در صورتی که تیم ملی فوتسال ایران موفق به راهیابی به جمع ۴ تیم برتر جام جهانی شود، در مرحله نیمه نهایی احتمالا با پرتغال یا اسپانیا روبرو می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۲۱:۳۰ فردا دوشنبه در آخرین دیدار مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال به مصاف آرژانتین می‌رود.

ایران در صورت باخت و حتی تساوی برابر آرژانتین به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی می‌شود و این همان چیزی است که کادر فنی تیم ملی هم از آن استقبال می‌کند چرا که مسیر تیم ملی در ادامه راه و تا نیمه نهایی هموارتر خواهد بود.

حریف یک هشتم نهایی ایران در صورت صعود به عنوان تیم دوم گروه F، ازبکستان است. ازبکستان به عنوان تیم دوم گروه B صعودش به یک هشتم را قطعی کرد.

شناخت ایران از ازبکستان و انجام چند بازی تدارکاتی با این تیم یکی از مواردی است که باعث می‌شود اعضای تیم ملی تمایل بیشتری به رویارویی با این تیم داشته باشند. البته ازبکستان پیش از جام جهانی مسابقات دوستانه زیادی برگزار کرده است و برد برابر مصر در جام جهانی می‌تواند هشداری برای تیم ایران باشد.

در همین طرف جدول تیم قزاقستان با یکی از تیم‌های سوم گروه C، D یا E دیدار می‌کند و احتمالاً راهی مرحله یک چهارم می‌شود. به این ترتیب ایران در این مرحله با قزاقستان روبرو می‌شود.

شاگردان محمد ناظم الشریعه در صورتی که تیم قزاقستان را شکست بدهند، جواز حضور در نیمه نهایی را کسب می‌کنند و به مصاف یکی از دو تیم پرتغال یا اسپانیا خواهند رفت.

اسپانیا و پرتغال اگر به عنوان صدرنشین از مرحله گروهی صعود کنند، در مرحله یک چهارم نهایی با هم روبرو می‌شوند و یکی از بازی‌های بزرگ جام جهانی را رقم خواهند زد؛ مگر اینکه اتفاق دیگری رخ بدهد یعنی پرتغال بخواهد جای خود در صدر جدول گروه C را به مراکش بدهد و به عنوان تیم دوم صعود کند.

با توجه به نتایج رقم خورده، در سوی دیگر جدول باید منتظر حضور برزیل و روسیه در مرحله نیمه نهایی بود.

به هر حال به نظر می‌رسد تیم ملی ایران اگر از فرصتی که در اختیارش قرار گرفته به خوبی استفاده کند و مقابل حریفانش غافلگیر نشود، می‌تواند همانند دوره گذشته جام جهانی در سال ۲۰۱۶ صعود به جمع چهار تیم برتر را تجربه کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.