دیدارهای هفته دوازدهم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکای جنوبی با پیروزی تیم‌های ملی برزیل و آرژانتین و توقف تیم‌های اروگوئه و کلمبیا به پایان رسید.

دیدارهای هفته دوازدهم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکای جنوبی با پیروزی تیم‌های ملی برزیل و آرژانتین و توقف تیم‌های اروگوئه و کلمبیا به پایان رسید. به گزارش خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین دور از بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای لاتین، امروز (جمعه) برگزار شد که در پایان آنها تیم‌های ملی آرژانتین، برزیل و شیلی به پیروزی رسیدند.

تیم ملی آرژانتین در ورزشگاه مونومنتال شهر بوئنوس آیرس به مصاف پرو رفت و موفق شد میهمانش را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. تک گل این بازی را لائوتارو مارتینس در دقیقه ۴۳ به ثمر برساند.

برزیل هم در مصافی خانگی برابر اروگوئه، این تیم را با نتیجه ۴ بر یک از پیش رو برداشت. نیمار در دقیقه ۱۰، رافینیا دو بار در دقایق ۱۸ و ۵۹ و گابریل باربوسا در دقیقه ۸۳ گل‌های تیم ملی برزیل را به ثمر رساندند و تنها گل اروگوئه‌ای را هم لوئیس سوارس در دقیقه ۷۷ زد.

مصاف تیم ملی شیلی با میهمانش اکوادور هم در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که کمک داور ویدئویی در دقیقه ۱۰۵ گل کلمبیایی‌ها را مردود اعلام کرد.

در آخرین بازی هم تیم ملی شیلی به آسانی و با نتیجه ۳ بر صفر بر میهمانش ونزولا غلبه کرد. اریک پولگار دو بار در دقایق ۱۸ و ۳۷ و بن بررتون در دقیقه ۷۳ گل‌های شیلی را به ثمر رساندند.

جدول رده‌بندی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکا لاتین در حالی که بازی رودرروی تیم‌های ملی برزیل و آرژانتین نیمه تمام ماند و به زمان دیگری موکول شده، به شرح زیر است:

#

تیم

بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل گل

امتیاز

۱

برزیل

۱۱

۱۰

۱

۲۶

۴

۲۲

۳۱

۲

آرژانتین

۱۱

۷

۴

۱۹

۶

۱۳

۲۵

۳

اکوادور

۱۲

۵

۲

۵

۲۰

۱۳

۷

۱۷

۴

کلمبیا

۱۲

۳

۷

۲

۱۶

۱۶

۱۶

۵

اروگوئه

۱۲

۴

۴

۴

۱۴

۱۷

۱۶

۶

شیلی

۱۲

۳

۴

۵

۱۴

۱۴

۱۳

۷

بولیوی

۱۲

۳

۳

۶

۱۷

۲۵

۱۲

۸

پاراگوئه

۱۲

۲

۶

۴

۹

۱۷

۱۲

۹

پرو

۱۲

۳

۲

۷

۱۰

۱۹

۱۱

۱۰

ونزوئلا

۱۲

۲

۱

۹

۸

۲۲

-۱۴

۷

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.