تیم فوتبال استقلال با پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان، قهرمان نیم فصل نخست مسابقات لیگ برتر شد تا رکورد نباختن این تیم با فرهاد مجیدی دست نیافتنی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال در هفته پانزدهم لیگ برتر امروز پنجشنبه به مصاف نفت مسجد سلیمان رفت و این بازی را با پیروزی ۳ بر صفر به پایان رساند.

در این بازی که از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان آغاز شد، امیرحسین حسین زاده (۱۶ و ۵۱) و کوین یامگا (۵۸) برای استقلال گلزنی کردند تا آبی ها با ۳۵ امتیاز، نیم فصل نخست لیگ را با صدرنشینی به پایان برسانند.

استقلال این بازی را با ترکیب سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، زبیر نیک‌نفس، جعفر سلمانی، رودی ژستد، سبحان خاقانی و امیرحسین حسین‌زاده آغاز کرد.

نیمه نخست بازی دو تیم جذابیت چندانی نداشت و موقعیت زیادی روی دروازه‌ها خلق نشد. در دقیقه ۱۳ تیم نفت با ضربه سر محمد بلبلی یک فرصت نصف و نیمه ایجاد کرد که این ضربه از کنار دروازه به اوت رفت.

در دقیقه ۱۶ استقلال با شوت حسین زاده از حریفش پیش افتاد و این برتری را تا پایان نیمه نخست حفظ کرد. تلاش نفت برای به تساوی کشاندن بازی ثمری نداشت و بهترین موقعیت این تیم توسط عماد میرجوان در دقایق پایانی این نیمه به اوت رفت.

در نیمه دوم این تیم استقلال بود که با حضور وریا غفوری و ابوالفضل جلالی در زمین به جای سبحان خاقانی و جعفر سلمانی، چهره هجومی تری به خود گرفت و بارها تا دروازه نفت پیش رفت.

البته این تیم نفت بود که در دقیقه ۵۰ می‌توانست توسط هدایتیان به گل برتری برسد اما شوت محکم این بازیکن با اختلاف کم از بالای دروازه به اوت رفت. یک دقیقه بعد، امیرحسین حسین زاده روی نفوذ یامگا و پاس رو به بیرون این بازیکن توانست گل دوم استقلال را به ثمر برساند.

اما این پایان کار نبود و یامگا هم در دقیقه ۵۸ با یک حرکت در عمق و با پاس مهدی مهدی پور گل سوم آبی‌ها را وارد دروازه نفت کرد تا خیال این تیم را راحت کند.

نفت که با استعفای چند روز پیش فراز کمالوند سرمربی خود دچار شوک شده بود، هرچند برای جبران نتیجه به دروازه استقلال فشار آوردند اما در گلزنی ناکام بودند.

به این ترتیب استقلال ضمن ثبت دهمین برد این فصل خود، ۳۵ امتیازی شد تا بدون شکست قهرمانی نیم فصل لیگ را به دست بیاورد. ضمن اینکه رکورد نباختن استقلال در این فصل که توسط فرهاد مجیدی رقم خورده است، دست نیافتنی تر شد.

شرایط بد نفت مسجد سلیمان هم با این باخت ادامه یافت و با ۱۱ امتیاز در رده پانزدهم لیگ باقی ماند.

در این مسابقه، کوین یامگا کارت زرد گرفت تا بازی بعدی استقلال برابر هوادار را به دلیل محرومیت از دست بدهد. این بازیکن خارجی با گلی که امروز به ثمر رساند، تعداد گل‌های خود را در لیگ به ۷ گل افزایش داد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۳ )