش دارد؟ بعد از بازی با ذوب آهن هم او به سمت داور رفت و نسبت به قضاوتش اعتراض کرد آن هم در شرایطی که محروم بود.

حرف‌های سرمربی سرخپوشان حکایت از دو چیز دارد. یا او قید ادامه کار با پرسپولیس را زده که این چنین بی‌واهمه هر آنچه در دل داشت به زبان آورد یا به نیت تلنگر زدن به باشگاه این صحبت‌ها را مطرح کرد اما در سوی دیگر قضیه بعید است که مسئولان پرسپولیس به رویه سابق خود ادامه دهند. تا دیروز هدف باشگاه پرسپولیس درست یا غلط و خواه یا ناخواه حمایت از یحیی گل‌محمدی بود اما به نظر می‌رسد از حالا به بعد باید منتظر رفتار دیگری از این باشگاه بود.

شاید سه بازی آینده و جایگاه سرخ‌ها در جدول معادلات را تغییر دهد. حالا که یحیی بدون هیچ‌گونه تعارفی مشکلاتش را گفته باید منتظر واکنش درویش هم بود به خصوص که یحیی دست باشگاه را هم باز گذاشت و تأکید کرد برای قرارداد دوساله‌ای که دارد غرامت نمی‌خواهد و از این باشگاه هم شکایت نمی‌کند. باید دید این بار بازی عوض می‌شود و باشگاه دست بالا را می‌گیرد یا خیر.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )