بحران صغر سنی و اطلاعات جعلی بازیکنان تیم ملی عراق برخی از ملی‎پوشان فوتبال این کشور را از فهرست تیم ملی خارج کرده است.

بحران صغر سنی و اطلاعات جعلی بازیکنان تیم ملی عراق برخی از ملی‎پوشان فوتبال این کشور را از فهرست تیم ملی خارج کرده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیک ادووکات هلندی، سرمربی سابق تیم ملی عراق پیش از این در مصاحبه‎ای بحران صغر سنی را یکی از مشکلات اصلی تیم ملی عراق دانسته و اعلام کرده بود بعضی از ملی‎پوشان عراقی بیش از ۷ سال صغر سنی دارند و با اطلاعات نادرست و گذرنامه‎های غیرواقعی بازی می‎کنند. این مسئله حتی در برخی سفرهای خارجی تیم ملی عراق هم مشکل‎ساز شده و هویت بازیکنان عراقی با اطلاعات مندرج در گذرنامه‎ها انطباق نداشته است.

پس از کناره‎گیری ادووکات نام برخی از بازیکنان شاخص تیم ملی عراق از جمله سعد ناطق و علاء عبدالزهرا از فهرست ملی‌پوشان عراقی خط خورده و گفته می‎شود دلیل کنار گذاشتن این بازیکنان اطلاعات نادرست گذرنامه و صغر سنی قابل توجه است.

سعد ناطق که پیش از این گزینه مورد نظر باشگاه پرسپولیس هم بود و حالا در باشگاه الشرطه بازی می‎کند، در این خصوص گفت: بعید می‌دانم که عدم دعوت از من به دلیل مشکل گذرنامه و اینگونه موارد باشد. من سال‎هاست با تیم ملی سفر می‌کنم و این گذرنامه را دولت عراق صادر کرده است. پس هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و این گذرنامه صد درصد درست و مورد تأیید است.

وی ادامه داد: با هر کس که بخواهد برای من و گذرنامه‎ام مشکلی ایجاد کند، مقابله خواهم کرد. شاید دلیل عدم دعوت از من فنی بوده اما اجازه نمی‎دهم کسی این موضوع را به مسائل دیگر مرتبط کند. هیچ‌کس حق ندارد اوراق قانونی و هویتی من را زیر سؤال ببرد. به تصمیم کادر فنی احترام می‌گذارم و امیدوارم در اردوهای بعدی به تیم ملی دعوت شوم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.