مدیرعامل باشگاه فجر سپاسی شیراز گفت که دو بازیکن تیم فوتبال استقلال از اول یا هشتم اسفند ماه مشمول خدمت سربازی خواهند شد.

مدیرعامل باشگاه فجر سپاسی شیراز گفت که دو بازیکن تیم فوتبال استقلال از اول یا هشتم اسفند ماه مشمول خدمت سربازی خواهند شد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، عبدالرسول فلاح بعد از شکست خارج از خانه یک بر صفر این تیم مقابل پرسپولیس گفت: ۲۰ دقیقه انتهایی بازی خوب بازی بودیم. پرسپولیس هم تیم بزرگی است و این برد را به آنها تبریک می‌گویم. احساس می‌کنم تیم ما می‌توانست در این بازی بازنده نباشد، ولی فوتبال است و دچار اشتباه می‌شویم.

وی درباره بازیکنان سرباز گفت: منشأ این مشکلات یک طرح کارشناسی نشده است که چند سال قبل در نیروهای مسلح و در زمان فدراسیون‌های قبلی نشستند و طرحی را بستند که بازیکن در ۲۸ سالگی به سربازی برود. کجای دنیا چنین موضوعی وجود دارد؟ تیم‌هایی مثل فجر و ملوان و نیروی زمینی ارتش و عقاب و ... تیم‌های نظامی هستند؛ ما اگر منابع مالی نداشته باشیم، باید بدانیم که منابع انسانی‌مان همین نفرات هستند.

مدیرعامل فجر سپاسی ادامه داد: متاسفانه این طرح کارشناسی نشده انجام شد. من دو، سه بار هم به دوستان گفتم، ولی کاری انجام ندادند. با این شرایط در حال قوی کردن تیم‌های صنعتی هستیم. اگر این طرح رها شود، آن مسائل و مشکلات هم ایجاد نمی‌شود. امیدوارم مسئولانی که حضور دارند، این طرح را لغو کنند و تیم‌های نظامی هم بتوانند پرقدرت به میدان بروند. به هر حال آنها آبروی نیروهای مسلح هستند. همین تیم ما را ببینید، خیلی از بازیکنان ۱۹ و ۲۰ ساله بودند. به هر حال اینگونه نمی‌توان کار کرد، اگر تیم‌ را می‌خواهند، باید با قدرت از تیم حمایت شود.

فلاح عنوان کرد: می‌دانیم که چه کسانی سرباز هستند و حتی می ‌انیم چه کسانی، چند ماه مشمول خدمت سربازی شدند. من می‌دانم که شما چه می‌خواهید بگویید بازیکنان استقلال {مرادمند و یزدانی} سرباز هستند یا نه؛ آنها از اول یا هشتم اسفند سرباز هستند.

وی خاطرنشان کرد: من موضوعاتی را شنیدم که امیدوارم صحت نداشته باشد. شنیدم که برخی از دوستان گاهی اوقات رایزنی‌هایی می‌کنند که بازیکنان این‌چنینی را به تیم ملی دعوت کنند تا آنها بتوانند دو سال دیگر به باشگاه‌شان خدمت کنند. مطمئن هستم اسکوچیچ و کسانی که در رأس تیم ملی هستند، اخلاقاً چنین کاری را نمی‌کنند. همچنین مطمئنم آن کسانی که شایستگی حضور در تیم ملی را دارند، دعوت می‌شوند، نه با پارتی‌بازی و رایزنی.

فلاح درباره محمدحسین مرادمند مدافع استقلال و ویسی که پیرامون او منتشر شده، گفت: من دنبال ویس نیستم، ولی بچه‌ها جوان هستند و شاید برخی اوقات دچار احساسات شوند. کسی که سرباز می‌شود، باید افتخار کند در تیمی به میدان می‌رود که به نام یک شهید بزرگوار است و در لیگ برتر نیز حضور دارد. این افراد نیز اگر دوست دارند، می‌توانیم در خدمت‌شان باشیم. فجر شهید سپاسی یک تیم بسیار بزرگ است و هرکسی که می‌خواهد به آن بیاید، باید به پوشیدن پیراهن افتخار کند.

