رضا مهاجری سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد تأکید کرد، هیچ وقت از مشکلات فرار نکرده و برای کمک به این تیم آمده است.

رضا مهاجری سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد تأکید کرد، هیچ وقت از مشکلات فرار نکرده و برای کمک به این تیم آمده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، رضا مهاجری سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد پس از تساوی تیمش مقابل آلومینیوم اراک در نشست خبری گفت: دیروز درگیر ثبت قراردادها بودیم و به همین دلیل نتوانستم در نشست خبری شرکت کنم. چیزی ندارم درباره شرایط و تیم‌مان بگویم. شروع کار ما، آن چیزی که کار کرده بودیم و انتظار داشتیم نبود. هر چقدر که بچه‌ها کار کرده بودند، باید به غیرت و تعصب آنها آفرین گفت و دست‌شان را بوسید.

وی افزود: بازیکنان ما در پست‌های غیرتخصصی بازی کردند و فقط یک دروازه‌بان ذخیره داشتیم. سه بازیکن ما امروز در پست‌های غیرتخصصی بازی کردند. جعفری هافبک چپ جوان ما که از تیم جوانان آوردیم را به پست وینگر راست بردیم و ابوذر صفرزاده که یک چپ پاست را در دفاع راست گذاشتیم. آنهم در استادیومی که شرایط میزبانی نداشتیم، چون بازیکنان امید ما این ورزشگاه را ندیده بودند و شرایط میزبانی ما با تیم آلومینیوم اراک برابر بود.

سرمربی تیم فوتبال پدیده با بیان اینکه در استادیوم امام رضا (ع) تمرین نکرده بودند، گفت: باشگاه ما مشکلاتی دارد که در این خصوص با آقای حمیداوی صحبت کردم و فردا باید صحبت کنیم تا شرایط‌مان تعیین تکلیف شود. ادامه دادن به این صورت سخت است. از روزی که آمدم به عشق شهرم و به‌عنوان یک سرباز آمدم، چون خودم را مدیون فوتبال این شهر می‌دانم. نمی‌خواهم بگویم تیم‌های متمولی من را می‌خواستند، اما قبل از پیوستن به پدیده نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت با من صحبت کرده بودند و من برای کمک کردن به اینجا آمدم. ترجیح دادم به پدیده بیایم و مشکلات را هم می‌دانستم، اما قول حل شدن این مشکلات را داده بودند که مشکل بین مالکیت و هیئت فوتبال حل شود. این مشکلات یک کدخدامنشی می‌خواهد که متأسفانه در شهر ما نیست و خیلی‌ها آتش بیار معرکه هستند.

مهاجری تصریح کرد: در جایگاهی نیستم که بخواهم برای کسی تصمیم بگیرم، اما برای خودم و تیمم می‌توانم تصمیم‌گیری کنم. به هر دلیلی فصل گذشته در بحث مارکتینگ مشکلاتی پیش آمده بود و حالا هم تیم به مالکیت گذشته برگشته است. حرف من این است که یا نباید تیم را بدهید یا وقتی این اتفاقات رخ داده، باید بدانید چه کار کنید. فوتبال خراسان ظرفیت بالایی دارد، اما در حال خودزنی هستیم. تیمی که امروز بازی کرد، یک جلسه تمرین داشت، چون ما سه روز پیش فهمیدیم پنجره بسته است. ما با سه بازی تدارکاتی آماده مسابقات شدیم، اما تیمی که امروز به زمین رفت، حتی یک بازی تدارکاتی هم نداشت.

وی ادامه داد: خدا را شکر با استراتژی که داشتیم، بچه‌ها باهوش عمل کردند. اگر جوانان ما با تجربه‌تر بودند و دقت بیشتری داشتند، در انتقال توپ از دفاع به حمله سریع‌تر عمل می‌کردند، حتی می‌توانستیم به گل برسیم. بازی در ۲۰ دقیقه آخر قابل پیش‌بینی بود که بازی مستقیم شد. ضمن اینکه از میان ۱۴ بازیکن لیست ما، امیرحسین کریمی و محمدرضا فلاحیان با مصدومیت بالای ۷۰ درصد بازی کردند. دم امیرحسین کریمی گرم که به هر دلیلی مشکل داشت و دیر به تمرینات ما اضافه شد، اما آمد و ۹۰ دقیقه برای تیم ما جان خودش را گذاشت. پس این بچه‌ها به تیم و شهری که در آن بازی می‌کنند، عرق دارند. نباید بگذاریم این انگیزه‌ها اُفت کند و من نیامده‌ام اینجا وارد بحث سیاسی و دعواهای مدیریتی و مالکیتی شوم. من مثل یک سرباز آمده‌ام به این تیم کمک کنم. در یک ماه گذشته هم بدون کوچک‌ترین مسئله و حاشیه به رغم مشکلات زیاد کار کردیم و هیچ وقت از مشکلات فرار نکردم، اما خودزنی به ما ضربه می‌زند. باید در مسیری قرار بگیریم که از اعتبار فوتبال خراسان دفاع کنیم.

«درست است این مساوی با شرایط موجود ما چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌کند و حتی اضافه می‌کند، اما فوتبال خراسان نباید در خانه خودش مقابل تیم‌های همتراز خودش از مساوی راضی باشد.»، سرمربی تیم فوتبال پدیده با بیان این جمله گفت: وقتی ۱۴ بازیکن دارید، بدون دروازه‌بان و با دو مصدوم در پست‌های غیرتخصصی، یعنی کار بزرگی انجام دادند. همیشه به تیم‌های متمول احترام گذاشتم و هیچ وقت نخواستم آنها را پایین بکشم، بلکه ما باید خودمان را بالا بکشیم. چرا باید از تیمی که امکانات و کمپ دارد، ۱۵۰ میلیارد، ۲۰۰ میلیارد یا ۲۵۰ میلیارد هزینه می‌کند انتقاد کنیم؟ ما خودمان باید بالا برویم و از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. این فوتبال نه برای من است نه هیئت فوتبال، بلکه برای مردم این شهر است و ما باید جمع شویم و تکلیف مشخص شود تا کمک کنیم. ایراد گرفتن و غُر زدن راحت است، اما باید ببینیم با چه دیدگاهی نقد می‌کنیم. باید کفش‌های طرف را بپوشید و با آن راه بروید و به جای تحقیر و تضعیف کردن هم دیگر باید کمک کنیم.

مهاجری افزود: سعی کردیم آورده‌های ما بومی باشد. روزی که آمدم و لیست را به من دادند، گفتم این لیست خوبی است و من سه چهار بازیکن به این تیم اضافه می‌کنم، اما مگر می‌شود سه بازیکن خودشان را سرباز کنند؟ این ضعف قوانین فدراسیون فوتبال است و بازیکنی که تحت قرارداد باشگاه بوده، چطور خودش را سرباز می‌کند؟ باید یک تفاهم‌نامه سه جانبه امضا شود، نه اینکه بازیکن خودش برود و دفترچه سربازی بگیرد. مهربان، معصومی و یک دفاع وسط دیگر از تیم ما سرباز شدند و به فجر رفتند. مگر تیم ما چقدر ظرفیت دارد که سه بازیکنش به این صورت بروند؟ یک بازیکن مثل صادقی آمده و یک ماه است که دور زمین می‌دود. قراردادها کجاست و این قرارداد چه اعتباری دارد؟ بازیکن مشکلاتی دارد، اما وقتی تا سقف ۸۰ درصد گرفتید، باید کار کنید. آقای الجبوری نیست، اما من روی آنها حساب کرده بودم.

وی با بیان اینکه جای بازیکنان جدا شده باید تعداد زیادی بازیکن جذب می‌کرد، اظهار داشت: هر کدام از این بازیکنان دو تا چهار میلیارد قیمت‌شان است و سقف بازیکنان ما یک میلیارد است. هفت هشت بازیکنی که آوردیم پنج شش میلیارد هزینه دارند و یک تیم ارزان و باکیفیت را بسته‌ایم. باید از بازیکنانی تشکر کنم که ۲۵ روز بدون قرارداد آمدند و تمرین کردند. شما نمی‌توانید از اسم محسن ربیع‌خواه، میلاد کمندانی، مجتبی بیژن و... بگذرید. جوانانی آوردیم که با قرارداد ۳۰۰ میلیون تومان به تیم ما اضافه شدند که این فصل پدیده خواهند شد، اما پنجره بسته شده است. باید صحبت کنیم تا مشکلات برطرف شود و ساختار باشگاه ما هم ایراد دارد. نمی‌خواهم کسی را تبرئه کنم، اما دلم به حال فوتبال شهرم می‌سوزد. عماد مهاجری که می‌گویند پسر من است، آقای عنایتی و خطیبی هستند که هر دو با قرارداد بهتر او را می‌خواستند، اما آمد به شهر خودش خدمت کنند. هادی عقیلی چرا به شهر ما آمده است؟ او به احترام من آمد و نباید خودزنی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پدیده با اشاره به تیم‌های سابق مشهدی گفت: ایراد گرفتن خیلی راحت است، اما ببینید پیام و ابومسلم کجا هستند؟ تیم سیاه‌جامگان که کلی سختی کشیدیم و از لیگ دسته دوم به لیگ برتر آوردیم، کجاست؟ نباید بگذاریم این تیم هم در دعواهای بین شهری ما خراب شود. اگر این تیم هم به لیگ دسته اول برود، باید فاتحه فوتبال مشهد را بخوانیم. می‌دانم همه دغدغه دارند و اشکالات را کتمان نمی‌کنم. نمی‌گویم من معجزه خواهم کرد، اما قطعاً منِ رضا مهاجری دلم بیشتر از دیگر مربیان برای فوتبال این شهر می‌سوزد.

مهاجری تأکید کرد: یکسری ایرادها از باشگاه ماست و یکسری مسائل هم فشار روی ما بوده که برای یک بازی باید ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون به ورزشگاه پرداخت کنیم. البته در این مدت تعامل صد درصدی با ما شده است که بدون قرارداد و پرداختی تمرین کرده‌ایم، اما یک جلسه تمرین در زمین آستان قدس ۵۰ میلیون تومان است و این مسائل روی بخش خصوصی فشار می‌آورد. نظر من این است به صورت اسپانسری یا شرایط دیگری به ما کمک کنند. ما باید به فکر فوتبال شهرمان باشیم و نمی‌خواهم به تیم‌های دیگر توهین کنم، اما شما ببینید سیرجان یا رفسنجان به لحاظ وسعت و جمعیت در مقایسه با مشهد کجا هستند؟ ما از امکانات آنها لذت می‌بریم و باید ساختار آنها را ببینیم. این روزگار ماست به‌عنوان مشهد که یک کلانشهر و پایتخت مذهبی شیعان جهان است، اما زمین تمرینی و کمپ ما شرایط خوبی ندارد. من چهار سال در این شهر نبودم و جاهای دیگری کار کردم، اما می‌بینم دیدگاه‌ها همان دیدگاه‌های قدیمی بوده و امکانات هیچ پیشرفتی نکرده است.

وی درباره اینکه مگر می‌شود فقط اسپانسرها برای تیم هزینه کنند و به هر حال مالکیت باشگاه نیز باید به فکر حل مشکلات باشد، اظهار داشت: اول صحبت‌هایم گفتم که ما در جایگاه قضاوت نیستیم. سال گذشته تیم را از آقای حمیداوی گرفتند و امسال تیم را دادند. ما که نمی‌توانیم تصمیم بگیریم و بالاخره بحث‌هایی میان مسئولان مملکت وجود دارد. ما ستاد تدبیر در شهرمان داریم و این مسائل را در پدیده لمس کردم. به هر حال تیم را به این آقا داده‌اند، اما اگر اشکالی داشته است، نمی‌دادید.

سرمربی تیم فوتبال پدیده در واکنش به این مسئله که هادی عقیلی در نشست خبری قبل از بازی گفته بود مالکیت باشگاه از زمانی که تیم را تحویل گرفته پولی تزریق نکرده است، گفت: ما که نمی‌خواهیم مقابل هم قرار بگیریم و همه باید برای یک جبهه بجنگیم.

