فدراسیون جهانی آمار و تاریخ، سنگربان ایتالیایی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن را به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۲۱ انتخاب کرد.

فدراسیون جهانی آمار و تاریخ، سنگربان ایتالیایی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن را به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۲۱ انتخاب کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ (IFFHS) جان لوئیجی دوناروما دروازه‌بان پاری‌سن‌ژرمن و تیم ملی فوتبال ایتالیا را به عنوان بهترین سنگربان جهان در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

دوناروما که در پایان فصل گذشته به عنوان بازیکن آزاد از میلان جدا شد و به پاری‌سن‌ژرمن پیوست، یکی از بازیکنان کلیدی آتزوری در مسیر کسب مقام قهرمانی یورو ۲۰۲۰ بود و در پایان همان رقابت‌ها هم به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت لقب گرفت. در این بین دوناروما پس از یورو روزهای چندان خاطره‌‌ انگیزی را تجربه نکرد، چون برای تیم باشگاهی جدیدش بیشتر نقش یک نیمکت‌نشین را ایفا کرده تا سنگربان اصلی. با این حال IFFHS او را با ۱۷۰ امتیاز به عنوان بهترین دروازه‌بان فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

این در شرایطی است که مانوئل نویر سنگربان تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ با ۹۵ امتیاز کمتر در رده دوم قرار گرفت، کسی که به همراه ایکر کاسیاس سنگربان سابق تیم ملی اسپانیا و جان لوئیجی بوفون دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایتالیا به طور مشترک رکورد‌دار کسب عنوان بهترین دروازه‌بان جهان است. نویر، کاسیاس و بوفون هر کدام ۵ بار از سوی فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب شده‌اند.

رده‌بندی ۵ دروازه‌بان برتر جهان در سال ۲۰۲۱ به انتخاب IFFHS به شرح زیر است:

۱- جان لوئیجی دوناروما (ایتالیا/ میلان - پاری‌سن‌ژرمن) ۱۷۰ امتیاز ۲- مانوئل نویر (آلمان/ بایرن مونیخ) ۷۵ امتیاز ۳- ادوارد مندی (سنگال / چلسی) ۴۰ امتیاز ۴- امیلیانو مارتینس (آرژانتین / استون‌ویلا) ۲۵ امتیاز ۵- یان اوبلاک (اسلوونی / اتلتیکومادرید) ۲۰ امتیاز

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.