رئیس سازمان لالیگای اسپانیا می‌گوید این لیگ به لحاظ مالی برای جدایی فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا آمادگی لازم را دارد.

رئیس سازمان لالیگای اسپانیا می‌گوید این لیگ به لحاظ مالی برای جدایی فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا آمادگی لازم را دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، همه‌‌گیری بیماری کووید-۱۹ خسارات مالی قابل‌توجهی به باشگاه‌های بزرگ اروپایی از جمله باشگاه‌های اسپانیایی زده است که در یکی از این موارد باشگاه بارسلونا فقط به تنهایی ۱.۲ میلیارد یورو بدهی داد و جدایی احتمالی لیونل مسی از این تیم در تابستان آینده حتی می‌تواند بر این بحران مالی بیفزاید اما رئیس سازمان لالیگای اسپانیا معتقد است که این لیگ از نظر اقتصادی به اندازه‌ای امنیت دارد که بتواند در برابر چنین آسیب‌هایی مقاومت کند.

خاویر تباس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «آن اسپورت» مصر گفت: مسی نمی‌‌توانست در تابستان اخیر به دلیل بندی که در قراردادش وجود داشت، بارسلونا را ترک کند اما همانطور که در گذشته در مورد کریستیانو رونالدو گفته بودم، ما به لحاظ مالی همچنین برای جدایی مسی آماده شده‌ایم. جدایی رونالدو از رئال مادرید تصمیمی بود که توسط باشگاه رئال مادرید گرفته شد. من نمی‌توانم در این باره صحبت کنم اما همیشه ترجیح می‌دهم بهترین بازیکنان را در لالیگا داشته باشیم، اتفاقی که در مورد نیمار هم افتاد. کریستیانو گلزنی فوق‌العاده در لالیگا بود و ما تحت‌تأثیر جدایی او قرار گرفتیم اما به لحاظ مالی تأثیر آنچنانی را حس نکردیم چون به خوبی خودمان را برای جدایی او آماده کرده بودیم.

رئیس سازمان لالیگای اسپانیا همچنین در خصوص احتمال بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها هم اظهار داشت: ما نمی‌دانستیم که بازی بدون هواداران اینقدر طول می‌کشد. اگر شاهد کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا باشیم، شاید هواداران بتوانند زودتر به ورزشگاه‌ها بازگردند. ضرر مالی برای لیگ ما به ۲ میلیارد یورو رسیده، اما با کم کردن برخی هزینه‌ها این ضرر مالی را به ۱.۱ میلیارد یورو کاهش دادیم.

تباس همچنین درباره انتخاب شدن خوان لاپورتا به عنوان رئیس جدید باشگاه بارسلونا که مأموریت اصلی او حالا تمدید قرارداد لیونل مسی خواهد بود، خاطرنشان کرد: باشگاه بارسلونا سرانجام پس از آشفتگی‌های چند ماه اخیر، رئیسش مشخص شد. باید منتظر بمانیم و ببینیم لاپورتا چطور عمل خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.