مدیرعامل فجر درباره مشکلات زمین در ورزشگاه حافظیه شیراز گفت: متاسفانه در دو دهه اخیر به زیرساخت‌های ورزشی استان فارس توجه نشده است. شنیدم که یکی از مسئولان می‌گفت حضور فجر در لیگ دسته اول کفایت می‌کند. باید بگویم ورزشگاه پارس از لحاظ ساختاری و زیربنایی و حتی جانمایی، دچار مشکل است. معمولاً باید در نقاطی ساخته شوند که به هتل‌ها و سایر امکانات دسترسی داشته باشند، مثل حافظیه.

فلاح یادآور شد: در این دوران نه حافظیه را تجهیر کرده و نه ورزشگاه پارس را تکمیل کردند. آنها باورشان نمی‌شد که فجر به لیگ برتر بیاید، ولی متاسفانه تا الان که به نیم فصل نیز رسیده‌ایم، هیچ حمایتی صورت نگرفته است. شما به زمین اشاره می‌کنید و باید بگویم که اقدامی شایسته از طرف مسئولان درباره آن انجام نشده است. امید داریم و از آنها نیز خواهش می‌کنم حمایت کنند تا فجر با قدرت و دوام بیشتری در مسابقات شرکت کند و نماینده خوبی برای شیراز باشد.

وی گفت: مشکلات زیادی داریم که یکسری از آنها داخلی هستند. جا دارد از سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران تشکر کنم که با حمایت، درایت و امضایشان، موجودیت فجر سپاسی را حفظ کردند. همچنین سردار غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (ع) که تمام قد ایستاد و تیم فجر را از خطر انحلال نجات داد. در ادامه سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر کمک کرد و از او هم تشکر می‌کنم، ولی اگر می‌خواهیم تیمی در لیگ برتر داشته باشیم، باید همه عوامل یک استان درگیر این موضوع شوند. این تیم نماینده نیروهای مسلح است.

فلاح تصریح کرد: اگر می‌گویم که به تیم کمک شود، منظورم این نیست که نه با ۲۰۰-۳۰۰ میلیارد و نه با یک میلیارد بسته شود. در واقع فجر می‌خواهد نماینده شایسته‌ای باشد. هنوز مشکلات مربوط به سربازان ما حل نشده که اداری و زمان‌بر است. این مشکلات به تیم ضربه می‌زند و مردم نیز از خیلی مسائل خبر ندارند و قضاوت خوبی انجام نمی‌دهند. مطمئن هستم این تیم در ادامه مسابقات تیمی شایسته برای مردم استان فارس باشد.

وی با اشاره به رفتار سرمربی پرسپولیس گفت: از گل‌محمدی ناراحتی داشتم. او را دوست دارم، ولی باید اخلاق و رفتار اسلامی داشته باشیم. متاسفانه دو بازیکن ما روی زمین افتاند، ولی او ادامه بازی می‌داد. به هر حال برد و باخت در فوتبال وجود دارد، ولی رفتار حرفه‌ای این حرف را نمی‌گوید. شاید اگر گل‌محمدی سرمربی تیم ما یا نفت مسجدسلیمان بود، این بازیکنان را به تهران آوردن کار آسانی نبود. پس از به زمین افتادن دو بازیکنی که اولین حضورشان در ورزشگاه آزادی را تجربه می‌کنند، شما دستور به ادامه بازی می‌دهید، آیا برد و باخت باید اینگونه باشد؟ احساس می‌کنم که اگر پرسپولیس بزرگ است و بزرگ هم خواهد ماند، باید از برانکو تشکر کنیم که شالوده تیم را پایه‌گذاری کرد.

فلاح در پایان درباره اینکه شنیده می‌شود برخی بازیکنان سرباز در تیم فجر درخواست پول میلیاردی کرده‌اند، عنوان کرد: چنین چیزی نبوده و نخواهد بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )