هفته بیست هفتم لیگ برتر فوتبال امشب با ۸ بازی برگزار می شود که در مهم ترین دیدارهای امشب استقلال با فولاد و پرسپولیس با سپاهان دیدار می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر امشب با انجام ۸ بازی برگزار می‌شود که ممکن است در بالای جدول اتفاقات تعیین کننده‌ای رخ دهد.

در مهم‌ترین بازی‌های امشب استقلال میهمان فولاد است و پرسپولیس در سیرجان از سپاهان پذیرایی می‌کند تا به صورت اتفاقی در این هفته چهار تیم بالای جدول به مصاف هم بروند. در دیگر دیدارهای امشب هوادار میزبان فجر سپاسی است، نفت و نساجی در مسجد سلیمان به مصاف هم می‌روند، آلومینیوم اراک از صنعت نفت پذیرایی می‌کند، گل گهر میهمان مس رفسنجان است، شهرخودرو و پیکان در مشهد به دیدار هم می‌روند و ذوب آهن میزبان تراکتور است.

فولاد - استقلال

در حساس‌ترین بازی امشب که به زعم خیلی از کارشناسان می‌تواند تکلیف قهرمانی را هم مشخص کند، استقلال و فولاد در اهواز به مصاف هم می‌روند. این بازی را می‌توان پیچ آخر جاده قهرمانی استقلال دانست و اگر مجیدی که ۲۶ هفته تیمش را بدون شکست در صدر جدول حفظ کرده اجازه شکسته شدن این طلسم را در بازی امشب هم ندهد، امیدواری آبی‌ها برای قهرمانی در این فصل دو چندان می‌شود.

شاگردان مجیدی تحت هر شرایطی در پایان امشب هم صدرنشینی شان را حفظ می‌کنند. اما این چیزی نیست که آنها را راضی نگه دارد و قطعاً استقلالی‌ها حداقل به دنبال حفظ فاصله امتیازی شان با تیم دوم هستند.

مجیدی در این بازی مهم دو بازیکن مهم را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد، اما به نظر نمی‌رسد مجیدی برای خالی کردن جای خالی این دو بازیکن در خط حمله و دفاع مشکلی داشته باشد.

دیدار رفت دو تیم با تک گل مهدی مهدی پور در تهران به سود آبی پوشان به پایان رسید و اگر آنها امشب فولاد را شکست دهند یکی از مهم‌ترین دبل های فصل خود را انجام داده‌اند.

پرسپولیس - سپاهان

دیداری که به دلیل محرومیت پرسپولیس از میزبانی در سیرجان برگزار می‌شود، بدون تماشاگر است و البته در عجیب‌ترین ساعت ممکن که سازمان لیگ بدون هیچ توجیه موجهی این ساعت عجیب را برای انجام این بازی انتخاب کرده است.

شاگردان گل محمدی اگر می‌خواهند رقابت بر سر قهرمانی را تا هفته‌های پایانی ادامه دهند، محکوم به پیروزی در این بازی دشوار هستند و اگر غیر از این باشد، امید آنها تا حد زیادی برای قهرمانی از بین می‌رود. اگر سرخ پوشان امشب مقابل سپاهان شکست بخورند و استقلال فولاد را شکست دهد، قهرمانی شاگردان مجیدی همین امشب قطعی می‌شود و به همین دلیل اهمیت این بازی بسیار بالاست.

وحید امیری و سعید آقایی دو بازیکن مصدوم پرسپولیس هستند که امشب قادر به همراهی تیم شان نیستند و این می‌تواند کار پرسپولیس را در این بازی دشوار کند. به خصوص که سپاهان در جناح راست زوج دانیال اسماعیلی فر و محمد رضا حسینی را دارد.

یکی از مهم‌ترین بازیکنان در این بازی می‌تواند شهریار مغانلو باشد که قرار است مقابل تیم سابقش بازی کند. مغانلو با ۹ گل سومین گلزن برتر این فصل است؛ اما بدون احتساب ضربات پنالتی مغانلو را باید آقای گل این فصل دانست.

شهرخودرو - پیکان

تیم قعرنشین شهرخودرو که آخرین امیدهای خود را برای بقا جستجو می‌کند امشب میزبان تیمی است که در بازی‌های خارج از خانه عملکرد خوبی داشته و تنها یک شکست خارج از خانه را در این فصل پذیرفته و این آمار کار را برای شاگردان داود سید عباسی قدری مشکل می‌کند.

پیروزی احتمالی شهرخودرو که با ۱۵ امتیاز در انتهای جدول است می‌تواند امیدواری این تیم را پررنگ‌تر کند، به خصوص اگر هوادار بتواند در خانه‌اش فجر سپاسی را شکست داده یا متوقف کند.

تنها شکست شهرخودرو در ۶ بازی اخیر مقابل استقلال بوده که آن هم شکستی خفیف با گل دیرهنگام و سخت آبی پوشان بوده است. شکست احتمالی شهرخودرو در این بازی خانگی هم می‌تواند تیر خلاصی باشد بر پیکر این تیم خراسانی.

نفت مسجد سلیمان - نساجی

شاگردان رضا مهاجری در صورت پیروزی در بازی امشب می‌توانند تاحدود زیادی خیال شان را بابت بقا در لیگ برتر راحت کرده و با استرس و فشار روحی کمتری ۳ هفته باقی مانده را دنبال کنند.

نساجی مشکلی برای بقا ندارد و به تازگی ساکت الهامی را کنار گذاشته و اسماعیلی جای وی را گرفته و این نخستین دیداری است که هدایت قائم شهری‌ها را در لیگ برتر تجربه می‌کند.

نفت مسجد سلیمان با ۱۹ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد و گرچه پیروزی در این بازی آنها را از این رده بالاتر نخواهد برد، اما ممکن است فاصله آنها را با دو تیم انتهای جدول افزایش دهد.

هوادار - فجر سپاسی

فجر سپاسی بعد از ۲۱ بازی نبردن حالا به شدت در معرض سقوط به لیگ یک قرار دارد و برای فرار از این خطر نه تنها محکوم به پیروزی مقابل هوادار در بازی خارج از خانه امشب است، بلکه باید نیم نگاهی هم به بازی نفت مسجد سلیمان مقابل نساجی داشته باشد و امیدوار به شکست مسجد سلیمانی‌ها در این دیدار خانگی هم باشد.

سپاسی‌ها ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارند و تنها تیمی هستند که شمار گل‌های زده شان هنوز دو رقمی نشده است؛ و این آمار کار را برای آنها دشوار می‌کند.

برنامه بازی‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال؛

شنبه ۲۴ اردیبهشت

۱۹:۳۰ هوادار تهران - فجر شهید سپاسی شیراز (پاس قوامین)

داور: مهدی سیدعلی، کمک‌ها: حسین ظهیری و حمیدرضا افشون

۱۹:۳۰ هوادار تهران - فجر شهید سپاسی شیراز (پاس قوامین)

داور: مهدی سیدعلی، کمک‌ها: حسین ظهیری و حمیدرضا افشون

۱۹:۳۰ نفت مسجدسلیمان - نساجی مازندران (شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان)

داور: محمد حسین ترابیان، کمک‌ها: محمدرضا مدیر روستا و علی رعیت

۱۹:۳۰ آلومینیوم اراک - صنعت نفت آبادان (امام خمینی (ره) اراک)

داور: ایمان کهیش، کمک‌ها: سید یعقوب حجتی و محمد هاشمی نسب

۱۹:۳۰ مس رفسنجان - گل‌گهر سیرجان (شهدای مس رفسنجان)

داور: حمید حاج ملک، کمک‌ها: عباس پورحیدری و سیدامیر قاسمی

۱۹:۴۵ فولاد خوزستان - استقلال (شهدای فولاد اهواز)

داور: محمد حسین زاهدی فرد، کمک‌ها: حسین مرادی و علی احمدی

۲۰: شهرخودرو مشهد – پیکان تهران (ثامن مشهد)

داور: احمد محمدی، کمک‌ها: مهدی شفیعی و بهزاد پناهی

۲۰: ذوب‌آهن اصفهان تراکتور تبریز (فولاد شهر اصفهان)

داور: امیر سامان سلطانی، کمک‌ها: محمد عطایی و مرتضی یوسف شهریاری

۲۱:۵۰ پرسپولیس - سپاهان اصفهان (ورزشگاه اختصاصی گل گهر سیرجان)

داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و علیرضا ایلدروم

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.