مدافع پیشین استقلال با بیان اینکه آبی پوشان توانستند نتایج قابل قبولی کسب کنند گفت: راز موفقیت این تیم وحدت و همدلی و ارتباط صمیمانه کادر فنی با بازیکنان بود.

محمدرضا شکورزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص فوتبال ایران در سالی که گذشت، گفت: سال ۹۹ سال خوبی برای مردم ایران نبود و مشکلات زیادی در کشور بوجود آمد. فوتبال هم از کرونا بی نصیب نماند و متاسفانه چند پیشکسوت را به خاطر ویروس کرونا از دست دادیم. فکر می‌کنم جدال سختی بین فوتبال و کرونا در سال ۹۹ وجود داشت.

مدافع پیشین استقلال افزود: نقطه تاریک فوتبال ما در سال ۹۹ نبود تماشاگران در ورزشگاه‌ها بود. نبود تماشاگران به فوتبال ما ضرر زیادی زد. هم تیم‌ها در سکوت مطلق بازی کردند و هم ضررهای مالی به فوتبال ما وارد شد. بودن تماشاگر می‌توانست هیجان زیادی به این رشته پرطرفدار بدهد ولی خیلی‌ها اعتقاد دارند عدم حضور تماشاگران باعث شد تا تیم‌های بزرگ انگیزه‌های لازم را از دست بدهند.

مدافع پیشین استقلال در مورد شرایط استقلال در سال ۹۹ هم گفت: آبی پوشان روزهای سختشان بیشتر از روزهای خوبشان بود. آنها در لیگ، قهرمان نشدند. قهرمانی در جام حذفی را از دست دادند و شاهد تغییر چندباره سرمربی تیم در استقلال بودیم، کاری که به ضرر این تیم تمام شد و آبی پوشان از قهرمانی دور شدند.

وی افزود: در ابتدای فصل، فکری هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت اما به دلیل مسائل حاشیه‌ای که برایش بوجود آمد و چند بازی که نتایج خوبی نگرفت با فشار هواداران و فضای مجازی استعفا داد و جای خود را به فرهاد مجیدی داد که در طول یکسال گذشته، دو بار هدایت آبی پوشان را برعهده گرفته بود و حالا او باز هم سرمربی استقلال شده، البته او در سه بازی که هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت نتایج خوبی کسب کرده و این امیدواری را به بوجود آورده که استقلال بتواند با همین روند، دوباره صدرنشین شده و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد.

شکورزاده در ادامه خاطرنشان کرد: فکری نتوانست با بازیکنان ارتباط صمیمانه ای برقرار کند اما یکی از دلایل موفقیت مجیدی، وحدت و همدلی‌ای بود که در تیم بوجود آورد و ارتباط دوستانه‌ای که بین او و بازیکنان است و دیدیم که در سه بازی گذشته آبی پوشان از لحاظ روحی و روانی تغییرات بسیار زیادی کردند و حالا همه امیدوارم تا استقلال بتواند در ادامه راه هم در جام حذفی، هم لیگ برتر و لیگ قهرمانان نتایج قابل قبولی کسب کند.

مدافع پیشین استقلال در مجموع و در مورد لیگ بیستم گفت: جدال اصلی برای قهرمانی بین استقلال، پرسپولیس، سپاهان و فولاد است و اعتقاد دارم بعد از پایان تعطیلات و شروع دوباره لیگ، بازی‌های جذابی را شاهد خواهیم بود زیرا بالانشین‌ها نمی‌خواهند امتیاز از دست بدهند چون هر تیمی که امتیاز از دست بدهد به دلیل نزدیک بودن فاصله امتیازات با یکدیگر چند پله سقوط خواهد کرد.

وی در خصوص دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران برابر سوریه که قرار است ۱۰ فروردین ماه برگزار شود افزود: شاید سوریه حریف چندان قوی برای تیم ملی کشورمان نباشد اما حداقل این است که بازیکنان بعد از مدتها دور هم جمع می‌شوند و یک بازی تدارکاتی انجام داده و کادر فنی می‌تواند با یک آنالیز قوی، نقاط ضعف تیم ملی را برطرف کند. البته برای اینکه یک تیم ملی قدرتمند داشته باشیم نیاز است که مسئولان فوتبال کشورمان چند بازی تدارکاتی خوب را با تیم‌های پرقدرت برگزار کنند تا تیم ملی کشورمان بتواند به سلامت از مرحله مقدماتی صعود کرده و راهی جام جهانی شود.

شکورزاده در پایان گفت: امیدوارم ویروس کرونا هر چه زودتر در کشور ما از بین برود تا شاهد دوباره حضور تماشاگران در ورزشگاه باشیم. تماشاگرانی که به فوتبال گرمای خاصی می‌بخشند و می‌توانند با حمایت از تیم‌های مورد علاقه شان به فوتبال رونقی دوباره بدهند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )