سرمربی تیم فوتبال تراکتور با اعتراف به نقش دلالان در این تیم گفت: با اتفاقات رخ داده دلالی قدرت گرفت و با خط دهی در این فضای کثیف بازیکن و مربی آوردند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور با اعتراف به نقش دلالان در این تیم گفت: با اتفاقات رخ داده دلالی قدرت گرفت و با خط دهی در این فضای کثیف بازیکن و مربی آوردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسول خطیبی در گفت‌و‌گو با رسانه باشگاه تراکتور درباره شرایط این تیم اظهار داشت:روزی که پیشنهاد تراکتور را دریافت کردم و در آلومینیوم بودم از دوتیم دیگر لیگ برتر نیز پیشنهاد داشتم و شرایط تراکتور را می‌دانستم. تمامی این روزها را پیش‌بینی می‌کردم و اهل بهانه آوردن نیستم که بگویم زمین کج بود و دیوار! من تمامی این شرایط سخت را می‌دانستم و خواست خودم بود که وارد این مشکلات بی‌شمار شوم.

تیمی تحویل گرفتم که بالانس نبود و‌ نیست وی افزود: تیمی را تحویل گرفتم که بالانس نبود، یک پست ترافیک بازیکن داشت و پستی بازیکن نداشت و یا یک بازیکن در یک پست و این برای تیمی که برای چهار جام بسته شده بود خیلی عجیب بود. به نظر من برای حضور در چهار جام باید برای هر پست دو بازیکن آماده جذب می‌شد و نام‌ها باید بر اساس نیاز تیم باشد نه نیاز افراد خاص!

این ساختار تیمی باید اصلاح شود سرمربی تراکتور گفت: من به‌خاطر نام بزرگ تراکتور تمامی این مشکلات و حواشی‌های موجود را با عشق قبول کردم تا این ساختار کج را اصلاح کنم و با کمک مدیریت و حمایت هواداران اجازه ندهیم تا دردانه آذربایجان را حیاط خلوت بکنند و این اصلاح ساختار را انجام خواهم داد، حتی اگر به قیمت نابودی خودم باشد. تراکتور از لحاظ امکانات سخت افزاری یکی از یهترین های ایران است.

برخی مدیران و مربیان گذشته به تراکتور و زنوزی ظلم کردند خطیبی تصریح کرد: با مالکیت و هیئت مدیره اولین روز صحبت کرده‌ایم و برنامه داریم تا تیم را برای فصل‌های آتی ببندیم و برای فصل بعد تیمی بسته خواهد شد که برای سه فصل نیاز‌های فنی تراکتور تامین شود، ولی متاسفانه آقایان مدیر در این باشگاه به هوادار و مالک ظلم کرده‌اند. تیمی بسته‌اند که بازیکن بدون یک دقیقه بازی ۲۰ میلیارد طلبکار شده است یا مهاجمی آورده‌اند ماهیانه چهار صدمیلیون حقوق می‌گرفت و در یک فصل و نیم سه گل هم نزده است. اینها به فوتبال آذربایجان خیانت کرده‌اند و لازم می‌دانم این را بگویم که برخی از مدیران گذشته از اعتماد آقای زنوزی سوءاستفاده و در حق تراکتور و آقای زنوزی ظلم کردند.

لازمه موفقیت ثبات است «تیم موجود با تفکرات پنج مربی بسته شده است و در ابتدای هر سال با تغییرات زیادی نیز در بازیکنان همراه بوده که حجم این تغییرات هرگز به نفع تراکتور نیست». وی با بیان این جمله گفت: این یک اصل غیر قابل انکار است که لازمه موفقیت در فوتبال ثبات است و تنها این سیستم دلالی است که از رفت و آمدها نفع برده است.

این رفت و آمدها هزینه چند صد میلیاردی داشت خطیبی ادامه داد: جلوی این ساختار نامنظم فنی باید در جایی گرفته می‌شد و هیچ مربی دوست نداشت که به خاطر ساختار فنی تراکتور خود را درگیر کند. این چنین بود که آقایان آمدند و رفتند و تنها چیزی که ماند یک هزینه‌های چند صد میلیاردی روی دست بخش خصوصی و شخص آقای زنوزی بوده است و دلشکستگی و اعصاب خردکنی برای هوادار.

هوادار حق اعتراض دارد وی تصریح کرد: تراکتور متعصب‌ترین و خاص ترین هواداران فوتبال را دارد و همگی آنها به نام تراکتور و آذربایجان عشق دارند و با آن زندگی می‌کنند. سلیقه‌ها مختلف است و آنها حق اعتراض و انتقاد دارند ولی مشکل از جایی شروع شد که کرونا باعث شد تا هوادار از استادیوم ها دور شوند و قدرت افتاد دست برخی مجازی‌ها و مشخص نبود چه کسی هوادار است و چه کسی کاسب.

از نبود هواداران در استادیوم سوءاستفاده شد سرمربی تراکتور با بیان اینکه از نبود هواداران در استادیوم سوءاستفاده شده و برخی مجازی‌ها آمدند و خود را هوادار نامیدند و با همه مشکل داشتند و بزرگترین ضربه از نبود هوادار را تراکتور خورد، گفت: در این میان دلالی قدرت گرفت و با خط دهی در این فضای کثیف بازیکن آوردند، ارنج دادند، مربی آوردند و دیگر ما فضای خالص هواداری را شاهد نبودیم و نمی‌دانم دوست کیست و دشمن چه کسی است. متاسفانه آنقدر قدرت گرفته‌اند که فضا را کنترل و از احساسات هواداران سواستفاده می‌کنند. در این فضای مصنوعی و غیر واقعی نفراتی که منافع خود را از سفره تراکتور قطع شده می‌بینند بر این فضای غیر واقعی و فیک جهت می‌دهند و با نام هوادار زمین و زمان را برهم می‌دوزند و متاسفانه در داخل تیم ها نیز ریشه انداخته‌اند.

ستاره وقتی ستاره است که دلش با تیم باشد خطیبی گفت: من به‌عنوان یک مربی دوست دارم تیمی پر از ستاره داشته باشم و ستاره واقعی بازیکنی است که چه در داخل زمین باشد و چه روی نیمکت دلش با تیم باشد و برای نام تیم خود و هوادارانش بازی کند نه اینکه با خط دهی‌های بیرون تلاش کنند که نتیجه بازی‌ها را تغییر دهند یا مصاحبه کند و بگوید من بخاطر هواداران تراکتور آمدم! از طرفی بیاید به عوامل باشگاه بگوید پولم را ندهید تمرین یا بازی نمی‌کنم یا تا ساعت سه نصف شب بیدار بماند و بی‌مسئولیتی در قبال باشگاه داشته باشد. من و باشگاه تصمیم داریم جلوی بعضی از این بازیکنانی که به نظر خودشان زرنگ هستند بایستیم.

برای ساختار کج صدها میلیارد هزینه کرده‌اند وی افزود: در سال‌های گذشته یک ساختار فنی درست کرده بودند که سالانه صدها میلیارد هزینه می‌شد و این دیوار کج تا انتها کج بود و هیچ کسی جرات دست زدن به آن را نداشت. مدیریت کلان هم با دیدن شرایط به دنبال راه چاره بود ولی هر تغییر ساختاری به یک جهاد نیاز نداشت و هر جهادی یک قربانی و در این میان کسی نبود که برای تراکتور قربانی شود. بدون منت می‌گویم هم برای خودم، تراکتور و نام آذربایجان آمدم تا این ساختار کج را اصلاح کنم و یک خبر بد به بیرون مانده‌های سفره تراکتور بدهم که ما برای فصل آتی تیمی با ساختار درست و حرفه‌ای خواهیم بست. من به‌عنوان سرمربی و تیم مدیریتی و در راس آن مالکیت باشگاه از این ساختار سازی حرفه‌ای حمایت کرده و جلوی تمامی موانع ایستادگی خواهیم کرد و قطعا هواداران نیز از اصلاح ساختار فنی تیم حمایت خواهند کرد.

جایگاه نام تراکتور بالاتر از نام بازیکن است سرمربی تراکتور یادآور شد: روزی که تراکتور را تحویل گرفتم اعلام کردم که به تمامی بازیکنان نیاز دارم و در حقیقت بازیکن زیادی نداشتم که بخواهیم لیست خروجی داشته باشیم، ولی قبل از ورود من چند بازیکن درخواست جدایی داشتند و از طرفی فرصت نقل و انتقالات تقریبا تمام شده بود و با همان سیستم دلالی بازیکنان یکی پس از دیگری ساز جدایی زده بودند. آیا شخصیت تراکتور این اجازه را می‌داد که بازیکنی که دلش با تیم نیست پیراهنش را برتن کند؟ نا سلامتی شعار می‌دهیم ( قرمزی کوینح بابا غیرت ایستر) ولی برای راه رفتن بازیکن در زمین چند ۱۰ میلیارد پول بدهیم؟ صراحتا اعلام می‌کنم که نه من و نه باشگاه خواستار جدایی هیچ بازیکنی نبودیم و تنها بازیکنی که در اختیار باشگاه قرار دادیم سعید واسعی بود که مشکلات محرومیتی و قراردادی داشته است. خلاصه مطلب اینکه جایگاه نام تراکتور خیلی بالاتر از نام بازیکن است و هر بازیکنی که به این تیم عرق و تعصب نداشته باشد، جایگاهی در این تیم نخواهد داشت.

بی‌مسئولیتی بچه‌گانه زحمات مجموعه را بر باد می‌دهد خطیبی گفت: من یک عمر فوتبال بازی کرده‌ام و می‌دانم چه حرکتی در زمین فنی است و چه حرکتی عمدی! مگر هوادار غیرتش می‌کشد که بازیکن بیاید و کاری کند که تیمش ضربه بخورد؟ یک بازیکن در داخل زمین از جانش مایه می‌گذارد و یک بازیکن هم با تمام بی‌مسئولیتی با یک حرکت بچه گانه کل زحمات مجموعه را بر باد می‌دهد و از من انتظار دارند سکوت کنم؟ بازیکن باید شب و روز در خدمت تیم باشد و تمرکزش برای بازی باشد و هواداری که زندگی‌اش را فدای این تیم کرده اینها را می‌بیند و از ما انتظار برخورد دارد. هوادار می‌بیند و آگاه است و این اطمینان را داشته باشید که با این موارد برخورد می‌کنم حتی اگر برادرم باشد.

هواداران نگران نقل و انتقالات نباشند وی ادامه داد:‌ هواداران نگران بازیکنان رفته و وضعیت این تیم برای فصل آینده هستند و می‌خواهم این خبر را به آنها بدهم که برای فصل آینده برنامه‌ریزی کاملی داریم و تا امروز با چهار بازیکن در پست‌های مختلف که نیاز داریم قرارداد رسمی بسته‌ایم و فردای آخرین بازی این فصل آنها را معرفی خواهیم کرد. این پایان کار ما نیست و با چند بازیکن دیگر نیز به طور جدی در حال مذاکره هستیم و تیمی خواهیم بست که حداقل برای سه فصل نیازهای فنی تیم را تامین کنند. در آخر تشکر و قدردانی می‌کنم از هواداران و کسانی که متوجه این هستند و‌ می‌داند که تیم تراکتور اول فصل ضربه خورده نه الان، مطمئن باشید ساختار تیمی را در فصل بعد درست خواهم کرد و کسانی که برای تیم و باشگاه حاشیه درست می‌کنند توجه نکنید و تحت تاثیر جهت دهی آنهایی که منافع‌شان قطع شده نشوید و جلوی سنگ اندازی و حاشیه درست کردن آنها بایستید.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )