رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس به دلیل صدور مجوز ورود سعودی‌ها به جمع مالکان بالاترین دسته از فوتبال باشگاهی جزیره به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس به دلیل صدور مجوز ورود سعودی‌ها به جمع مالکان بالاترین دسته از فوتبال باشگاهی جزیره به شدت تحت فشار قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه سان؛ گری هافمن رئیس سازمان لیگ برتر انگلیس به خاطر انتقادات گسترده و بعضاً تندی که از وی به خاطر موافقت با انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل به کنسرسیومی سعودی متعلق به خانواده سلطنتی عربستان صورت گرفته است در آستانه استعفا قرار دارد.

مخالفت گسترده با انتقال مالکیت نیوکاسل به سعودی‌ها سبب شد که آنها در اولین تلاش خود برای خرید تیم منطقه تین‌ساید ناکام بمانند و اعلام کنند که از انجام این کار صرفنظنر کرده‌اند. بعد از گذشت کمتر از یک سال اما این اتفاق در نهایت رخ داد و با وجود مخالفت‌های بسیار از سوی نهاد‌ و مراجع فوتبالی و غیرفوتبالی، به موجب یک قرارداد ۳۰۰ میلیون پوندی پای صعودی‌ها به سنت جیمز پارک باز شد.

همین موضوع سبب شده که هافمن اعتبار خود را نزد اکثر تیم‌های لیگ برتر انگلیس از دست بدهد و فشار‌های روز افزون به این مرد ۶۱ ساله سبب شده که تصمیم به کناره‌گیری از سمت خود بگیرد. این در حالیست که هافمن تنها در ماه ژوئن سال گذشته به عنوان رئیس سازمان لیگ برتر انگلیس منصوب شد.

هافمن به قدری بابت ورود سعودی‌ها به لیگ برتر انگلیس مقصر دانسته می‌شود که چندی پیش در یکی از جلسات رؤسای باشگاه‌های جزیره، زمانی که آلن پیس مالک باشگاه برنلی گفت کل اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر باید به خاطر فروش نیوکاسل به سعودی‌ها برکنار شوند، همه سکوت کردند و هیچ کسی حاضر نشد از رئیس سازمان لیگ برتر دفاع کند. هافمن پیش از این طی چند جلسه با رؤسای باشگاه‌ها سعی در دلجویی از آنها و برقراری صلح داشت که ظاهراً ناموفق بوده است چرا که در جلسه هفته گذشته‌اش با سهامداران باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس، هیچ کسی حاضر نشد از او برای ابقا در سمتش دفاع کند. همین موضوع نیز سبب شده است که مرد انگلیس به این نتیجه برسد که دیگر وقت رفتن است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.