سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی دلیل استفاده از چند بازیکن آکادمی این باشگاه در بازی شب گذشته با ویکومب واندررز را توضیح داد.

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی دلیل استفاده از چند بازیکن آکادمی این باشگاه در بازی شب گذشته با ویکومب واندررز را توضیح داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پپ گواردیولا که در برتری ۶ بر یک خانگی شب گذشته (سه‌شنبه) شاگردانش مقابل تیم دسته سومی ویکومب واندررز در دور سوم جام اتحادیه انگلیس، از ۶ بازیکن آکادمی باشگاه استفاده کرد، پس از این بازی گفت: پیش از هر چیز باید بگویم بازیکنان آکادمی‌مان که در این دیدار فرصت بازی پیدا کردند، به بازیکنان اصلی‌مان کمک کردند اما من می‌خواهم به طور کلی از آکادمی‌مان تشکر ویژه‌ای کنم.

وی افزود: ما بازیکنان بااستعدادی داریم و می‌توانیم روی آنها حساب باز کنیم. ما واقعاً نسل خوبی از بازیکنان را در اختیار داریم. این یکی از آن شب‌هایی بود که دوست داشتم. در حالت عادی بهترین راه معرفی این بازیکنان جوان به سطح اول، قرار دادن یکی یا دو نفر از آنها در کنار بازیکنان اصلی است، اما شرایط در این بازی اینطور بود که دیدید و ما ۶ بازیکن جوان را راهی میدان کردیم.

سرمربی منچسترسیتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: ما برای این بازی به غیر از روبن دیاز مدافع میانی نداشتیم. ناتان آکه درمراسم خاکسپاری پدرش حضور داشت، امریک لاپورت و جان‌ استونز هم در وضعیت بهتری هستند اما هنوز قادر به بازی کردن نیستند. زینچنکو مصدوم است، کایل واکر و فرناندینیو هم آماده نبودند و نمی‌توانستند تیم را در این بازی همراهی کنند. ژوائو کانسلو هم به خاطر اینکه در تمامی بازی‌های ما به میدان رفته بود، نیاز به استراحت داشت. به همین دلایل بود که از بازیکنان آکادمی‌مان استفاده کردیم.

گواردیولا تصریح کرد: من خوش‌شانس بودم که تیم بارسلونا بزرگ شدم. من با هفت بازیکن از آکادمی باشگاه بارسلونا فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدم که این منحصربه‌فرد است. این بازیکنان جوان و خانواده‌های‌شان قدردان این هستند که چطور باشگاه روی‌شان سرمایه‌گذاری کرده است. خیلی خوب می‌شد که می‌توانسنیم هر هفته با ویکومب بازی می‌کردیم، این بهترین روش پیشرفت برای این بازیکنان بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازیکنان آکادمی ما باید هر روز مقابل تیم‌هایی از چمپیونشیپ (لیگ دسته اول) یا لیگ وان (لیگ دسته دوم) بازی می‌کردند، نه اینکه مقابل تیمی با رده سنی ۱۷ تا ۱۹ سال بازی کنند و در هر بازی هم ۵ بر صفر به پیروزی برسند. این برای آنها خوب نیست اما من اینجا نیستیم که همه چیز را در این باشگاه تغییر دهم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.