سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره با اشاره به غیبت تیمش در پارالمپیک توکیو و در پیش بودن بازی‌های پاراآسیایی گفت: بازگرداندن انگیزه قبل به بازیکنان زمان‌بر است اما باید برای قهرمانی آماده شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال پنج نفره از جمله تیم های غایب در کاروان اعزامی ایران به بازی های پارالمپیک توکیو بود که با وجود کسب سهمیه از ترکیب این کاروان کنار گذاشته شد.

ملی پوشان فوتبال پنج نفره ایران مهرماه سه سال پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا (تایلند) و صعود به فینال آن رقابت ها برای پارالمپیک توکیو صاحب سهمیه شدند با این حال از اعزام به توکیو بازماندند.

بر همین اساس آنها طی یک سال گذشته به غیر از دو دیدار دوستانه ای که دو ماه پیش در جزیره کیش با روسیه داشتند، هیچ اردو و تورنمنت رسمی دیگری را تجربه نکردند و تا یک سال آینده و برگزاری بازی های پاراآسیایی در چین هم رویداد دیگری نخواهند داشت.

با این شرایط شاگردان جواد فلفلی در تیم ملی فوتبال پنج نفره باید برای این دوره بازی های پاراآسیایی آماده شوند. این مربی تاکید دارد با توجه به مسائلی که پیرامون پارالمپیک و حذف از این بازی ها برای بازیکنان تیمش شکل گرفت، آنها از شرایط روحی و آرمانی همیشگی فاصله گرفته اند به خصوص که در کل از رویدادهای دیگر هم دور بودند.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که تیمش در بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ شرکت کند و بتواند قهرمانی در این بازی ها را تکرار کند.

جواد فلفلی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه بازی های پاراآسیایی شهریورماه سال آینده به میزبانی چین برگزار می شود، گفت: البته هنوز در مورد فوتبال پنج نفره و حضور این رشته در بازی های پاراآسیایی مطرح نشده اما بعید است اینبار هم این رشته را حذف کنند.

وی با یادآوری قهرمانی تیم ملی فوتبال پنج نفره در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی خاطرنشان کرد: برای بازی های پاراآسیایی اندونزی کشور میزبان این رشته را حذف کرد اما با توجه به جایگاهی که خودِ چینی ها در فوتبال پنج نفره دارند، بعید است این‌بار هم چنین تصمیمی بگیرند.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره با بیان اینکه در صورت برگزاری قطعی رقابت های این رشته در بازی های پاراآسیایی تیمش شانس حضور ترکیب کاروان ایران را دارد، یادآور شد: برای بازی های پارالمپیک هم حق تیم‌مان اعزام بود کمااینکه مسئولان کاروان بعد از کنار گذاشتنمان و حتی بعد باز بازی ها به نوعی نسبت به حذف فوتبال پنج نفره ابراز پشیمانی کردند. به هر حال حق ما اعزام به توکیو بود و با اقدام غیرمنصفانه ای که صورت گرفت، تیم ضربه سنگینی متحمل شد.

فلفلی تاکید کرد: بازیکنان فوتبال پنج نفره به خاطر حذف شدن از بازی های پارالمپیک به لحاظ روحی متحمل ضربه سنگینی شدند. با شروع بازی ها و برگزاری مسابقات بازهم به هم ریختند به خصوص با نتایجی که رقم خورد؛ ژاپنی ها با آن برنامه کامل و گسترده ای که داشتند حتی نتوانستند از گروه شان بالا بیایند، تایلند همه دیدارهایش را واگذار کرد و آرژانتین هم اگرچه نایب قهرمان شد اما مثل همیشه نبود.

این مربی با اشاره به عنوان سومی مراکش در پارالمپیک توکیو گفت: این در حالی است که همیشه و در تمام تورنمنت ها تیم ایران برنده رقابت با مراکش بود. در هر صورت رقم خوردن برخی نتایج در پارالمپیک، ضربه روحی حذف از این بازی ها را برای ملی پوشان پارالمپیک تازه و حتی سنگین تر کرد. آنها مثل همیشه با انگیزه نیستند و بازگرداندن این فاکتور روحی مهم به آنها زمان بَر است.

وی تاکید کرد: با همه اینها به عنوان سرمربی تیم ملی و در مورد بازی های پاراآسیایی به نتیجه ای غیر از قهرمانی فکر نمی کنیم اگرچه امروز قهرمان شدن در آسیا هم آسان نیست اما ما می رویم تا از عنوان سال ۲۰۱۴ دفاع کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره در مورد آغاز به کار تیمش برای حضور در بازی های پاراآسیایی گفت: کمیته ملی پارالمپیک هزینه اردوهای تیم ها را پرداخت می کند و شاید برنامه و مبنای این کمیته شروع کار از بهمن ماه باشد اما با توجه به شرایط که در میان بازیکنان وجود دارد، ترجیح می دهم زودتر و مثلا از آبان ماه تمرینات را آغاز کنیم. در هر صورت برنامه ما آماده است و هر زمان بخواهند آن را ارائه می دهم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.