حسین شمس پیشکسوت و سرمربی سابق فوتسال از ارزیابی تیم فوتسال در مسابقات جام جهانی و شرایط برای رسیدن تیم به نیمه نهایی گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسین شمس سرمربی سابق تیم فوتسال در گفتگو با برنامه در انتهای الوند صبگاهی روز ۳۱شهریورماه، درباره ارزیابی تیم فوتسال در بازی های جام جهانی گفت: برای اولین بار در تاریخ جام جم جهانی هر ۵ تیم آسیایی به مرحله بعد راه پیدا کردند که برای توسعه فوتسال درآسیا بسیار خبر خوبی است. حتی تیم ویتنام گمنام هم امسال صعود کرد و ازبکستان، ایران، ژاپن و تایلند هم به مرحله دوم آمده اند.

وی ادامه داد: حدود ۱۵ سال قبل که ما به نقاط مختلف آسیا برای تدریس رفته بودیم، هیچگاه فکر نمی کردیم که بعد از ۱۵ سال نتیجه اینطور رقم بخورد و خداراشکر که امسال بالاخره نتیجه داد.

شمس درباره روند مسابقات فوتسال ایران در جام جهانی هم توضیح داد: متاسفانه مسابقات را خیلی بد شروع کردیم و قدرت و صلابتی که تیم سوم جهان دارد را نداشتیم. عواملی مانند بازی مقابل تیم صربستان و اخراج حمید احمدی در بازی اول وعلیرضا صمیمی در بازی دوم هم در این شروع بد بی تاثیر نبود.

این پیشکسوت فوتسال با اشاره به هدف تیم فوتسال برای دوم شدن افزود: در بازی اول و دوم بد باختیم ولی در بازی سوم بسیار هوشمندانه بازی کردیم. ما قبل از اینکه تیم به آسیا برود مسیر دوم شدن را طی می کردیم، چون در مسیر اول شدن بلافاصله پس از یک هشتم، در یک چهارم به تور برزیل می خوردیم.

او با اشاره به بازی های پیش رو بیان کرد: ما الان با ازبکستان که تیم آسیایی است، بازی داریم و پیش از این هم آن را برده بودیم و انشاالله امسال هم آن را می بریم. بعد از آن به قزاقستان و تایلند می خوریم که هر دو تیم قابل برد است. مسیر برای رسیدن به نیم نهایی خیلی ساده است و انشاالله بتوانیم این مسیر را طی کنیم.

وی درباره نداشتن تیم فوتسال در شهر تهران نیز بیان کرد: متاسفانه فوتسال در تهران بسیار غریب است و هیچکس راغب به تیمداری نیست. هیات انتخاب فوتبال تهران باید فکری بکنند و تهران باید حداقل ۴ یا ۵ تیم داشته و علاقه مندان راهی برای رسیدن به مراحل بالاتر داشته باشند.

وی درباره پیش بینی تیم فوتسال در بازی های پیش رو و احتمال قهرمانی نیز گفت:ازبکستان را که انشاالله می بریم؛ منتظریم ببینیم از تایلند و قزاقستان چه تیمی بالا می آید. اگر از چهار تیم پیش رو، اسپانیا را بتوانیم ببریم که دور از ذهن هم نیست، برای اولین بار در تاریخ می توانیم به فینال برویم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.