کارشناس فوتبال ایران ضمن تحسین از عملکرد دراگان اسکوچیچ به دلیل اتخاذ تدابیر و تصمیم مناسب برای هر بازی خاص، گفت: او با هوش تر از اینهاست که بازی با کامبوج را نادیده بگیرد.

جلال چراغپور در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت رقابت‌های گروه C انتخابی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ صحبت کرد. مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران به تحلیل بردهای این تیم مقابل هنگ کنگ و بحرین پرداخت و آن را نشانه‌ای از تفکرات صحیح دراگان اسکوچیچ در رأس کادر فنی دانست.

گام به گام برای مقصد نهایی

چراغپور درباره پیروزی‌های تیم ملی ایران با درگان اسکوچیچ که به ترتیب مقابل هنگ کنگ و بحرین رقم خورد، گفت: گام به گام جلو رفتیم. رفتار حرفه‌ای اسکوچیچ بسیار خوب بود. او قدم به قدم برای تیم ملی ایران پیشروی فنی داشت. می‌دانست مقابل هنگ کنگ نیازی نیست ترکیب و استراتژی‌اش را لو بدهد. همین کار را هم کرد تا بحرین را از لحاظ فنی گیج کند.

کارشناس فوتبال ایران افزود: از پست‌های پنهان در بازی با هنگ کنگ استفاده شد که نشان از هوش بالای مربیان تیم ملی ایران داشت.

بحرین اسیر بهترین‌های ایران شد

وی درباره کسب نخستین پیروزی مقابل بحرین در خاک منامه تاکید کرد: ما در پست‌های حیاتی، بازیکنان فوق‌العاده را داریم. در پنجاه سال گذشته خط حمله در سطح جهانی نداشتیم. اکنون چهار بازیکن فوق‌العاده در سطح اول جهان داریم که توپ را وقتی لمس می‌کنند بوی گل می‌آید. به جمع آنها مهدی قایدی را نیز که بسیار با هوش و صاحب سبک شده است باید اضافه کنیم تا ترس بر اندام حریفان تیم ملی بیفتد.

چراغپور تاکید کرد: بحرین چاره‌ای جز باختن نداشت. تیم ملی ایران توانست با بهترین بازیکنان خود در یک دهه اخیر نتیجه لازم بگیرد.

تصویری از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین

طارمی رویایی در قلب اروپا بازی می‌کند

وی درباره تأثیرگذاری مهدی طارمی مقابل بحرین صحبت کرد و گفت: پیشرفت روانی و همچنین هوش تحلیلی را در کلاس بازی مهدی طارمی می‌بینیم. من واقعاً فکر می‌کنم تصمیم لحظه‌ای طارمی در پاس گل دادن و سپس گل زدن همین بازیکن در بحرین نشان از پیشرفت او در قلب اروپا است.

انتخاب ۱۱ بازیکن راحت نیست

چراغپور درباره ارنج تیم ملی توسط اسکوچیچ نیز گفت: هرگز یادم نمی‌آید در خط حمله اینقدر صاحب بهترین‌های آسیا باشیم. اتفاقی که در چارچوب دروازه نیز برای‌مان افتاده است. در هر پست حداقل دو بازیکن ایده آل داریم که کار را برای انتخاب ترکیب تیم سخت می‌کند.

مربی پیشین تیم ملی ایران ادامه داد: تصمیم حرفه‌ای اسکوچیچ در انتخاب بازیکنان اصلی به خصوص در خط دفاع، عالی بود. او سراغ اسم‌ها نمی‌رود چون خیلی خوب فهمیده است اکنون تیمی پرستاره دارد که نیاز به اتحاد دارند.

تصویر شادی تیم ملی ایران

راند دوم با شروع آسان و پایان سخت!

وی درباره دو دیدار پیش روی تیم ملی ایران مقابل کامبوج و عراق تاکید کرد: من فکر می‌کنم نیمه دوم بازی‌های تیم ملی شروع شده است.

چراغپور افزود: در رسانه‌ها می‌خوانم از الان باید به عراق فکر کنیم. قبول دارم کامبوج تیم ضعیفی است اما نباید فراموش کرد که همین دیدار می‌تواند ما را آماده بازی مهم با عراق می‌کند. بعضی افراد می‌گویند باید مقابل کامبوج به تیم اصلی استراحت داد اما من فکر می‌کنم اگر سرمربی بخواهد همه نیمکت‌نشینان را در ترکیب اصلی قرار دهد بازیکنان اصلی بار دیگر دچار عدم هماهنگی می‌شوند.

تنظیم دقیق

کارشناس فوتبال ایران درباره توجه به حفظ اتحاد تیمی صحبت کرد و گفت: تیم ملی ایران در مسیر تنظیم دقیق است. به همین خاطر فکر می‌کنم شاکله اصلی تیم باید مقابل کامبوج هم حفظ شود.

فینال با عراق

چراغپور درباره اهمیت بازی با عراق تاکید کرد: قبول دارم حساس‌ترین بازی را با عراق داریم. آنها فوتبالی شبیه به فوتبال ایران دارند. اگر دقت کنید بازیکنان عراقی در تیم‌های باشگاهی ایران نیز درخشش داشتند. دلیلش شباهت بازیکنانی نظیر بشار رسن، هوار ملأ محمد، عماد رضا و کرار جاسم با فوتبال فارسی بوده است. فیزیکی بازی می‌کنند و خلاق هم هستند.

راهکار برد در فینال به میزبانی بحرین

کارشناس فوتبال ایران درباره احتمال پیروزی در مقابل عراق تاکید کرد: اگر در بازی با عراق عقب نشینی کنیم و به آنها اجازه فرصت حمله بدهیم استراتژی از نقطه غلط را شروع کرده‌ایم. من فکر می‌کنم باید دفاع منطقه‌ای را هنگام حملات عراق از نیمه خودش شروع کنیم. نباید در بازی با عراق مسافت طولانی دوندگی داشته باشیم.

چراغپور تصریح کرد: برای اینکه کمتر بازی کنیم باید حمله کنیم و هنگامی که توپ را از دست می‌دهیم باید دفاع منطقه‌ای انجام دهیم. هر کس در تیم ملی کافی است منطقه بازی خودش را در اختیار داشته باشد. این کار می‌تواند عراقی‌ها را ناچار به عقب نشینی در بازی‌سازی کند.

تمرکز و روحیه فاکتور اصلی است

چراغپور در پایان خاطرنشان کرد: تیم ملی نیاز به استراحت‌های کوتاه مدت در فاصله بین هر بازی دارد. آوازهای برد بحرین دیگر کافی است و حالا باید فکر بازی با کامبوج باشند و سپس برای بازی فینال گونه با عراق آماده شوند. شرایط روحی تیم ملی ایران در شرایط فعلی بسیار اهمیت دارد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )