اسطوره باشگاه منچستریونایتد معتقد است که اولگنار سولسشایر نیاز به دستیاری همچون کارلوس کی‌روش دارد.

اسطوره باشگاه منچستریونایتد معتقد است که اولگنار سولسشایر نیاز به دستیاری همچون کارلوس کی‌روش دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، جیمی کرگر که به عنوان کارشناس بازی شب گذشته (یکشنبه) منچستریونایتد و لیورپول در هفته نهم لیگ برتر انگلیس که به شکست تحقیرآمیز ۵ بر صفر شیاطین سرخ در ورزشگاه اولدترافورد انجامید، در استودیوی شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورتس» حضور داشت، در خصوص اظهارنظر چند روز پیش خود در برنامه «ماندی نایت فوتبال» که گفته بود سولسشایر خودش هم می‌داند در سطح مربیان تیم‌های بزرگ لیگ برتری نیست، گفت: من دوشنبه شب به سولسشایر بی‌احترامی نکردم. احساس می‌کنم که این شکست تاریک‌ترین روز دوران حرفه‌ای «اوله» خواهد بود. نمی‌خواهم وارد بحث لفظی شوم، می‌دانم که اوله پیش از این بازی حرف‌هایی زد که اتفاقاً درست هم بود.

وی افزود: راحت نیستم که بگویم کسی باید اخراج شود اما راحت می‌توانیم بگوییم که فِرد به اندازه کافی خوب نیست یا اسکات مک‌تامینی به اندازه کافی خوب نیست، بنابراین حس خیلی بدی ندارم که بگویم سولسشایر به اندازه کافی خوب نیست. منچستریونایتد به یک سرمربی بهتر نیاز دارد. اوله آن مربی مدنظر برای منچستریونایتد نیست. او در منچستریونایتد واقعاً خوب کار کرده، اما منچستریونایتد نیاز به کسی دارد که آنها را به مرحله بعدی ببرد. متأسفانه باید بگویم که اولگنار در سطح یورگن کلوپ، پپ گواردیولا و توماس توخل نیست و این در همان شروع در چهره اوله دیده می‌شود.

اسطوره باشگاه لیورپول صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: منچستریونایتد باید بهترین مربیان را داشته باشد، بهترین سرمربیان و بهترین مربیان در جهان. اگر شما سولسشایر را به عنوان سرمربی منچستریونایتد دارید، باید کسی همچون کارلوس کی‌روش را به عنوان دستیار کنارتان داشته باشد. شما نمی‌توانید کسانی (اشاره به دستیاران اوله) را در این پست در چنین باشگاه بزرگی داشته باشید که در حال یادگیری حرفه مربیگری هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنها مایک فلان را در کادر فنی خود دارند اما من فکر نمی‌کنم که او مربی باشد. آنها مایکل کریک و کِیران مک‌کنا را در کادر فنی خود دارند که هرگز در زندگی‌شان مربیگری نکرده بودند. شما باید کسانی را در کادر فنی خود داشته باشید که این‌کاره باشند و قبلاً مربیگری کرده باشند و منچستریونایتد نباید جای یادگیری چنین افرادی باشد.

کارلوس کی‌روش در دو مقطع دستیار سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد بود. او در سال ۲۰۰۲ دستیار فرگوسن در من‌یونایتد شد اما تنها یک سال پس از آن بود که جانشین ویسنته دل‌بوسکه در رئال‌مادرید شد. این مربی پرتغالی با وجود داشتن بازیکنانی همچون زین‌الدین زیدان، لوئیز فیگو و رونالدو نتوانست موفقیت چشمگیری با این تیم کسب کند و در نهایت هم در ماه مِی ۲۰۰۴ بود که از سمت سرمربیگری کهکشانی‌ها اخراج شد.

این مربی پرتغالی که هشت سال هم سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود و در حال حاضر سرمربی تیم ملی مصر است، دو ماه بعد از اخراجش از سرمربیگری رئال‌مادرید، به تیم تحت‌هدایت فرگوسن بازگشت و تا تابستان ۲۰۰۸ کنار سرالکس ایستاد و به این تیم برای کسب جام‌هایی کمک کرد. فرگی بارها از کی‌روش به عنوان یک برنامه‌ریز و تمرین‌دهنده خوب یاد کرده است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶ )