مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد که ۳ عامل اصلی در ناکامی سرخپوشان در بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر نقش داشته است.

مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد که ۳ عامل اصلی در ناکامی سرخپوشان در بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر نقش داشته است. ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شکست ۲ بر یک پرسپولیس مقابل سپاهان و مسجل شدن قهرمانی استقلال اظهار داشت: فوتبال همین است و قرار نیست همیشه یک تیم قهرمان شود. من در اروپا طرفدار رئال مادرید هستم ولی باید همیشه انتظار داشته باشم این تیم قهرمان شود؟ ۵۰ سال است طرفدار این تیم هستم و رئال باید ۵۰ سال قهرمان شود؟‌ در گذشته هم اینطور بود؛ به طور مثال برای شاهین ۱۲ هزار هوادار به ورزشگاه می‌آمد و عقاب و دارایی و استقلال هم هوادار داشتند و همه هواداران‌شان نیز دوست داشتند تیم‌ محبوب‌شان قهرمان شود. در لیگ برتر مگر سایپا و فولاد و سپاهان هم قهرمان نشده‌اند؟

وی با اشاره به کسب ۵ عنوان قهرمانی با پرسپولیس به همراه علی پروین عنوان کرد: همه موفقیت‌ها در نهایت به شکست ختم می‌شود. عوامل زیادی وجود دارد که امسال پرسپولیس نتوانست عنوان قهرمانی‌اش را تکرار کند. این باشگاه در یک سال ۵ بار مدیرعامل عوض کرد. تیمی که بسته می‌شود باید در حد قهرمانی باشد نه اینکه دلال‌ها بازیکن به مربیان تحمیل می‌کنند. در بازی با سپاهان، پرسپولیس هیچ ستاره‌ای در زمین نداشت و شاید بتوان گفت این تیم، ضعیف‌ترین تیم تاریخ پرسپولیس به حساب می‌آید.

پیشکسوت پرسپولیس درباره نقش کادر فنی یادآور شد: اگر مربی دیگری بالای سر پرسپولیس بود، امسال حتماً این تیم را قهرمان می‌کرد؟ با کدام دفاع و هافبک طراح و مهاجم؟ پرسپولیس باید برای سال بعد از همین الان دنبال بازیکن باشد. باید به دنبال استعدادیابی باشیم نه گوش دادن به حرف دلال‌ها. مگر علی دایی یا علی کریمی را کسی می‌شناخت که به پرسپولیس آمدند؟ در گذشته ما به دنبال استعداد‌‌ها بودیم، نه دلالی. اعتقادی به ضعف مربی و کادر فنی در این ناکامی ندارم. کادر فنی خیلی کامل است ولی وقتی مدیریت، ۵ بار در یک سال تغییر می‌کند و تیم به خوبی بسته نمی‌شود نمی‌توان انتظار موفقیت و قهرمانی داشت. گروه مربیان پرسپولیس خوب است، هرچند ممکن است گل‌محمدی اشتباهاتی داشته باشد.

ابراهیمی اضافه کرد: عدم ثبات مدیریت، مسائل مالی و خوب بسته نشدن تیم، سه عامل اصلی قهرمان نشدن پرسپولیس است. وقتی بازیکنانی مثل کنعانی‌زادگان، خلیل‌‌زاده، نوراللهی و بیرانوند را از دست می‌دهید، باید بازیکن خوبی در این سطح جایگرین کنید یا از قبل داشته باشید تا با ایجاد فرصت بتوانند خودشان را نشان دهند. در فوتبال ایران کفگیر از لحاظ مهره به ته دیگ خورده و باشگاه‌ها فقط به دنبال اسم‌ها هستند تا بازیکن را حاضر و آماده جذب کنند. در این فاجعه دلال‌ها نقش دارند، چون فوتبال ایران پُر است از علی کریمی‌ها که باید فقط پیدا شوند. علی کریمی در ۶ ماه به یک ستاره بزرگ تبدیل شد ولی در فوتبال ایران کسی به فکر تیم‌های پایه و استعدادیابی نیست. طارمی که الان ستاره اروپاست مگر در لیگ‌های پایین‌تر کار نکرده است؟

مربی پیشین پرسپولیس گفت: پرسپولیس باید به دنبال استعداد‌ها برود، نه دلال‌هایی که بازیکن به تیم تحمیل می‌کنند. در آن سو برخی می‌گویند یحیی باید عوض شود ولی اگر این بازیکنان را به فرگوسن بدهند می‌تواند تیم را قهرمان کند؟ دلال‌ها نفوذ دارند و مربیان هم به دنبال استعداد‌ها نیستند که بروند از لیگ دسته اول، دوم و سوم بازیکن پیدا کنند و به لیگ برتر بیاورند. مرحوم دهداری ۱۲ کمک داشت که در شهرستان‌ها و روستا‌ها به دنبال بازیکن بودند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )