مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال در حالی امروز (پنجشنبه) با سه دیدار آغاز می‌شود که همه چیز تحت تاثیر دیدار پرسپولیس و استقلال قرار دارد.

مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال در حالی امروز (پنجشنبه) با سه دیدار آغاز می‌شود که همه چیز تحت تاثیر دیدار پرسپولیس و استقلال قرار دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال، امروز (پنجنشبه) در حالی با سه دیدار آغاز خواهد شد که در حساس‌ترین بازی امروز، پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت و در دو بازی دیگر، فولاد میزبان سپاهان است و در سیرجان گل‌گهر به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود. در زیر نگاهی به سه دیدار امروز می‌اندازیم:

* پرسپولیس - استقلال

پس از بیانیه‌نویسی‌ها و مصاحبه‌های عوامل دو تیم علیه یکدیگر، حالا روز موعود فرا رسید؛ حالا اگر حرفی برای گفتن است، باید در زمین زده شود، نه در بیانیه‌ها، اتهام‌زنی‌ها و «هوچی‌گری‌ها». حالا باید دید دو تیم در زمین «چند مرده حلاجند»! اگر فقط چند درصد از تمرکزی که در این مدت روی بیانیه‌‌نویسی‌ها، مصاحبه‌ها و تخریب‌ کردن‌ها وجود داشت را بازیکنان داشته باشند شاهد دیداری جذاب خواهیم بود.

شاگردان فرهاد مجیدی که در لیگ از کمترین شانس ممکن برای قهرمانی برخوردار هستند، بخت کسب یک جام در این فصل و همچنین انتقام شکست ۲ ماه پیش در لیگ برتر را در جام حذفی دارند و یحیی و تیمش نیز به دنبال شانس خود برای دبل قهرمانی و انتقام شکست دربی جام حذفی فصل گذشته هستند.

استقلالی‌ها بدون مصدوم و محروم پا به دربی ۹۶ خواهند گذاشت و پرسپولیس کمال کامیابی‌نیا را به طور حتم در این مسابقه در اختیار نخواهد داشت و عیسی آل‌کثیر نیز وضعیت مبهمی برای حضور در دربی دارد.

شاید نکته مشترک دو تیم در چند هفته اخیر،‌ مشکلات مالی و گلایه‌های شدید اعضای تیم از مدیران باشگاه است. هرچند سرخپوشان سرانجام روز گذشته ۱۰ درصد از قرارداد خود را دریافت کردند تا با روحیه مضاعف به استقبال دربی بروند.

یکی از نکات جالب دیگر دربی دو تیم، قضاوت علیرضا فغانی در این مسابقه است. داوری که پس از مدت‌ها دوری از فوتبال کشور دوباره بازگشته و در نخستین دیدار خود نیز قضاوت این بازی حساس را بر عهده خواهد داشت.

* گل‌گهر سیرجان - آلومینیوم اراک

جدال تیم‌های ششم و هشتم لیگ برتر این‌بار در جام حذفی. شاگردان امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان که تاکنون نمایش خوبی در لیگ برتر داشته‌اند، در جام حذفی نیز خود را در بین هشت تیم پایانی می‌بینند.

این دیدار چند روز پیش در لیگ برتر برگزار شد و گل‌گهری‌ها با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست دادند و حالا باید دید چه سرنوشتی در انتظار دیدار دو تیم در جام حذفی خواهد بود.

* فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان

رویارویی دوباره نکونام و نویدکیا پس از تساوی جذاب در لیگ برتر. سپاهانی‌ها بعد از توقف مقابل فولاد در هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر در جام حذفی هم سد فولادی نکونام را مقابل خود می‌بینند. زردپوشان اصفهانی که در هر دو جام یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به حساب می‌آیند، در صورت شکست مقابل فولاد شاید هر دو جام را با دستان نکونام و تیمش از دست بدهند.

فولادی‌ها که در جایگاه چهارم لیگ برتر قرار دارند، برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده بهترین مسیر را قهرمانی در جام حذفی می‌بینند.

برنامه مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به شرح زیر است:

*پنجشنبه ۲۴- تیرماه* پرسپولیس - استقلال ساعت ۱۹:۴۵ داوران:‌ علیرضا فغانی – محمدرضا منصوری – محمد رضا ابوالفضلی – محمد حسین زاهدی فرد کمک داور اضافی: براتعلی مولوی ناظر: سعید بطحایی

* گل گهر سیرجان- آلومینیوم اراک ساعت ۲۰:۳۰ داوران: موعود بنیادی فرد- علی میرزابیگی – فرهاد مروجی – حسین زمانی ناظر: رسول فروغی

* فولاد خوزستان - فولاد مبارکه سپاهان ساعت ۲۱:۳۰ داوران:‌بیژن حیدری – علیرضا ایلدرم- مهدی الوندی – امید جمشیدی ناظر: محمود رفیعی

شنبه ۲ مرداد* ملوان بندرانزلی- خیبر خرم آباد ساعت ۲۰ داوران: رضا عادل – اسماعیل احمدی – دانیال باشنده – مهرداد خسروی ناظر: نادر جعفری

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.