دروازه‌بان پیشین تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: نویدکیا امسال دو بار به صورت احساسی استعفا کرد که مضرات این کار در آسیا خودش را نشان داد.

دروازه‌بان پیشین تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: نویدکیا امسال دو بار به صورت احساسی استعفا کرد که مضرات این کار در آسیا خودش را نشان داد. حمید بابایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره نتایج سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: سال گذشته با درخششی که نویدکیا در لیگ از خود نشان داد پا به پای پرسپولیس برای قهرمانی جنگید و این تصور می‌شد که امسال با توجه به نیروهای خوبی که جذب شده‌اند، هم یک جام برای اصفهان می‌آورد و هم در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب می‌شود. این در حالی بود که سپاهان چند بازیکن خوب را از دست داد اما به جای آنها چند مهره خوب دیگر جذب کرد.

وی افزود: عدم نتیجه‌گیری در لیگ به جذب شهریار مغانلو برمی‌گردد. در سیستم شناور سپاهان این بازیکن در خط حمله نتوانسته خوب جا بیفتد و در عوض شهبازازده که سال پیش برای سپاهان خیلی خوب کار کرده بود، یا نیمکت‌نشین شد یا در پست جدید نتوانست جا بیفتد. وقتی نویدکیا به خاطر مغانلو در خط حمله خود تغییر ایجاد کرد به تبع آن مهره‌های دیگرش هم تغییر پست داشتند که این روش در تیم جواب نداد. به نظر من خط حمله سپاهان بابت این تغییرات بیشتر فلج شد.

بابایی عنوان کرد: در کنار این تغییر شیوه بازی، نویدکیا امسال دو بار احساسی استعفا کرد که مضرات این کار در آسیا خودش را نشان داد. این گونه استعفاها در روند باشگاه بزرگ و بنامی مثل سپاهان که در برنامه‌ریزی از بزرگان آسیا به شمار می‌رود و با مربی خود برنامه سه ساله تدوین می‌کند تأثیر می‌گذارد. ناخودآگاه ذهن بازیکن دچار دوگانگی می‌شود و مدام می‌پرسد آیا این مربی ادامه می‌دهد یا خیر. مربی که برنامه سه ساله به باشگاه می‌دهد باید تمام تمرکزش روی مسائل فنی تیمش باشد. دو استعفای نویدکیا تمرکز او را از بین برد. او دوبار با این کارش به سپاهان شوک وارد کرد. یک باشگاه در این شرایط هر چقدر هم بزرگ باشد و بتواند شرایط را کنترل کند اما باز هم بازیکن دچار مشکل می‌شود.

دروازه‌بان پیشین سپاهان در مورد وضعیت خط دفاعی این تیم و انتقادهایی که به آن وارد می‌شود، گفت: آمار نشان می‌دهد که سپاهان عملکرد خوبی در خط دفاع نداشته است. روش بازی سپاهان در شب گذشته شناور بود و اگر توپ‌های بازیکنان گل می‌شد روی خط دفاعی هم تأثیر داشت. در مورد دفاع یک تیم دو بحث همیشه وجود دارد؛ اول دفاع خطی و دوم دفاع تیمی. امسال سپاهان در هر دو زمینه نتوانست خوب عمل کند.

بابایی در مورد رشید مظاهری عنوان کرد: مظاهری را از وقتی که در استقلال اهواز دروازه‌بان ذخیره بود می‌شناسم. همیشه هم با او در تماس بوده‌ام اما باید بگویم که برخلاف عملکرد فنی نتوانسته در این چند سال عملکرد رفتاری و اخلاقی خوبی از خود نشان دهد. یا با تیمش مشکل داشته یا با مربی و هر دو طرف را از خود رنجانده است. به نظر من مباحث حاشیه‌ای در رفتار و بیان و مصاحبه‌ها دور او را گرفته است.

وی افزود: سال گذشته در بوق و کرنا کرده بودند که ۱۰ تیم او را می‌خواهند و اسم سپاهان هم بین این تیم‌ها بود، در حالی که او را نمی‌خواستند. پیام نیازمند در کنار خط دفاع خوب سپاهان عملکرد خوبی داشت و دلیلی نداشت که دنبال دروازه‌بان باشند اما امسال باشگاه در حالی که یک سنگربان بین‌المللی جذب کرد به واسطه یکی دو گل بدی که خورد فکر می‌کردند نقطه ضعف‌شان درون دروازه است و در نهایت رشید مظاهری را آوردند.

این پیشکسوت فوتبال اصفهان تصریح کرد: به نظر من نویدکیا علی‌رغم میل باطنی‌اش و به دلیل اینکه به هواداران بگوید نقطه ضعف تیمش در نیم فصل اول دروازه بوده اقدام به جذب مظاهری کرد. وقتی باشگاهی مثل سپاهان دروازه‌بان جدید می‌آورد دنبال بازی دادن اوست و همین موضوع در ذهن مظاهری وجود دارد که حتما بازی می‌کند و برای نیمکت نشینی نمی‌آید اما فکرش را نکردند که دروازه‌بانی که با خط دفاع هنوز هماهنگ نشده مشکلاتی را ایجاد می‌کند. نمونه‌اش همین بازی‌هایی است که در لیگ قهرمانان آسیا نشان دادند.

بابایی خاطرنشان کرد: مظاهری باید بداند کسی که پیراهن تیمی را برتن می‌کند باید تمام تمرکزش برای تیمش باشد و نتیجه اینکه بخواهد به دیگران کنایه بزند می‌شود گل‌هایی که دریافت کرد. محرم نویدکیا به دلیل شخصیت خاصی که دارد در مدیریت کردن بازیکنانش واقعا فوق العاده است و هواداران هم پشت او هستند اما در مورد جذب دروازه‌بان با برنامه‌ریزی جلو نرفت. مظاهری از استقلال و مجیدی ناراحت است اما کسی که الان جای او درون دروازه ایستاده عملکرد بهتری از او داشته است. آیا اگر مظاهری در استقلال بود و بازی می‌کرد همین نتایج کسب می‌شد؟ رشید وارد یکسری حاشیه‌ها شده که می‌خواهد در رسانه‌ها باشد و بازیکنی که در تیم ملی بوده الان به کجا رسیده است؟ آیا مقصر ما هستیم یا خودش که این حاشیه‌ها را ایجاد کرده است؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.