دور برگشت از مرحله گروهی فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا امروز آغاز می‌شود که در این بین نمایندگان کشور با امید به تکرار موفقیت‌های قبلی مقابل حریفان صف‌آرایی می‌کنند.

دور برگشت از مرحله گروهی فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا امروز آغاز می‌شود که در این بین نمایندگان کشور با امید به تکرار موفقیت‌های قبلی مقابل حریفان صف‌آرایی می‌کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از امروز (جمعه) با مصاف نمایندگان ایران در کشورهای امارات، هند و عربستان رسماً آغاز می‌شود. پرسپولیس، تراکتور، استقلال و فولاد به عنوان نمایندگان ایران در دور رفت با کسب نتایج قابل قبول و در مواردی شگفتی‌ساز، موفق ظاهر شده‌اند و حالا با امید زیادی پا به دور برگشت مسابقات ‌می‌گذارند تا بتوانند عملکرد خوب‌شان را تداوم ببخشند. (شرح مسابقات زیر به ترتیب ساعت برگزاری آنها آمده است):

تراکتور ایران - نیروی هوایی عراق

نماینده تبریزی فوتبال ایران مانند پرسپولیس و فولاد هنوز شکستی در کارنامه‌اش ثبت نشده است، ولی با این تفاوت که این تیم علاوه بر طعم شکست هنوز طعم پیروزی را هم نچشیده و با سه تساوی دور رفت را به پایان برده است. با وجود اینکه شاگردان رسول خطیبی در برخی بازی‌ها مثل دیدار با پاختاکور برد را با تساوی عوض کرده‌اند، اما با سه امتیازی که تاکنون ذخیره کرده‌اند در رده دوم گروه‌شان قرار دارند و کماکان امیدوار به صعود از گروه B هستند.

تراکتور مقابل پاختاکور (۳ - ۳) و برابر شارجه و نیروی هوایی هم با نتیجه مشابه (تساوی بدون گل) به مساوی رسیده است و حالا بدون برد باید یک بار دیگر مقابل نماینده عراق به میدان بروند. با توجه به شرایط گروه B که شارجه با هفت امتیاز اختلاف خوبی با سایرین ایجاد کرده است، پیروزی تراکتور و کسب سه امتیاز می‌تواند برای این تیم خیلی تعیین‌کننده باشد، اما در صورت از دست دادن دوباره امتیاز، با توجه به اینکه همه تیم‌های رده دوم گروه‌ها به مرحله بعد راه پیدا نمی‌کنند باید گفت کار سرخپوشان تبریزی به اما و اگر کشیده خواهد شد.

نیروی هوایی در سه بازی گذشته مقابل پاختاکور و همین تراکتور مساوی کرده و برابر شارجه تن به شکست داده است. این تیم دو امتیازی شاید دیدار با تراکتور آخرین فرصتش برای صعود باشد و مطمئناً در این بازی به دنبال نتیجه‌ای برای بقا در مسابقات خواهد بود.

پرسپولیس ایران - گوای هند

فینالیست دوره پیش لیگ قهرمانان باید یک بار دیگر مقابل یکی از شگفتی‌های فصل جاری این مسابقات به میدان برود. پرسپولیس که در سه دوره گذشته این مسابقات دو بار موفق به راهیابی به فینال شده و در هر دو مورد نیز برای کسب جام ناکام بوده است، این بار با عزم شکست این طلسم و کسب قهرمانی، کارش را ادامه می‌دهد. کسب حداکثر امتیازات در سه بازی گذشته از سوی پرسپولیسی‌ها گواه همین موضوع است.

تیم یحیی گل‌محمدی هرچند در دیدارهای اخیر با زحمت از سد حریفانش‌ گذشته است، اما رفته رفته نشان داده که از لحظات فنی و روحی شرایط بهتری را ایجاد می‌کند. این تیم مقابل الوحده، الریان و گوا به ترتیب با نتایج یک بر صفر، ۳ بر یک و ۲ بر یک پیروز شده و اختلاف خوبی با تیم‌های دیگر گروه E ایجاد کرده است و در صورت پیروزی در بازی امروز تا حدود زیادی صعودش به مرحله بعد قطعی می‌شود.

گوای هند اما در نخستین سال حضورش در لیگ قهرمانان فراتر از انتظار ظاهر شده است. این تیم در دور رفت پرسپولیس را اذیت کرد و یقه الریان و الوحده را با تساوی گرفت. میزبان بازی‌های گروه E برای اثبات توانایی‌ها و البته تداوم روند شگفتی‌سازی‌اش امروز کار سختی را در بازی برگشت مقابل ستاره‌های پرسپولیس دارد.

فولاد ایران - النصر عربستان

همان‌قدر که گوا در E شگفتی بوده، فولاد با نسبت متغییری در گروه D «پدیده» بوده است. شاگردان جواد نکونام که تنها نماینده ایران در پلی‌آف به شمار می‌آمدند، در این مرحله با چهار گل العین امارات را کنار زدند تا خط و نشانی حسابی برای هم‌گروهی‌های‌شان بکشند. فولاد در نخستین گام در دور گروهی مقابل تیم متمول و مدعی السد، بازی برده را در دقایق پایانی با تساوی عوض کرد. این تیم در بازی بعد الوحدات اردن را با یک گل شکست داد و در بازی سوم نیز مقابل النصر دیگر مدعی قهرمانی جام، موفق به کسب تساوی شد.

فولاد در حالی امشب باید یک بار دیگر با نماینده قدرتمند عربستان مصاف کند که هر دو تیم در گروه D مسابقات پنج امتیازی هستند و به نوعی این دیدار، مصافی شش امتیازی برای صدرنشینی خواهد بود. النصر ابتدا مقابل الوحدات به تساوی بدون گل رسید، اما در ادامه به خودش آمد و در دیداری حساس السد را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد و با یک امتیاز دیدار مقابل فولاد خودش را با تفاضل بهتر به صدر جدول گروه رسانده است. النصر با توجه به استفاده از شرایط میزبانی در مسابقات گروه D، مقابل فولاد قطعاً به دنبال سه امتیاز است.

برنامه دیدارهای امروز لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

جمعه - ۱۴۰۰/۲/۳ گروه B تراکتور ایران - نیروی هوایی عراق، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه شارجه پاختاکور ازبکستان - شارجه امارات، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه شارجه

گروه D الوحدات اردن - السد قطر، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه امیر فیصل بن فهد ریاض النصر عربستان - فولاد ایران، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه مرسول پارک ریاض

گروه E الریان قطر - الوحده امارات، ساعت ۱۹، ورزشگاه ورزشگاه فاتوردای هند گوای هند - پرسپولیس ایران، ساعت ۲۱:۳۰، ورزشگاه ورزشگاه فاتوردای هند

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )