سخنگوی فدراسیون فوتبال در حضور خبرنگاران درباره مسائل مختلف حول این فدراسیون، خصوصا موضوع محرومیت عزیزی خادم صحبت کرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در حضور خبرنگاران درباره مسائل مختلف حول این فدراسیون، خصوصا موضوع محرومیت عزیزی خادم صحبت کرد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، احسان اصولی، عضو هیئت رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال بعد از نشست هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: همانطور که در جلسه قبل گفتم خداراشکر جلسه هیئت رئیسه طبق ضوابط مندرج در اساسنامه به شکل رسمی برگزار شد و حجم زیادی از کار‌ها و موضوعات مختلف بررسی شد. نکته مهم دیگری که هفته گذشته به آن اشاره کردم، این بود که هواداران فوتبال دغدغه‌هایی دارند و نگران هستند که مبادا حواشی‌ای که پیرامون فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود، تاثیر منفی روی امور تیم ملی فوتبال پیش از جام جهانی بگذارد. باید بگویم خیال‌تان راحت‌، چون کار‌ها با قدرت انجام می‌شود و می‌خواهم این اطمینان خاطر را به مردم بدهم که برای ایجاد یک فضای مطلوب جهت کسب نتیجه تلاش خواهیم کرد. جلسه امروز در یک فضای دوستانه و صمیمی و با یک وحدت رویه برگزار شد و مصوبات متعددی در زمینه‌های مختلف داشت.

وی درباره مهمترین مصوبات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: درباره صورت‌های مالی و بودجه که خیلی مهم است و از تاریخ اول برج ۵ باید بودجه مصوب داشته باشیم، صحبت شد، البته به دلیل اینکه بودجه باید در مجمع تصویب شود، اجازه بدهید جزئیات بودجه را بعد از مجمع و بعد از تصویب اعلام کنیم. درباره آماده‌سازی تیم‌های ملی صحبت و همچنین در بحث‌های اداری نیز مصوباتی انجام شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: یکی از بحث‌هایی که وجود داشت، بحث تدارکات تیم ملی بوده است که در این باره چندین مصوبه داشتیم. همچنین موضوع البسه تیم‌های ملی مطرح شد که نکات پیشنهادی عنوان شد. فردا هم کمیسیون معاملات کار را نهایی کرده و به هیئت رئیسه گزارش خواهد داد. همچنین درباره بازی تدارکاتی کانادا و قراردادش هم بحث شد، ضمن اینکه انجام بازی دوم در فیفا‌دیِ خرداد‌ ماه پیگیری شد تا بتوانیم بازی دیگری در کانادا داشته باشیم.

اصولی درباره اینکه پیدا کردن حریف تدارکاتی برای تیم ملی سخت شده است، یادآور شد: روال و عرفی در مذاکرات وجود دارد که الان درباره حریفان احتمالی یا گزینه‌ها حرفی زده نشود، بنابرین هر وقت نهایی شد، مثل موضوع کانادا اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. به فهمیدن اینکه می‌شود بازی دیگری در کانادا برگزار کرد یا نه، نزدیک هستیم.

وی درباره اینکه در این فیفا‌دی خیلی از کشور‌ها ۴ بازی دوستانه برگزار می‌کنند اما تیم ملی هنوز یک بازی قطعی دارد، اضافه کرد: ما چیزی که پیگیری می‌کنیم این است که دو بازی را بتوانیم نهایی کنیم که البته یکی از آنها قطعی شد.

وی اضافه کرد: در حوزه فوتسال هم بحثی داشتیم که پاسخی از فدراسیون آرژانتین برای بازی دوستانه دریافت کردیم تا یک بازی دوستانه برای تیم ملی فوتسال با تیم ملی فوتسال آرژانتین حدود ۱۷ تا ۱۹ تیر‌ ماه در آرژانتین داشته باشیم. این نخستین بازی تداراکاتی برای تیم ملی فوتسال پیش از جام ملت‌های کویت است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره رأی امروز کمیته اخلاق و محرومیت ۲ ساله عزیزی‌خادم تصریح کرد: ما هم این خبر را شنیدیم و البته در سازمان اداری ما هم ابلاغ شده است. ارکان قضایی فدراسیون مستقل هستند و ما هیچ دخالتی در تصمیم‌گیری‌های دوستان در ارکان قضایی نخواهیم داشت و چیزی که وجود دارد این است که این رای صادر شده است و ما هم در جلسه از محرومیت ۲ ساله آقای عزیزی‌خادم مطلع شدیم. این یک بحث حقوقی مفصلی خواهد داشت و باید بررسی شود و از ابعاد مختلف موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. نامه رسما به فدراسیون ابلاغ شده و در این خصوص جلسات لازم برگزار خواهد شد و در نهایت تصمیم لازم در این خصوص گرفته خواهد شد. بخشی از آن به ارکان قضایی که رأی را صادر کردند مربوط است و آیین‌نامه می‌گوید که به محض اینکه در کمیته اخلاق رأیی صادر می‌شود ولو اینکه قابلیت تجدید نظر هم داشته باشد، این قابلیت اجرا دارد و در رأی هم تصریح شده است که آن فرد در هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند شرکت کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور آنلاین خانم موسوی در جلسات قانونی است و این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: این موضوعی است که در اساسنامه پیش‌بینی شده و بر همین اساس ایشان در جلسات حضور داشتند و به این شکل جلسات اداره شد و به رسمیت رسید.

اصولی درباره صحبت‌های عزیزی‌خادم مبنی بر اینکه هیئت رئیسه به صورت غیرقانونی او را برکنار کرده است، عنوان کرد: ما معتقدیم که کاملا وفق اساسنامه عمل کرده‌ایم و نامه‌ای را از فیفا و AFC با امضای اینفانتینو و شیخ سلمان دریافت کرده‌ایم و در آن نامه در بند یک آن فرایند [برکناری عزیزی خادم] انتصاب و انتخاب آقای ماجدی را تایید می‌کنند و می‌گویند که کاملا براساس اساسنامه صورت گرفته است و به نوعی تبریک گفتند و کار ما را تایید کردند. ما هم مُرّ اساسنامه را رعایت و بر مبنای آن عمل کردیم. به هر حال دوستان اظهارنظر می‌کنند و ما هم می‌شنویم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه برخی از اعضای مجمع از مصوبات هیئت رئیسه گله‌مند هستند، خاطرنشان کرد: ماده‌ای در اساسنامه است که اختیارات هیئت رئیسه را مشخص کرده است. همه چیز روشن است و هر وظیفه‌ای که بر ما تکلیف شده باشد، عینا انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه مشخص نیست در جلسه مجمع درباره ریاست فدراسیون تصمیم‌گیری شود، بدین ترتیب امکان دارد زمان برگزاری مجمع تغییر کند؟ گفت: این یک موضوع کاملا حقوقی است و باید در ابعاد مختلف بررسی شود و در این فرصت کوتاه در این خصوص تصمیم‌گیری نشد و ان‌شاءالله بررسی و اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که پس از انصراف امارات از میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، نامه درخواست میزبانی باشگاه گیتی‌پسند به موقع ابلاغ شده است؟ تصریح کرد: ببینید این نامه به کمیته فوتسال ارجاع نشده و در حوزه اجرایی بوده و دوستان باید پاسخ بدهند و ما در جریان این موضوع قرار نداشتیم و به کارتابل ما ارجاع نشده بود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که جلسه هیئت رئیسه فردا هم برگزار می‌شود؟ گفت: بخشی از دستورات جلسات فردا و پس فردا، امروز مطرح شد و بر اساس آیین‌نامه مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون که می‌توانند بخشی از اعضا دستوری به دستور جلسه اضافه کنند، طبق همان آیین‌نامه موضوعاتی مطرح شد و براساس آن هم تصمیم بر عهده سرپرست فدراسیون فوتبال است .

وی در پاسخ به این سوال که آیا محرومیت ۲ ساله عزیزی‌خادم کافی بوده است؟ خاطرنشان کرد: ما هیچ دخالتی در بحث آرای قضایی و فرایند ارکان مستقل فدراسیون نداریم و کاملا هم تابع تصمیمات ارکان قضایی و مستقل فدراسیون هستیم.

اصولی درباره اینکه قرار بود در ابتدا در فیفادی خرداد دو سه بازی تدارکاتی برگزار شود، یادآور شد: همه تلاش فدراسیون و بخش‌های مرتبط با بازی‌های تدارکاتی این است که در بهترین حالت و با بهترین تعداد و بهترین مکان بازی فراهم شود. در این خصوص عوامل متغییر در تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد که ۵۰ درصد ما هستیم و ۵۰ درصد برای شرایط تیم‌های دیگر است. به مردم اعلام می‌کنیم که همه تلاش‌مان را در فدراسیون و در بخش‌های مختلف و شخص آقای ماجدی پای کار است و پیگیری می‌کند. گزارش‌هایی که به هیئت رئیسه می‌رسد امیدوارکننده است و انشاالله بتوان انتظاراتی که از لحاظ رشد فنی تیم وجود دارد، اتفاق بیفتد.

عضو هیئت رئیسه فوتبال درباره اینکه گفته می‌شود درآمد‌های حاصل از بازی تدارکاتی با کانادا زیر یک میلیون دلار است، تصریح کرد: ما پرواز رفت و برگشت را برعهده فدراسیون داریم و اگر بخواهیم بازی دوستانه‌ دیگری در کانادا برگزار کنیم باید هزینه‌ استقرار را بدهیم. بر این اساس قرار است رقمی برای برگزاری بازی با کانادا دریافت شود.

وی درباره اینکه با توجه به جریمه کامرانی‌فر و سلیمانی در کمیته اخلاق، آیا هیئت رئیسه از این افراد نیز شکایت کرده بود، یادآور شد: درباره فرایند تصمیم‌گیری‌های ارکان قضایی من نباید توضیح بدهم اما هیئت رئیسه از این افراد شکایتی نداشته است. در کمیته اخلاق به این تصمیم رسیده‌اند و ما نیز در این جریان دخالتی نداریم و همه چیز مستقل توسط ارکان قضایی انجام می‌شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می‌شد پشت پرده‌ای در روند تأیید صلاحیت عزیزی خادم برای انتخابات وجود داشته است،‌ گفت: اطلاعی در این خصوص ندارم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.