کارشناس فوتبال و مربی پیشین تیم ملی ایران گفت: مقایسه بازی های تیم ملی ایران در دوران کی‌روش با بردهای اخیر که اسکوچیچ سرمربیگری کرده اشتباه است و ما نباید از حریفان غول بسازیم.

امیر حاج‌رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازی‌های پیش‌روی تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات و کره جنوبی در ادامه مرحله گروهی انتخابی نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: به نظرم توانمندی بازیکنان تیم ملی برای خودشان، کادر فنی و ملت ایران محرز شده است. اتحاد و همدلی بازیکنان را به وضوح می‌توان در بازی‌های این تیم دید. مهم‌ترین عامل در شکل‌گیری موفقیت یک تیم، احساس مسئولیت تک‌تک آنها از لحاظ فنی و اخلاقی است.

وی ادامه داد: برد تیم ملی ایران مقابل سوریه و عراق بسیار مهم بود و توانستیم تیم‌هایی را شکست دهیم که در دوران قدرت‌نمایی با کارلوس کی‌روش هم برای ما دردسرساز بودند اما حالا می‌بینیم که آنها حرفی برای گفتن مقابل ملی‌پوشان ایران ندارند.

حاج‌رضایی با اشاره به آمار قابل قبول دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی افزود: او مربی نامداری نبود اما حالا خودش را به همه ثابت کرده است. اسکوچیچ اگر اسم کوچکی هم داشت، حالا بزرگ و بزرگ‌تر شده است. لزومی ندارد عملکرد او را نادیده بگیریم و همه چیز را به مسائل دیگر نظیر اسم بازیکن و مدیریت فدراسیون ربط دهیم. واقعیت آن است که ارکان فعلی هماهنگ شده و موفقیت‌های متوالی در رده بزرگسالان را شاهد هستیم.

مربی پیشین تیم ملی ایران درباره مقایسه اسکوچیچ با کارلوس کی‌روش تصریح کرد: حقیقتاً نمی‌دانم چرا باید این دو نفر را که هیچ ربطی به هم ندارند، در جایگاه سرمربی تیم ملی با یکدیگر مقایسه کنیم. هر کدام کارهای خاص خود را کرده‌اند. قبول دارم آرامش فعلی در دوران کی‌روش وجود نداشت اما صحبت درباره گذشته هیچ کمکی به شرایط فعلی نمی‌کند. باید زمان بردن از نتایج لذت ببریم و هنگام شکست، از آن درس بگیریم.

وی یادآور شد: تیم ملی ایران مقابل امارات و کره جنوبی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و من فکر می‌کنم لزومی ندارد مثل الهلال که مقابل استقلال حرفی برای گفتن نداشت، غول بسازیم.

حاج‌رضایی افزود: واقعیت آن است که به داشته‌هایمان بی‌توجه شده‌ایم و از آن لذت نمی‌بریم، آن وقت از داشته‌های کوچک سایر تیم‌ها صحبت می‌کنیم.

مربی پیشین تیم ملی ایران در پایان خاطرنشان کرد: برای موفقیت دست از خرده‌گیری برداریم و باور کنیم طرفدار تیم ملی ایرانی هستیم که در حال حاضر حداقل در هر پست، سه بازیکن ویژه دارد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۲ )