مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در بخش آرای مردمی جایزه پوشکاش بالاترین امتیاز را به دست آورد اما در بخش آرای کارشناسان که مهدی مهدوی کیا هم در آن شرکت داشت، صاحب کمترین امتیاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بهترین‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱ شب گذشته در مقر فیفا برگزار شد. هواداران فوتبال ایران این مراسم را نسبت به سال‌های گذشته با حساسیت بیشتری پیگیری می‌کردند چرا که مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران یکی از سه گزینه دریافت جایزه بهترین گل (پوشکاش) بود.

طارمی به واسطه گل «قیچی برگردان» که در دیدار فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا در بازی پورتو برابر چلسی به ثمر رساند، ابتدا جزو ۱۰ گزینه انتخاب بهترین گل سال ۲۰۲۱ قرار گرفت و فیفا نام او را در نظرسنجی اولیه خود قرار داد.

گل طارمی به چلسی بعد از نظرسنجی هواداران، رای بالایی به دست آورد و همراه با گل «پاتریک شیک» مهاجم تیم ملی چک به اسکاتلند در یورو ۲۰۲۰ و گل «اریک لاملا» بازیکن تاتنهام به آرسنال در لیگ برتر انگلیس به جمع سه گزینه نهایی راه یافت تا این بار کارشناسان فیفا به این گل‌ها امتیاز بدهند و جایزه پوشکاش را از دل این آرا بیرون بیاورند.

در نهایت و با اعلام شب گذشته فیفا، لاملا برنده جایزه پوشکاش شد و دست مهاجم تیم ملی ایران به این جایزه نرسید. سایت فیفا هم جزئیات آرای سه کاندیدای بهترین گل سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که نام مهدی مهدوی کیا بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی تیم امید هم در آن دیده می‌شود.

در واقع مهدوی کیا یکی از ۱۰ عضو هیات کارشناسی فیفا برای انتخاب بهترین گل سال ۲۰۲۱ و تنها عضو آسیایی در این هیات است. البته فیفا به امتیازی که کارشناسان به این گل‌ها داده‌اند اشاره نکرده اما جزئیات دو بخش رای دهنده به شرح زیر است:

اریک لاملا

امتیاز هوادار: ۹

امتیاز کارشناس: ۱۳

امتیاز کل: ۲۲

مهدی طارمی

امتیاز هوادار: ۱۳

امتیاز کارشناس: ۸

امتیاز کل: ۲۱

پاتریک شیک

امتیاز هوادار: ۸

امتیاز کارشناس: ۱۳

امتیاز کل: ۲۱

همانطور که مشخص است، مهدی طارمی در بخش هواداران صاحب بیشترین و در بخش کارشناسان صاحب کمترین امتیاز نسبت به دو رقیب دیگر خود شده است. امتیاز کارشناسی لاملا و شیک به یک اندازه است اما لاملا به دلیل داشتن یک رای بیشتر از سوی هواداران در رتبه نخست قرار گرفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.