سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی از تغییرات پرتعدادش در ترکیب اصلی این تیم برای مصاف با چلسی در جام حذفی انگلیس دفاع کرد.

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی از تغییرات پرتعدادش در ترکیب اصلی این تیم برای مصاف با چلسی در جام حذفی انگلیس دفاع کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، شکست یک بر صفر تیم فوتبال منچسترسیتی برابر چلسی در ومبلی در بازی شب گذشته (شنبه) دو تیم در نیمه نهایی جام حذفی انگلیس، رؤیای پپ گواردیولا و شاگردانش برای کسب چهارگانه قهرمانی را برباد داد.

گواردیولا که تیمش سه‌شنبه هفته گذشته در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر بوروسیا دورتموند به میدان رفته بود، برای مصاف با چلسی در جام حذفی هشت تغییر در ترکیب سیتی اعمال کرد که همین موضوع سؤالاتی را درباره تصمیمش به وجود آورد اما او از این اقدام خود دفاع کرد.

سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی در این خصوص گفت: وقتی که شما تنها دو روز و نیم برای ریکاوری فرصت دارید، باید بیرون از خانه هم بازی کنید، باید با قطار خودتان را به مقصد برسانید و سفرتان هم به جای سه ساعت چهار ساعت به طول می‌انجامد - چون ما یک ساعت مجبور به توقف شدیم – طبیعی است که چنین تصمیمی گرفته شود. ضمن اینکه در تیم ما همه بازیکنان شایسته حضور در میدان هستند. پس این تغییرات نشانه‌ای از بی‌توجهی ما به جام حذفی نیست. وقتی تیمی به مراحل پایانی تمام رقابت‌ها می‌رسد و در شرایطی که منچسترسیتی چهار سال پیاپی به فینال جام اتحادیه می‌رسد، دیگر نمی‌توانید بگویید که تیم ما برای جام‌های حذفی اهمیت قائل نیست. فقط بگویید که ما بازی را باختیم. متأسفانه وقتی که شما بازی را می‌بازید، تمام تصمیمات‌تان بد جلوه داده می‌شود و زیر سؤال می‌رود اما رفقا این بحثی که (درباره کم اهمیت بودن جام‌ها حذفی برای سیتی) به راه انداخته‌اید واقعاً بحث بیهوده‌ای است. تیمی که جام حذفی و اتحادیه برایش مهم نباشد چهار سال متوالی به فینال و نیمه نهایی این دو جام نمی‌رسد.

گواردیولا افزود: تیم من، چهار پنج سال است که همیشه برای بردن بازی‌هایش به میدان رفته است. بازی‌ برابر چلسی بازی سختی بود و ما نتوانستیم پیروز شویم. تبریک به چلسی اما چلسی هم تیم طراز اولی است و این اتفاق می‌توانست رخ دهد. اگر نتیجه برعکس رقم خورده بود و ما برنده می‌شدیم آیا باز هم می‌توانستید بگویید که پپ به جام حذفی اهمیت نمی‌دهد. لطفاً اگر می‌خواهید بگویید که پپ برای جام حذفی اهمیت قائل نیست، قبل از بازی این را بگویید نه اینکه فقط بعد از ما یک بازی را می‌بازیم. ما برای جام حذفی اهمیت بسیاری قائلیم و آمده بودیم که بازی را ببریم.

یکی از اتفاقات ناخوشایند دیگر بازی برای پپ گواردیولا، مصدومیت ستاره کلیدی تیمش کوین دی‌بروینه بود که از ناحیه قوزک آسیب دید. ستاره بلژیکی قبل از به ثمر رسید گل چلسی فرود بدی روی قوزکش داشت که او را مجبور به ترک میدان کرد. گواردیولا گفت: وضعیت او جالب به نظر نمی‌رسد. درد زیادی احساس می‌کند. فردا معاینه خواهد شد تا ببینیم وضعیتش چگونه است.

منچسترسیتی هفته آینده به ورزشگاه ومبلی برمی‌گردد تا در فینال جام اتحادیه برابر تاتنهام به میدان برود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.