دختران فوتبالیست ایران از پنجشنبه ۳۰ دی رقابت خود را در جام‌ملت‌های آسیا آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در اولین روزهای پاییز ۱۴۰۰ دختران فوتبالیست ایران دست به کار بزرگی زدند و برای اولین بار در تاریخ مجوز حضور در دور نهایی جام ملت های آسیا را کسب کرد. این همان تیمی بود که اوایل سال به خاطر بی توجهی و انجام ندادن بازی رسمی از رنکینگ فیفا خارج شده بود و تک تک بازیکنان از روزها ناامیدی صحبت می کردند اما در ازبکستان تمام تلخی ها به شیرینی تبدیل شد.

شاگردان مریم ایراندوست در اولین مسابقه خود در انتخابی جام ملت های آسیا با ۵ گل بنگلادش را در هم کوبید و در دیدار دوم نیز به تساوی صفر صفر با اردن رسید. درخشش زهره کودایی در ضربات پنالتی سبب شد ایران ۴ بر ۲ پیروز شود و سوم مهر ۱۴۰۰ روز تاریخ سازی دختران ایرانی نام بگیرد.

دور نهایی جام ملت های آسیا از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن در هند برگزار می شود. شهرهای بمبئی، پونا و بمبئی نو میزبانی ۱۲ تیم حاضر درمسابقات است. تیم هایی که در رده اول تا پنجم قرار بگیرند راهی جام جهانی می شوند و ۲ تیم دیگر هم به پلی آف می رسند.

تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر رتبه دو رقمی را در رنکینگ آسیا دارد و در جایگاه ۱۴ قرار گرفته است. رتبه ۷۰ جهان نیز در اختیار تیم ملی فوتبال زنان است. مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال ایران زهره کودایی، مریم یکتایی، عارفه سیدکاظمی، فاطمه آمنه، هادیه کر، ملیکا متولی، غزاله بنی طالبی، بهناز طاهرخانی، زهره جلالی، فاطمه عادلی، زهرا سربالی، سارا ظهرابی نیا، سمانه چاهکندی، یاسمن فرمانی، الهام فرهمند، زهرا معصومی، ملیکا محمدی، مرضیه نیکخواه، ثنا صادقی، افسانه چترنور، سارا قمی، نگین زندی، هاجر دباغی برای این مسابقات به تیم ملی دعوت کرده است.

ایران تنها تیمی است که اولین حضورش را در این دوره تجربه می کند.

متن کامل این گزارش را، اینجا بخوانید. بیشتر بخوانید: واکنش باشگاه پورتو به ناکامی مهدی طارمی/عکس کمک بزرگ سردار آزمون به بارسلونا/عکس حسن یزدانی بوکسور شد!/عکس

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.