سنگربان سابق تیم ملی اسپانیا در کشور امارات یک آکادمی برای شناسایی و پرورش استعدادهای دروازه‌بانی تأسیس کرده است.

سنگربان سابق تیم ملی اسپانیا در کشور امارات یک آکادمی برای شناسایی و پرورش استعدادهای دروازه‌بانی تأسیس کرده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه مارکا، ایکر کاسیاس اولین شعبه از آکادمی دروازه‌بانی خود را در شهر دبی امارات تأسیس کرد.

هدف سنگربان سابق تیم ملی اسپانیا و باشگاه‌های رئال مادرید از تأسیس این آکادمی شناسایی بازیکنان دارای استعداد دروازه‌بانی در خاور میانه است و ظاهراً او قصد دارد شعبه‌های بیشتری از این آکادمی را در نقاط مختلف دنیا تأسیس کند.

این آکادمی که کاسیاس نام خودش را روی آن گذاشته است، علاوه بر شناسایی و پروراندن دروازه‌بان‌های جوان، برنامه‌های آموزشی برای مربیان دروازه‌بانی هم دارد.

ایکر کاسیاس در مراسم افتتاحیه این آکادمی در دبی گفت: برای دروازه‌بان شدن باید توانایی‌های خاصی داشته باشید. دروازه‌بانی پستی بی‌نظیر است و به همین دلیل هم آدم خاصی می‌خواهد که بتواند بار احساسی و مسئولیت‌های سنگین آن را تحمل کند. به همین دلیل من فکر کردم که لازم است که برای دروازه‌بان‌ها یک دوره آماده‌سازی خاصی در نظر گرفته شود و می‌توانم تجربه‌ام را در اختیار دروازه‌بان‌ها قرار دهم.

کاسیاس ۴۰ ساله از ماه می سال ۲۰۱۹ که دچار حمله قلبی شد دیگر نتوانست به دوران بازیگری‌اش ادامه دهد و یک سال بعد به صورت رسمی اعلام بازنشستگی کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.