مهاجری درباره اینکه مشکل تیم و باشگاه کجاست و مالکیت هیچ کاری نکرده است، اظهار داشت: شاید مشکل من هستم! من اشکالات را کتمان نمی‌کنم. امروز هم به مالک و هیئت مدیره پیام فرستادم که نمی‌خواهم آنها را رسانه‌ای کنم. ما برای حل مشکلات باید تلاش کنیم و صحبت دو طرفه انجام بدهیم و بعد قضاوت کنیم. به بازیکنان جدید پرداختی نداشتیم، اما بازیکنان قدیمی را پرداخت کردیم و پرداختی فصل قبل آنها به ۸۰ درصد رسیده است.

وی درباره اینکه باشگاه از فروش برخی بازیکنان پول دریافت کرده اما این پول در باشگاه هزینه نشده است، گفت: من هم می‌گویم مشکلات هست و اصلاً چرا باید پنجره ما بسته شود؟ ما اگر بخواهیم مشکلات را بگوییم، فراوان است که باید آن را حل کنیم. باید به آقای حمیدوای بگوییم که شما تیم را گرفتید و باید پاسخگو باشید. اگر امروز من و بازیکن نمی‌آمدیم، به ضرر شهر می‌شد و بازی را ۳ بر صفر می‌کردند. روزی که من از پدیده رفتم، ۱۰ بازیکن تحویل فوتبال این شهر دادم و حالا در بهترین تیم‌های ایران بازی می‌کنند، اما اکنون این ساختار به‌هم ریخته است. ما در جایگاهی نیستیم که برای مالکیت باشگاه تصمیم‌گیری کنیم، اما اگر نقدی داریم باید برویم به آنهایی بگوییم که باشگاه را واگذار کرده‌اند. دغدغه‌هایی که داشتم را به مالکیت باشگاه گفته‌ام و آنها هم پاسخگو هستند. او گفت در اسرع وقت به تهران بروم و این مشکلات به ضرر حمیداوی است. ما ساختار نداریم و امروز سرپرست نداشتیم. آقای رجبی قائم مقام باشگاه است و باید قرارداد آقایان سیدصالحی را امضا کند.

سرمربی تیم فوتبال پدیده گفت: من بین رفتن و ماندن مانده بودم، اما وقتی هادی عقیلی از شهر دیگری به اینجا آمده‌اند و کلی بازیکن با وجود شرایط بهتر اینجا آمده‌اند، با رفتن من چه چیزی حل می‌شود؟ اگر با رفتن من حل می‌شود، می‌روم. من از غرض بدم می‌آید و هیچ کسی کامل نیست، اما باید قبول کنیم در بخش خصوصی کار کردن سخت است. ما سه بخش خصوصی داریم که با هر سه آنها در تراکتور، نساجی و اینجا کار کردم. آقای زنوزی در تراکتور تیمی کهکشانی را با خود من بسته بود و ببینید اکنون این تیم کجاست. آقای حدادیان در نساجی اگر اسپانسر نبود، کم می‌آورد. ما در بخش خصوصی، توان رقابت با بخش دولتی را نداریم. من فصل قبل در مس کرمان بودم، اما چرا ما نباید مثل کرمان باشیم که سنگ آهن خاف را داریم؟ گاز سرخس و فولاد نیشابور برای ماست و باید پا جلو بگذاریم و مشکلات حل شود. اگر همدیگر را بزنیم و روبه‌روی هم قرار بگیریم، به جایی نخواهیم رسید. دغدغه‌ها درست است، اما نباید روبه‌روی هم باشیم. رضا مهاجری آمده است و به فوتبال شهرش عرق دارد، اما مثلاً اگر عماد مهاجری آمده بود و به فوتبال این شهر تعلق نداشت، تیم را رها می‌کرد و می‌رفت. یک مربی در این مشکلات نمی‌ماند. این بحث‌ها وجود دارد و دغدغه‌هایی که دارید هم بی‌ربط نیست و باید درست شود. ما همه در یک جبهه هستیم و برای یک هدف می‌جنگیم، اما این دغدغه‌ها باید درست شود یا نه؟ اگر تیم را دادید، چرا دادید؟ باید مشکلات را حل کنیم تا دل‌مان شاد شود. نمی‌دانید در این چند روز که پنجره بسته شد، چه بر سر ما گذشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.