رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه به دلیل انتصاب و انتخاب‌های فدراسیون فوتبال «تذکر جدی» به این فدراسیون داده شده است، گفت: تا جایی که بتوانیم آنها را به انتخاب‌های بهتر برمی‌گردانیم.

محمدمهدی فروردین در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ورود مجلس به انتصابات جدید فدراسیون فوتبال گفت: به این مسئله ورود کردیم و به فدراسیون به جد تذکر دادیم. در بحث انتخابات فدراسیون فوتبال، موضع ما بی طرفی بود ولی الان از نقش نظارتی کوتاه نمی‌آییم. به احترام جامعه ورزش، مردم و فوتبال‌دوستان هر کمکی از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم و این را وظیفه قانونی و شرعی خودمان می‌دانیم.

وی افزود: مجلس وکیل مردم است. مردم از ما می‌خواهند در قبال اتفاقات، پاسخگو باشیم. بخش عظیمی از جامعه درگیر ورزش و فوتبال است و این بحث ابعاد روانی، اقتدار بین المللی و شان و منزلت را در پی دارد. ما دخالتی در انتخاب‌ها نداریم ولی وقتی افکار عمومی واکنش منفی نسبت به یک انتخاب دارد، دنبال مطالبه آنها می‌رویم.

رئیس کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آیا سرمایه‌های توانمندی در کشور نداشتیم که این انتخاب‌ها صورت گرفت؟ اگر در این موارد به سرمایه‌ها بها ندهیم، کجا می‌خواهیم از آنها استفاده کنیم؟ دلخوشی مردم به این است که اتفاقاتی باعث نشاط جامعه شود اما فدراسیون فوتبال دارد پیشاپیش این نشاط را از مردم می‌گیرد. بدون شک این اتفاقات روی بازیکنان تیم ملی هم تاثیر روحی و روانی دارد.

فروردین با بیان اینکه با انتخاب‌ها و انتصابات جدید در فدراسیون، تمرکز فوتبال به هم خورده است، گفت: خود فدراسیون این تمرکز را بر هم زده است. تغییر در جهت بهتر شدن شرایط است نه عقب گرد و پسرفت. سکوت مجلس و وزارت ورزش دهن کجی به مردم است. تا جایی که حرفمان خریدار داشته باشد، آقایان (فدراسیون فوتبال) را متقاعد می‌کنیم به انتخاب بهتر برگردند غیر از این خط قرمز روی انتخاب‌هایی است که توهین به مردم محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی که فدراسیون فوتبال در انتخاب‌هایش لحاظ کرده چیست؟ اینها باید به صورت شفاف اعلام شود.

رئیس کمیسیون ورزش مجلس در پاسخ به این سئوال که «تذکر به فدراسیون فوتبال چگونه صورت گرفته است؟» اظهار کرد: ما تلفنی با مسئولان فدراسیون صحبت کردیم. جمعه هم جلسه‌ای حضوری خواهیم داشت. امروز هم جلسه‌ای در مجلس در این ارتباط برگزار شد.

فروردین ادامه داد: اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش از این انتخاب‌ها اظهار بی اطلاعی کرده‌اند. در مسئولیت‌های مهم نمی‌توان تصمیم فردی گرفت و باید رضایت عمومی را جلب کرد. نمی‌گوییم باید رفراندوم برگزار کرد ولی حداقل می‌توانستند نظر هیات رئیسه و مجمع فدراسیون فوتبال را بپرسند. از این اتفاقات گلایه داریم. مگر کم بازیکن و پیشکسوت بزرگ داریم؟ تا چه زمانی باید سرمایه سوزی کنیم؟ حضور افراد بزرگ در فدراسیون و تیم ملی، خود به خود به این بخش‌ها شخصیت و اعتبار بیشتری می‌دهد. شاید آقایان احساس می‌کنند سایه افراد صاحب‌نام روی سرشان سنگینی می‌کند در حالی که یک رهبر و رئیس قوی باید از تمام داشته‌هایش استفاده کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.