سرمربی تیم فوتبال اینتر اعتراف کرد بعد از حذف نراتزوری از لیگ قهرمانان اروپا رویکرد بازی تیمش معطوف به کسب نتیجه شده است و نه ارائه فوتبال زیبا.

سرمربی تیم فوتبال اینتر اعتراف کرد بعد از حذف نراتزوری از لیگ قهرمانان اروپا رویکرد بازی تیمش معطوف به کسب نتیجه شده است و نه ارائه فوتبال زیبا. به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال اینتر در دیدار معوقه از هفته بیست‌و‌هشتم سری A میهمان خود ساسولو را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد هر چند سبک بازی این تیم به گونه‌ای بود که تعجب خبرنگاران را در پی داشت. اینتر در حالی برنده بازی شد که به شیوه‌‌ای برنامه‌ریزی شده تملک توپ را کاملاً به حریف واگذار کرد (۳۰ درصد برای اینتر و ۷۰ درصد برای ساسولو) و در عوض تمام تمرکز خود را روی خلق موقعیت در ضدحملات و استفاده هرچه بهتر از موقعیت‌ها قرار داد تا دهمین برد متوالی‌اش را هم کسب کند و با افزایش حاشیه امنیت خود در صدر جدول به ۱۱ امتیاز یک قدم دیگر به کسب اولین قهرمانی‌اش در سری A‌ از سال ۲۰۱۰ نزدیک شود. بعد از این بازی هم لائوتارو مارتینس مهاجم آرژانتینی اینتر که به همراه روملو لوکاکو دو گل مسابقه را به ثمر رساندند فاش کرد که در میانه فصل آنتونیو کونته سرمربی تیم با آنها جلسه‌ای گذاشت و از آن به بعد رویکرد تاکتیکی نراتزوری تغییر کرد.

کونته در پایان بازی این موضوع را تأیید کرد و گفت: ما باید حرکتی متفاوت انجام می‌دادیم تا بتوانیم خودمان را به‌عنوان یک مدعی واقعی معرفی و برای بردن اسکودتو رقابت کنیم. باید مصمم‌تر می‌شدیم، تمرکزمان را بالا می‌بردیم و استقامت را افزایش می‌دادیم. الان دیگر بازی‌هایی مانند این بازی را بدون فشار اداره می‌کنیم و جلوی دروازه رقبا هم دقیق‌تر هستیم و در یک بازی می‌توانیم پنج یا شش گل هم بزنیم. ساسولو با گلی که زد، شانس بازگشت به بازی را تا پایان مسابقه برای خود محفوظ کرد هرچند آنها این گل را زمانی زدند که میلان اشکرینیار (مدافع اینتر) از زمین خارج بود. من به ساسولو تبریک می‌گویم، چون آنها برای ارائه بازی همیشگی‌شان به اینجا آمده بودند و نشان هم دادند که چقدر پیشرفت کرده‌اند. اگر از ابتدای فصل ما با همین رویکرد فوتبال بازی می‌کردیم، الان هنوز در لیگ قهرمانان بودیم. ساسولو حفظ توپ را به قوی‌ترین نقطه قوت خودش تبدیل کرده است و به همین دلیل هم ما فضاها را برای آنها بستیم. پس می‌دانستیم که باید به حریف اجازه تملک توپ بدهیم. زیبا بازی کردن خوب است، اما اسکودتو بیش از اندازه مهم است. ما در لیگ قهرمانان زیبا بازی می‌کردیم، اما وقتی حذف شدیم کسی یادش نبود که ما چطور بازی کردیم و همه گفتند که اینتر حذف شده است. به همین دلیل الان نتیجه‌گرا شده‌ایم.

سرمربی اینتر با وجود اختلاف ۱۱ امتیازی تیمش با تیم دوم جدول هنوز هم از قهرمان دانستن تیمش در لیگ خودداری می‌کند.

وی افزود: نه هنوز قهرمان نیستیم. کلی بازی دیگر مانده است که باید ببریم و از این به بعد هر برد می‌تواند شش امتیاز برای ما داشته باشد. با بردن بازی‌ها، فشار را از روی خودمان بر می‌داریم و می‌‌توانیم رضایت و انگیزه بیشتر برای تلاش را در چشمان همه بازیکنان ما ببینید. ما می‌‌خواهیم برای باشگاهی که ۱۰ سال است قهرمان نشده کاری خارق‌العاده انجام دهیم. عالی می‌شود اگر ما آن تیمی باشیم که به قهرمانی‌های بی‌وقفه تیمی که ۹ سال اسکودتو را برده است، پایان دهیم. از این مقطع به بعد بازی‌ها با تنش بیشتری همراه خواهد شد طوری که احساس خواهیم کرد توپ روی پای‌مان بیشتر سنگینی می‌کند، شاید بیشتر از تیم‌هایی که دیگر هدف قهرمانی در لیگ را دنبال نمی‌کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.